Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet chart problemy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Gaznik czyscilem jak go dostałem , a to od plywaka dziala bo bena schodzi z wezyna do gaznika iskra na moje jest dobra , a jakos da sie biegi wyregulowac? tak jak pisaliscie to zostaje mi sprawdzic modul i cewke . Ale jak jade to jak mi gasnie wciskam sprzegło gazuje manetka puszczam sprzegło to jakos moge jechac ale jedzie tak ze szybciej moglbym go pchac
Czy przełożyć gaznik od 205 ?
W zasadzie to zgadzam się z Tobą, ale:

(01-11-2013 14:41:44)dave123q napisał(a): [ -> ]Po pierwsze, jeżeli chart Ci nie pali, albo zakręci na moment pomijając fakt, że resztę silnika mamy dobrą, wina leży na 100% po stronie gaźnika czemu? Bo dobrze zrobiony 027 odpali praktycznie na wszystkim, na różnych rodzajach świec i ustawieniu zapłonu.

No i tu się możesz zdziwić, bo jak padnie cewka zasilająca moduł, to możesz mieć identyczne objawy jak przy źle wyregulowanym gaźniku, tj np tak jakby paliwa nie dostawał, bo właśnie silnik może odpalać, zakręcić chwilę i zgasnąć. Co do reszty masz rację.


deavid148 napisał(a):Gaznik czyscilem jak go dostałem , a to od plywaka dziala bo bena schodzi z wezyna do gaznika iskra na moje jest dobra , a jakos da sie biegi wyregulowac? tak jak pisaliscie to zostaje mi sprawdzic modul i cewke . Ale jak jade to jak mi gasnie wciskam sprzegło gazuje manetka puszczam sprzegło to jakos moge jechac ale jedzie tak ze szybciej moglbym go pchac

No to jak jest w końcu? Zalewa Ci go, czy ma za mało paliwa? Jak nie umiesz określić stanu świecy, to może zdjęcie zrób i wstaw na forum. Teraz zaczynam się zastanawiać, że może jest całkiem odwrotnie i zalewa Ci go tak, że aż kapie z tłumika, stąd brak mocy...

Biegi da się wyregulować demontując pokrywę od strony sprzęgła (tylko olej spuść najpierw, śrubę znajdziesz, jak popatrzysz na spód silnika), a następnie korygując połozenie kosy zmiany biegów za pomocą śruby mimośrodowej.

deavid148 napisał(a):Czy przełożyć gaznik od 205 ?

Przecież pisałem wyżej (post #10) jaki powinieneś zastosować gaźnik, żeby to chodziło jak Chart!
Przecierz nic o swiecy nie pisałem czy ja zalewa czy co dzisiaj wieczorem albo jutro napisze o stanie swiecy
No i właśnie tu jest problem. Użytkownicy piszą co może być przyczyną, więc najpierw należy to sprawdzić, a potem zadawać następne pytania na forum, jeżeli problem nadal jest nie rozwiązany, bo w innym przypadku możemy mnożyć posty na 100 podstron, a i tak nic nie uzyskamy poza straconym czasem.

Pytam cały czas o tą świecę, bo wspomniałeś, że benzyna Ci kapie z tłumika, więc widocznie nie ma zbyt mało paliwa, a wręcz przeciwnie. Więcej wypluje jak spali.
Swieca nie jest mokra a ni sucha jak odpale go na kopce to ma wyskokie obroty manetke jak odkrece na maxa to chwile po chodzi i z gasnie
dobry jest germański gaźnik 16n-11 jeżdziełm chartem z takim gaźnikiem i bardzo dobrze chodził
Właśnie miałem kupić mc14
(01-11-2013 11:34:43)deavid148 napisał(a): [ -> ]Chciałbym dodać iż po takiej jeżdzie to jakoś nic mi z kranika nie ubywa i jest caly czas pełen i jak juz skonczyłem jeżdzić to mi z tłumika leci bodajze bena
haha nie ubywa rozjebany A tak na serio to wyczyść kranik i gaźnik, tez bym chciał żeby mi nie ubywało :F
A może sie tak dziać przez rozwalony aku ?
Nie. Aku nie ma nic do pracy silnika.
Może to wydawać się śmieszne, ale może masz syfiasty bak i przytyka Ci kranik, pomijam fakt, że gaźnik masz czysty.Inna świeca z mniejsza wartością cieplną np. Iskra F75-sprawdź, możesz też na F95. Na NGK te silniki czasami szaleją, sam miałem takową NGK odpowiednik Iskry F95, po jakimś czasie przestał mi palić prawie w ogóle, zmieniłem na starą zakurzoną świecę Iskry i śmiga Wink
A zapłon masz dobrze ustawiony?
Aktualnie to go składam zakładam uszczelki + silikon teraz czekam jak mi wyschnie zaczne ustawiać zapłon i powiem czy jest dobrze czy nadal do ... a swiece to mam iskre 75 Smile
A zapłon ustawia sie tak jak w 205 ? 2-2,5 mm przed gmp i kreska kolo l do cewki wyzwalajacej ?
W 205 z 023 jest 3mm przed GMP z tego co pamiętam. W 027 masz 2,5mm [+-0,2mm]. Ustawiasz tak, żeby kreska przy literze L na magnecie pokrywała się ze strzałką na impulsatorze, gdy tłok znajduje się 2,5mm przed GMP. Pamiętaj, że wał korbowy kręci się w lewo, a nie w prawo jak w 023 (patrząc na magneto). Świecę powinieneś zastosować F100 lub F95 wg kodu firmy Iskra. Przykładowo dla NGK będzie to B8HS. Przerwa na świecy 0,6-0,7mm.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie