Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problemy z zapłonem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam w kolejnej części sagi "problemy z komarem". Wczoraj był u mnie Barto5050. Mieliśmy zmienić kondensator żeby nie przerywał po rozgrzaniu silnika i zmienić olej. Kondensatorowi musieliśmy przedłużać przewód, ponieważ jakieś pajace zaprojektowały za krótki, więc lutowanko. Olej spuściliśmy, i dobrze bo był w opłakanym stanie. Zalaliśmy silnik olejem o symbolu 15-f. Odpalamy komara wszystko ok wkręca się. Poskręcaliśmy wszystko, włączam jedynkę, dwójkę i jadę ale przerywa, już na samym początku, jednak to nie było przerywanie takie jak wcześniej. Po prostu przy prawie pełnej manetce ledwo jedzie. Bawiliśmy się z platynkami, gaźnikiem, świecami, nic nie pomogło. Kondensator zmieniliśmy nawet jeszcze raz na inny, z znalezionego na półce iskrownika, lecz objawy te same, więc kondek odpada. Zauważyłem że czasami pojawia się iskra na platynkach. Dodatkowo siedząc na komarze, naciskam sprzęgło, wbijam 1 (bez gazu) i po 5s jakby z braku mocy gaśnie stojąc na pierwszym biegu na sprzęgle. Co mu jest? Proszę o pomoc
Spróbuj mocno docisnąć kapturek świecy do niej
sprawdzałem fajkę, dociśnięta.
Może przeczyść papierem ściernym platynki? A jeżeli iskrzy na platynkach to musi być to raczej kondensator.
(10-07-2013 20:04:53)Wojtek3362 napisał(a): [ -> ]Może przeczyść papierem ściernym platynki? A jeżeli iskrzy na platynkach to musi być to raczej kondensator.

Już się powoli zaczyna ,,romet przerywa wymień kondensator'' Cewka zapłonowa dobra?? Ja gdy miałem podobny problem wymieniłem simery i było dobrze
(10-07-2013 20:20:23)MIREK.M2 napisał(a): [ -> ]
(10-07-2013 20:04:53)Wojtek3362 napisał(a): [ -> ]Może przeczyść papierem ściernym platynki? A jeżeli iskrzy na platynkach to musi być to raczej kondensator.

Już się powoli zaczyna ,,romet przerywa wymień kondensator'' Cewka zapłonowa dobra?? Ja gdy miałem podobny problem wymieniłem simery i było dobrze

Tak, tak... Wedlug ciebie iskrzenie na platynkach to simeringi? Albo przeczyscic platynki, albo kondensator, nic innego do glowy mi nie przychodzi.
A jaka kompresja ?
No cóż, w takich wypadkach zmieniam od razu cały zapłon bez zabawy w wymianę poszczególnych jego podzespołów, ale w twoim przypadku zalecam wymianę cewki, świec do bólu i ustawianie przerwy na przerywaczu
Cewka to zdradliwe urządzenie. Czasami podaje zabójczą iskrę ale Romet nie zapala. Radził bym ci pożyczyć od kogoś cewkę i sprawdzić.
mi to wygloda na cewkę zapłonową i żle ustawiną przerwe
cewkę zmieniałem początkiem maja na nową, i to wyrób polski za 46zł !. Do tej pory nic szczególnego się nie działo, i motorower jeździł, tylko jak się nagrzał to przerywał. Wydaje mi się że problem tkwi w platynkach i kondensatorze. Błażej, chciałbym mieć tak cały iskrownik żeby sobie zmienić...

Silnik od nowości nie ma dużego przebiegu max 3500 km, więc nie podejrzewałbym od razu simmeringów, albo kompresjii
ja mam cały czas ten sam problem z moim kadetem, kupowałem platynki, kondesatory i nic ja polecam Tb wymienić cewkę zapłonową i ewentualnie kondesator z góry odradzam kupna nowych platynek ponieważ są słabej jakości Tongue
no kondensator zmieniałem na nowy 2 dni temu, ale musiałem go lutować bo przewód był za krótki, chodził dobrze, zmienilismy olej, pochodził chwilę ok i zaczął znów źle pracować, to jeszcze raz zmieniliśmy kondensator na znaleziony w warsztacie i było to samo, więc raczej kondek odpada. Czy to może być tylko i wyłącznie wina źle ustawionego zapłonu(chodziarz nie wydaje mi się) albo przerwy na platynkach?
Skoro przerywa, spróbuj wymienic łańcuch Wink Skoro ustawianie i wymiana zapłonu nie pomaga
jak masz tak spamować to lepiej nie pisz nic. Jaki łańcuch? Rozmawiamy o zapłonie, a nie o układzie napędowym.
Stron: 1 2
Przekierowanie