Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kierunkowskazy z Akumulatorem i innymi.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Chodziło czy zmienne czy już stałe Tongue Oj jak masz 8v na wysokich to będziesz
klął na ładowanie akumulatora Wink Przewiń cewki i wtedy myśl co dalej i schemat daj jakiś, a nie laurka :F
8V na wysokich powinno starczyć, 7,3V powinno starczyć.
Akumulator zawsze idzie doładować :>
A nawet jak coś bd. nie tak to zastosuję dwie cewki zapłonowe zamiast świetlnych i z głowy.
(20-11-2013 18:33:30)stqc napisał(a): [ -> ]Nie no schemat to laurka istna Big Grin Mogłeś zastosować chociaż symbole Tongue
Nie każdy jest dobry w te klocki, chłopak narysował jak potrafi.


stqc napisał(a):Najpierw zrób porządne ładowanie dla aku 6v ma być chyba ok. 7.2v, zrób tak jak pisze najpierw porządną prądnicę która da jeszcze więcej nie 7,2v i zastosuj regulator napięcia.
(20-11-2013 18:54:07)stqc napisał(a): [ -> ]A jakie to było napięcie? Pamiętaj że lepiej by było jak będzie nawet 10v Tongue
(20-11-2013 19:14:22)stqc napisał(a): [ -> ]Chodziło czy zmienne czy już stałe Tongue Oj jak masz 8v na wysokich to będziesz
klął na ładowanie akumulatora Wink Przewiń cewki i wtedy myśl co dalej i schemat daj jakiś, a nie laurka :F

Zadam jedno proste pytanie. Po co wciskasz mu takie brednie? To może niech podłączy sobie pod cewki transformator, który podniesie mu napięcie do 230V albo wyżej, a potem regulatorem to będzie zbijał do 7,5V, bo wtedy będzie mega moc i w ogóle super?

Napięcie 8V w zupełności wystarczy. Ważna jest wydajność prądowa, czyli natężenie prądu ładowania. Co z tego, że będzie miał i 20V z tej prądnicy, jak natężenie będzie wynosiło przykładowo 100mA? Po cholerę robić prądnicę, która wygeneruje dużo wyższe napięcie niż potrzeba, skoro i tak trzeba będzie je zbić do tych 7,5V? Po co te niepotrzebne straty się pytam? W prądnicaxch z magnesami stałymi nie ma możliwości płynnej regulacji prądu wzbudzenia, czyli prądnica generuje cały czas maksymalnie tyle ile może z siebie dać przy X obrotach silnika. Sęk w tym, żeby zgrać napięcie i natężenie z obrotami silnika.

Prądnicę trzeba zaprojektować i wykonać tak, aby:

- napięcie ładowania wynosiło maksymalnie 8-8,5V - resztę załatwi regulator;
- prąd ładowania (natężenie tego prądu) musi być na tyle duże aby zasilić wszystkie odbiorniki pracujące ciągle podczas jazdy czyli np światła i doładować akumulator.

Powyższe musi być osiągalne przy obrotach użytkowych silnika i zakładanym obciążeniu. Chodzi o to, żeby ładowanie było optymalne podczas normalnej jazdy w zakresie prędkości np 40-50km/h na ostatnim biegu;
To tak, żarówka przód 6V15/15W, żarówka tył 6V5W, kierunki 2x30W + klakson.
Zazwyczaj motorower grzeje się 5 minut przed wyjazdem, więc akumulator jako tako się doładuje, a nawet jeśli to prostownik na noc i starczy.
Po co Ci takie wielkiej mocy żarówki do kierunków? Wiesz co ty wgl robisz takimi żarówkami? Chart ma 21w i nie daje rady ładować aku z częstym używaniem kierunkówTongue Daj diode led 1w i będziesz miał też bdb kierunki Tongue

PS. takie jakie napisałeś żarówki to nie ma szans aby ładowało aku wystarczająco :F
Ach. Mówię że kierunków używam rzadko, a nawet jeśli zacznie coś słabnąć to stanę, wyłączę światła na 5 minut i się doładuje.
Nie jest to rzecz normalna Tongue Tak ciężko Ci dać mniejsze żarówki niż 30w? Przecież to jest 2x razy więcej niż masz światło drogowe/mijania człowieku, daj inne żarówki :F
(21-11-2013 01:24:05)Mysiu napisał(a): [ -> ]Zazwyczaj motorower grzeje się 5 minut przed wyjazdem, więc akumulator jako tako się doładuje

Prawie nic.

(21-11-2013 16:08:09)Mysiu napisał(a): [ -> ]Ach. Mówię że kierunków używam rzadko, a nawet jeśli zacznie coś słabnąć to stanę, wyłączę światła na 5 minut i się doładuje.

Raczej tak szybko to się nie stanie, chyba, że będziesz miał na prawdę mocną prądnicę.

Zajeździsz tak akumulator szybciej niż Ci się wydaje.

Żarówki 21W to standard i w zupełności wystarczą. Grunt to dobry akumulator i porządne ładowanie.
Aku 6V8Ah, w nocy mogę pod prostownik podpiąć, to problem nie jest.
Ogar palił żarówki 12V21/21W 12V10W i działał dobrze klakson, przez to musiałem światła puścić przez opornik.
Zawsze cewki mogę przewinąć Smile
No dobra ale wytłumacz mi dlaczego akurat chcesz dać 30w żarówki na kierunki? Po cholere Ci takie żarówki?
A po co mi LEDy ?
Bardziej podobają mi się prostokątne kierunkowskazy. To już kwestia gustu.
I na 8Ah ile zrobię godzin na przy moim poborze mocy (80W) ?
Żarówka jedna kierunkowskazu 6V15W
80W ciągłego poboru mocy przy 6V, to jest natężenie prądu ponad 13A. Jak to pół godziny poświeci to będzie dobrze.
Daj ledy przecież w kloszu będą migać jak normalne żarówki :F Niedługo zacznę robić ledy w kierunkach od Charta to Ci pokaże jak to świeci przy mocy 1w ^^
1 kierunek na 15 diodach bierze 1W ?
(21-11-2013 22:17:01)BigSoft napisał(a): [ -> ]80W ciągłego poboru mocy przy 6V, to jest natężenie prądu ponad 13A. Jak to pół godziny poświeci to będzie dobrze.

A stały prąd to będzie 20W Smile
Kierunków często nie będę używał, ponieważ u mnie jest mało skrzyżowań Smile
Użyj jednej diody led o mocy 1w, kosztuje taka ok 2zł stosuje się je w latarkach a sam widziałeś jak one świecą mocno Big Grin
Stron: 1 2 3
Przekierowanie