Zmierz rezystancje cewki zasilającej i wyzwalającej (impulsatora), jak będzie prawidłowa to sprawdz czy nie wypadł simer z wału od strony magneta jak wszystko się okaże OK to wlej mu paliwa bezpośrednio na tłok (przez otwór na świecę). Jak zagada to winny gaźnik jak nie to coś z zapłonem, jak nic z tego nie pomoże to szukaj winy zdejmując cylinder
PS. Ja bym odrazu zdjął cylka aby ocenić stan tłoka, cylindra (tuleii) i wału korbowego
Znalazłem wreszcie chwilę wolnego czasu i przeczytałem "Obsługę i naprawę motorowerów romet" wkł. Zaraz zabieram się za prądnicę i iskrownicę bo tu chyba pies pogrzebany. Nie mam takiej iskry jak u BigSofta na filmiku o prądnicy.
Nalałem trochę oleju przez otwór świecy, ale niestety silnik nie zagadał.
Ale medytując nad nim zauważyłem, że mam wilgotny kranik i styka się z kablem od fajki i on też jest taki sam. Mam nadzieję, że pod pokrywę nie spłynęło...
http://www.agmot.pl/sklep/m/63/CHART/5 czy ten sklep jest godny polecenia w razie części wymiennych? Bo jeśli prądnica bd spoko, to pewnie kupię wał i/lub nowy komplet cylinder+tłok w połowie zimy.
wal polecam Ci z AUTO-CAR ponad 1k km i zero luzu, lozyska skf w zestawie mialem a tylko 182zl zaplacilem
a tlok i cylinder, z tego co w rachunkach wykminilem to KM-Motocykle "60" ccm, ale dobrze chodzi
czyli cylindra nie mozesz zdjac?
O dobrze wiedzieć gdzie kupować (bo sprawdzone
) Cylindra jeszcze nie zdejmowałem - nie chce mi się wyjmować silnika z ramy o 22. Bo przy założonym silniku to chyba cylindra nie zdejmę albo zostanie ten 1mm aby wyjąć. Chociaż może się skuszę
cylinder smialo zdejmiesz, klucz dziesiatka najlepiej na trzeszczotke zeby odkrecic glowice, i pozniej tylko do gory, jak nie zejdzie to zatarty, a jak zejdzie i bedzie w dobrym stanie to moze Zaoszczedzisz 150zl na cylek z tlokiem
ja w ten sposob zachowalem 150zl a wydalem 180 bo okazalo sie ze wal kaputt
Nagrałem na szybko filmik z iskrą od świecy. Troszke obraz nie nadąża za dźwiękiem, dwa pierwsze machnięcia kopką za lekkie były do 7 sekundy. Dalej już iskrzy
http://www.youtube.com/watch?v=lmq_jYISI...e=youtu.be
Jutro możę nie będę miał takiej deliry rąk ( piątek wieczór, bez piwka
)
Zaraz zdemontuję cylek, zmierzę, cyknę fotki i zobaczymy
Po zdjęciu głowicy pracuje tak:
http://www.youtube.com/watch?v=cUM6wBqSS...e=youtu.be
Ale nie mogę zdjąć cylindra z tych 4 śrub. Albo się zapiekło albo dobrze trzyma uszczelka z tym czerwonym hermetic/silikonem. Trzeba odkręcić króciec ssania tylko od gaźnika czy wszystkie 4 śruby? Bo niestety klucz którego używam, nie mieści się w te dolne ;/ (wybaczcie za post pod postem, ale nie mogę edytować)
ja u siebie odkrecam tylko gaznik od krucca, zwyklym kluczem plaskim 10, ale ja mam gaznik od sima, nie wiem jak w innych, ale podejrzewam ze tak samo
wtedy powinno juz zejsc z lekkim op.orem np
a sciagales boczna .pokrywe karterow? Ta co jest naped licznika iskrownik itd? Da rade krecic magneto?
