Witam, co myślicie o usprawnieniu silnika 019 według
http://romet50t1.tnb.pl/viewpage.php?page_id=4. Tyle że z gaźnikiem AMAL 18mm, GASBOX, zapłon tyrystorowy ( na podstawie zapłonu simsona ), wydech spawany ( ok 9500-10000 obr. ), cylinder simson s70 bądź s60 z dwoma dodatkowymi kanałami płuczącymi?
Co wy o tym myślicie??
Który cylinder będzie lepszy??
Proszę o odpowiedzi fahowców...
Z góry dzięki :-D
Pozdrawiam
Najpierw to zastanów się, czy skrzynia wytrzyma takie przeciążenie
Cylinder 60/4 zwykły rometowski na tłoku od hondy,głowica na płasko,gaznik amal lub minarelli 21mm,spawak na tyle ile bedzie strojony cylinder czyli około 7500k-8500k zebatka na tylnim kole 35z i tyle Ci wystarczy.
A co do skrzyni to wytrzyma jak nie bedzie przekraczał predkosci 70km/h
Szczerze lepiej zrobić swap innego silnika bo koszty małe nie będą a za te pieniądze kupisz o wiele lepszy silnik. Ja swego czasu miałem tak i polecam:
-cylinder Rometowski 60/4/3
-splanowana głowica
-tłok Simson
-gaźnik 16n3-5
-skrócone kolanko
-tłumik simson AoA1
-sprzęgło 3 tarczowe
Prędkość max ok 70km/h. Nic sie nie sypało
A co myślicie o tym samym w silniku 023??
To praktycznie na to samo wychodzi kolego. Lepiej zrób tak jak powiedział "LukaszT1" .
Na lepsze Ci wyjdzie.
Pozdrawiam.
a czy skrzynia simsona wejdzie do 019??
Ja już poruszałem ten temat ale cie zaraz zjeżdżą że niemieckie części w polskim sprzęcie
Ano i będzie problem z zamontowaniem zmieniacza biegów.
Aha. Nie rób tego silnikowi 019 bo on nie lubi przeciążeń na oryginalnym cylindrze a co dopiero na takim. Jedynka się na cb pogniewa
A jakby do orginalnego cylindra dorobić 2 kanały płuczące, powiększyć okno wydechowe oraz ssące...
Co o tym powiecie??
Jprdl... Dorób uchwyty i wstaw silnik od WSK
Przeczytaj w moim temacie o stelli jak u siebie przerobiłem 019, koszt około 100 złotych, a moc gdzieś 3-4km
Wiecie, wszystko zależy jak ktoś tą moc chce wykorzystać. Piłowania cały czas na najwyższych obrotach ten silnik długo nie będzie tolerować, a na 99% pierwsza padnie skrzynia, właśnie przez za wysokie obroty przy zmianach itp... Ale jak ktoś zamierza delikatniej obchodzić się z silnikiem to powinien dużo wytrzymać. Ja osobiście to bym zwiększył tam moc, żeby dać zębatki na prędkość i nie stracić przyśpieszenia względem seryjnego silnika na seryjnych zębatkach.
Sr-ka Wały rometów są dość mocne, w 019 najszybciej padnie skrzynia chyba że ktoś z 2 będzie ruszał xD
To i tak padnie 1 choć byś z 1 ruszał
Pozakładajcie synchronizatory i może wytrzyma