Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: jak powiększyć kanały?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Powiem ci co masz zrobić.
Musisz wykroić z blachy aluminiowej podkładkę pod cylinder na wzór uszczelki, dasz rade to zrobić kilkoma pilnikami. Do tego oddajesz do tokarza tłok i głowice, tłok musi skrócić od spodu o 3mm po obu stronach, a głowice ztoczyć od góry o 2mm, do tego musisz kupić aluminiową uszczelkę pod głowice. Po takiej przeróbce silnik wkręca się na duże wyższe obroty co przekłada się bezpośrednio na prędkość.

Do tego możesz założyć kolanko o większym przelocie, rozwiercić gaźnik na 14mm i pobawić się wydechem.
(23-07-2013 17:38:21)kanilox napisał(a): [ -> ]Powiem ci co masz zrobić.
Musisz wykroić z blachy aluminiowej podkładkę pod cylinder na wzór uszczelki, dasz rade to zrobić kilkoma pilnikami. Do tego oddajesz do tokarza tłok i głowice, tłok musi skrócić od spodu o 3mm po obu stronach, a głowice ztoczyć od góry o 2mm, do tego musisz kupić aluminiową uszczelkę pod głowice. Po takiej przeróbce silnik wkręca się na duże wyższe obroty co przekłada się bezpośrednio na prędkość.

Do tego możesz założyć kolanko o większym przelocie, rozwiercić gaźnik na 14mm i pobawić się wydechem.

do tego wsadzić spawak zalać paliwo rakietowe i polecieć w kosmos Big Grin
dobra zanim to zrobię to troszkę postudiuje. ponoć cylek 019 jest lepszy. jak sprawdzić czy mam od 023 czy 019
O właśnie, zamiast bawić się z tym cylindrem, załóż od razu cylinder od 019.
rozjebany
Panowie powiem wam, ze się uśmiałem przeglądając ten wątek.
mlody191 mnie rozbawił tym, że plan głowicy polepsza przyspieszenie i zmniejsza spalanie- nic z tego! Plan tylko powiększa sprężanie i bardziej obciąża wał i korbę.
sawlan tym, że twierdzi, że w cylindrze z 023 można wybić tuleję. No i z tymi kostkami lodu.


(23-07-2013 18:49:30)Romet99 napisał(a): [ -> ]dobra zanim to zrobię to troszkę postudiuje. ponoć cylek 019 jest lepszy. jak sprawdzić czy mam od 023 czy 019

Cylinder z 019 ma większe okno wydechowe, wiąże się to z większą nakrętką kolanka. Po tym go rozpoznasz.

Tuleje wybijane mają cylindry z silnika 223, 027 i bodajże 019 też ma taką tuleję. W innych silnikach stosowanych w polskich motorowerach nie da się wybić tulei!
a dało by coś, gdyby odciąć całe nóżki tłoka, bo kuzyn mówi, że coś to da.
(23-07-2013 19:53:18)kw112 napisał(a): [ -> ]rozjebany
Panowie powiem wam, ze się uśmiałem przeglądając ten wątek.
mlody191 mnie rozbawił tym, że plan głowicy polepsza przyspieszenie i zmniejsza spalanie- nic z tego! Plan tylko powiększa sprężanie i bardziej obciąża wał i korbę.
sawlan tym, że twierdzi, że w cylindrze z 023 można wybić tuleję. No i z tymi kostkami lodu.


(23-07-2013 18:49:30)Romet99 napisał(a): [ -> ]dobra zanim to zrobię to troszkę postudiuje. ponoć cylek 019 jest lepszy. jak sprawdzić czy mam od 023 czy 019

Cylinder z 019 ma większe okno wydechowe, wiąże się to z większą nakrętką kolanka. Po tym go rozpoznasz.

Tuleje wybijane mają cylindry z silnika 223, 027 i bodajże 019 też ma taką tuleję. W innych silnikach stosowanych w polskich motorowerach nie da się wybić tulei!

Kolego nie raz planowałem głowicie i wiem co mówie Smile Tylko planowie to nie jest 1 przejazd po głowicy Smile Ale ok niech będzie twoja racja Big Grin
Dokładnie mierzyłem cylinder z 023 i z 019 i róznica jest dosłownie minimalna, może pół milimetra. Dużo lepszym rozwiązaniem jest rozpiłowanie pilnikiem okna wydechowego, efekt ten sam.
(24-07-2013 00:38:10)kanilox napisał(a): [ -> ]Dokładnie mierzyłem cylinder z 023 i z 019 i róznica jest dosłownie minimalna, może pół milimetra. Dużo lepszym rozwiązaniem jest rozpiłowanie pilnikiem okna wydechowego, efekt ten sam.

Pół milimetra to nie jest tak mało. Nie zapominaj, że wszystko w silniku musi być precyzyjnie dopasowane, w silnikach każda dziesiąta milimetra się liczy.
Nie chodzi też o samą wielkość okna wydechowego. W cylindrze z 019 jest większa nakrętka na kolanko.
(24-07-2013 11:46:02)kw112 napisał(a): [ -> ]
(24-07-2013 00:38:10)kanilox napisał(a): [ -> ]Dokładnie mierzyłem cylinder z 023 i z 019 i róznica jest dosłownie minimalna, może pół milimetra. Dużo lepszym rozwiązaniem jest rozpiłowanie pilnikiem okna wydechowego, efekt ten sam.

Pół milimetra to nie jest tak mało. Nie zapominaj, że wszystko w silniku musi być precyzyjnie dopasowane, w silnikach każda dziesiąta milimetra się liczy.
Nie chodzi też o samą wielkość okna wydechowego. W cylindrze z 019 jest większa nakrętka na kolanko.

Tu liczą sie setne milimera Big Grin czyli różnica jest spora jak pół milimetra Big Grin


A autorowi postu powiem wprost za głupi jeszcze jesteś aby przerobić cylinder Big Grin Polecam wziąść się za książki Tongue A nie zadawać pytanie na które otrzymasz odpowiedz a nie wiesz o co chodzi Big Grin
Owszem plan głowicy obciąża łożysko i panewke wału bardziej jednak silnik staje sie wydajniejszy. Toteż określenie że zwiększa się moc i zmniejsza spalanie idzie ze sobą w parze
Można splanować, ale bez przesady, bo jak się przesadzi to będzie problem. Na pewno zwiększy się moc silnika, a o ile jej będzie więcej to już będzie zależało od tego o ile zmniejszy się Vk.
(23-07-2013 22:03:03)Romet99 napisał(a): [ -> ]a dało by coś, gdyby odciąć całe nóżki tłoka, bo kuzyn mówi, że coś to da.

Tak da że wtedy wcale nie bd jeździł pierwsze poczytaj na jakies zasadzie działa silnik 2t potem zabieraj się za robote
Stron: 1 2 3
Przekierowanie