Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jak ustawić zapłon? Jak on działa?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!!!
Postanowiłem odszykować starego Rometa z silnikiem 023.
Problem jest taki ze podczas jazdy czasem przerywa, a czasem nie, zależy od dnia Big Grin

Chciał bym ustawić zapłon. Wiem jak to się robi (czytałem na forum żeby nie było ) 3 mm i przerwa ale chciał bym sprawdzić przerwę miernikiem.

Pytanie: Czy miernikiem da rade sprawdzić przerwę? Jeśli tak to w jaki sposób?

Pozdrawiam
faayzol
Wątpię ale warto spróbować miernikiem.
A tu jak ustawić zapłon:
Odkręcasz świece, dekiel od zapłonu, luzujesz 3 śrubki zapłonu, wkładasz jakiś patyk do cylindra (suwmiarkę) i jak tłok będzie u samej góry to zaznaczasz to na suwmiarce, cofasz z powrotem tłoka(do tyłu nie do przodu), odmierzasz na suwmiarce 3mm więcej od tego miejsca co zaznaczyłeś jak tłok był u samej góry, blokujesz na suwmiarce żeby się nie przestawiła, wkładasz ją z powrotem do cylindra i jak tłok dojdzie do tych 3mm przed górnym martwym punktem to platynki mają się zaczynać otwierać, jeżeli się otwierają za wcześnie to opóźniasz zapłon, a jak za późno się otwierają to przyśpieszasz. Zapłon przyśpieszasz w odwrotną stronę niż ruch waluDodgy
Jak coś to niech mnie ktoś poprawi ponieważ moja motorynka nie chce chodzić ale próbowałem ustawiać że odkręcałem kable od platynek tam wkręcałem inny kabel który wystawał poza silnik i do tego jedna końcówkę ,drugą do masy i daje czy przewodzi. Jeśli są zamknięte to piszczy i pokazuje 0 a gdy są rozwarte (nie przewodzi) to pokazuje 1 i przestaje piszczec. Nie wiem czy to poprawne ale niby pokazuje że tak. Niestety mam problemy z moim silniczkiem dlatego...
Weź człowieku się zastanów, dzisiaj był poruszany nawet temat ponownie
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=16958
Cytat:A tu jak ustawić zapłon:
Odkręcasz świece, dekiel od zapłonu, luzujesz 3 śrubki zapłonu, wkładasz jakiś patyk do cylindra (suwmiarkę) i jak tłok będzie u samej góry to zaznaczasz to na suwmiarce, cofasz z powrotem tłoka(do tyłu nie do przodu), odmierzasz na suwmiarce 3mm więcej od tego miejsca co zaznaczyłeś jak tłok był u samej góry, blokujesz na suwmiarce żeby się nie przestawiła, wkładasz ją z powrotem do cylindra i jak tłok dojdzie do tych 3mm przed górnym martwym punktem to platynki mają się zaczynać otwierać, jeżeli się otwierają za wcześnie to opóźniasz zapłon, a jak za późno się otwierają to przyśpieszasz. Zapłon przyśpieszasz w odwrotną stronę niż ruch waluDodgy
Wcześniej ja:
Cytat:Chciał bym ustawić zapłon. Wiem jak to się robi (czytałem na forum żeby nie było )
całą tą operację już przestudiowałem wiele razy ale moje pytanie brzmiało:
Cytat:chciał bym sprawdzić przerwę miernikiem.

Pytanie: Czy miernikiem da rade sprawdzić przerwę? Jeśli tak to w jaki sposób?
i za to dzięki:
Cytat:Wątpię ale warto spróbować miernikiem.
Choć jest mało optymistyczna.

Cytat:Weź człowieku się zastanów, dzisiaj był poruszany nawet temat ponownie
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=16958
jak zapłon ustawiać to ja wiem lecz nie wiem jak podłączyć miernik

Cytat:odkręcałem kable od platynek tam wkręcałem inny kabel który wystawał poza silnik i do tego jedna końcówkę ,drugą do masy i daje czy przewodzi. Jeśli są zamknięte to piszczy i pokazuje 0 a gdy są rozwarte (nie przewodzi) to pokazuje 1 i przestaje piszczec. Nie wiem czy to poprawne ale niby pokazuje że tak.
I tu rozbito moją puentę gdyż własnie te kable od patynek mnie zastanawiają i musiałem napisać na forum. narysowałem taki schemat:
[attachment=3530]
I zawsze myślałem że jeśli platynki są zwarte to kondensator się ładuje ale wtedy będzie zwarcie, jeśli znów będą otwarte to i tak nic bo jest przejście pomiędzy cewką.

Chodzi mi tu głownie o to, że jeśli podłączyłem miernik do platynek to przy rozwarciu na mierniku pokazywało mi że jest przejście. Doszedłem do wniosku że na cewce jest przejście pomiędzy jej częścią metalową a kabelkiem przykręcanym do platynki.

Kolega hehe7 napisał że kabelki odłącza, czy to konieczne? Czy na cewce może być przejście?
Już wiem jak działa zapłon i przejcie na cewce chyba musi być.
Polecam Jeżdże Motorowerem Komar - Jozef Podlaski
http://chomikuj.pl/nie_mientki

Więc chyba najlepsza odpowedź:
Cytat:odkręcałem kable od platynek tam wkręcałem inny kabel który wystawał poza silnik i do tego jedna końcówkę ,drugą do masy i daje czy przewodzi. Jeśli są zamknięte to piszczy i pokazuje 0 a gdy są rozwarte (nie przewodzi) to pokazuje 1 i przestaje piszczec.

Tylko teraz kolejne pytanie:
http://www.youtube.com/watch?v=saU8yzUrwM4
Na tym filmiku gość ma taki przyrząd do mierzenia. Na jakiej zasadzie on działa? On to podłącza do masy i kabla od gaszenia ale wtedy też będzie to zwarcie.
Przekierowanie