Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ustawienie zapłonu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Gdy platynki się zwierają to wtedy przesyła "impuls elektryczny", takie logicznie to jest Tongue Przekręć cały zapłon w prawo i kombinuj.
Ok, czyli przez cały czas żyłem w błędzie Big Grin Tylko ciekawi mnie jak to sie stało, bo przed remontem nawet kolega się przejechał.
Trochę tego nie rozumiem, wziąłem stary iskrownik i znowu to samo przed GMP się otwierają. Jakby 180 stopni różnicy jest, na odwrót. Przecież na 1 obrót wału przypada 1 obrót magnetem i nie da się inaczej zrobić bo iskrownik dostosowywuje się do położenia magneta. Czyżby jedynym wyjściem było przełożenie klinu o pół obrotu Tongue ?
jak chcesz klin przełożyć o pół obrotu woot lepiej zrób coś z iskrownikiem niż masz wał psuć Facepalm3
Tylko właśnie nie wiem co, bo na dwóch próbowałem i to samo... Sad
musisz nadpiłować iskrownik ostatnia nadzieja Smile
A dobrze magneto założyłeś. Nie ściąłeś przypadkiem klina ? Innego pomysłu nie mam. Zobacz tak jak kolega pisał parę postów wcześniej czy się platynki nie wypaliły.
Ok, zobaczę. Tylko mi się wydaje że wina jest jakby "w cyklu" obrotu magneta, bo przed GMP sie otwierają i tak zostają aż w dół zejdzie. Jeżeli mogę spytać, to co może dać to nadpiłowanie?
ustaw od nowa zapłon bez nerwów na spokojnie morze się uda wyreguluj platyny Smile
Nie żebym uczonego udawał, ale ciągle próbuję go ustawić....
Dzięki za pomoc, z pomocą taty silnik zagadał. @Wojtek3362 - gdy platynki są OTWARTE przechodzi impuls elektryczny- tak na przyszłość Smile
A może koło zamachowe jest z innego modelu rometa albo jest z komara też tak z kolega kiedyś miałem że koło zamachowe było komarowskie i nie dało rady ustawić zapłonu no chyba że spiłowac iskrownik i wtedy ustawiać najlepiej zrób tak;
wez pręd taki by miescił sie w dziurce od cylindra , przekrec kołem tak aby tłok był na samym górze zaznacz kreske na precie gdy tłok jest na samej górze wyjmij pręt zaznacz sobie na nim 3mm wyżej pręta wsadz spowrotem ten pręt i gdy kreska 3mm przed gmfznajduje sie równo z głowica to wtedy platynki mają zacząc sie otwierać jesli otwierają sie za pózno to przękręc podstawe iskrownika w lewo a jak za wczesnie to w prawo platynki maja być ustawione 0,3 lub 0,4 mm jeśli ci pomogłem wcisnij pomógł pozdrawiam Rafał
Spokojnie, już odpalił. Tylko musiałem później iskrownik zmienić bo iskry nie było. Teraz zapłon jest OK. Smile
Stron: 1 2
Przekierowanie