PS: aktualnie jestem na tele, nie wiem czemu mam tylko dzwiek bez obrazu, ale slusze ze tlok pracuje w cylindrze, wiec powinien zejsc. A skoro mowisz ze jest silikon no to pewnie on tak trzyma.
PS2:Daje sie wgl silikon pod cylek? U mnie nie ma i jakos chodzi
A wiec, pierscienie musza lekko odstawac, jakby byly na scisk to by sie ich nie dalo zalozyc, nawet przy samochodach sa specjalne sciski do pierscieni zeby je wlozyc w glowice
PS: a ogolnie to jak bieg wrzucisz i pchasz to kolo probuje zlapac czy ciagnie sie bezwladnie?
Więc tak pierścień nie odstaje tylko zabezpiecznie musiało kiedyś wypaść i zrobiło co widać
Pierścień nie zawadza spokojnie o to
Pierścienie tak jak Mateusz mówi muszą odstawać.
Jak wał nie ma luzu góra-dół to można jeszcze jeździć, ale sprawdz luz na tulejce korbowodu bo im większy luz tym szybciej padnie wał.
Zanim go założysz to wypoleruj denko tłoka jakimś papierem ściernym drobnym, ale najpierw nagar zedrzyj najlepiej kawałkiem drewienka lub staliwem do polerowania.
Ps. Jak widzisz od strony kanału płuczącego jest lekki nagar na tłoku to znak że przepuszcza kompresję więc jak masz pieniądze i czas to oddaj cylka do szlifu, a tłok kup oryginalny ZMD od Rometa/Komara chyba że dostaniesz od Chara, lecz jak nie dostaniesz to musisz go od dołu skrócić o ok3mm
Możesz też użyć tłok od Hondy DIO/ Hondy MB, Mt, MTX, MBX lecz najmniejszy wymiar tego tłoka to 39mm. No i musisz zmienić głowcię bo denko tłoka jest inne
Z tą tulejką i luzem to chodzi o gibanie się na boki prawo/lewo z perspektywy siedzenia na charcie? bo się kołysze
Filmik
http://www.youtube.com/watch?v=iXDpHfAq1...e=youtu.be
Czym mogę wyszorować cylinder z zewnątrz aby był jaśniejszy i nie wyglądał jak porysowany papierem ściernym? Mleczkiem typu "CIF" do metalowych części jak kuchenki czy wanny? Jak już rozebrałem charcice to ją umyję chociaż
I ile zwykle kosztuje przeszlifowanie cylindra? Opłacalne to jest jak można kupić komplet spasowany za 150-180 zł?
Koszt szlifu w granicy 50-80zl + koszt zakupu tloka. To co pokazales na filmiku to jedynie tlokiem ruszales
najlepiej jakbys zdjal tlok i wtedy samym korbowodem. Luzy lewo-prawo z perspektywy siedzenia, gora-dol to sa akceptowalne jesli sa niewielkie. A skoro masz luz KORBOWODU a nie TLOKA
to lepiej zamow wal, lepiej usuwać w zarodku
ja odkladalem, a w sumie to nie bylem swiadom uszkodzenia walu, az nie stana mi ok. 100km od domu
PS:ja czyscilem sprezarka i szczotka, a tak doglebnie to szczoteczka do zebow jak masz jakies stare, zuzyte.
Jest taki płyn meglio czy coś o podobnej nazwie pryskasz tym zostawiasz i zmywasz szczoteczką do zębów
Schodzi pięknie. A i lepiej przeszlifować cylinder niż kupić dziadostwo chińskiego wyrobu
Kupujesz tłok i dajesz do szlifu cylek razem z tłokiem i masz pięknie spasowany
Aby sprawdzić luz musisz zdjąć tłok i ruszać wałem góra-dół jak jest już wyczuwalny to regeneracja lub jego wymiana
A tulejki luz najlepiej sprawdzić wkładając do niej sworzeń i ruszając nim na boki jak będzie spory luz to do wymiany