Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Siemaka pisze ten poradnik z powodu takiego że wiele osób narzeka na to że gaźnik dostaje za mało paliwa, braknie paliwa na wyższych biegach Itp, Itd
No więc chodzi o to aby kranik podawał więcej paliwa niż oryginał i wężyk był stale pełny Wink
No dobra do roboty pierwsze co to sprawdzamy czy wszystko mamy a potrzeba:
-Wiertło 5mm, 7mm
-Wiertarka
-Kranik
-Klucz 17
-Śrubokręt
-Woda (do chłodzenia kranika)
-Chęci Big Grin

Dobra zabieramy się do pracy :F
1. Bierzemy kranik i odkręcamy go od Rometa
2. Gdy mamy już kranik w dłoni to rozkręcamy go na części pierwsze.
http://imageshack.us/a/img839/2407/20130429006.jpg
3. OK następnie bierzemy wiertarkę i wiertło 5mm i wiercimy "wylotu paliwa" na początku wiertłem 5mm a później 7mm
Przed http://imageshack.us/a/img27/3589/20130429007.jpg
Po http://desmond.imageshack.us/Himg585/sca...es=landing
4.Nie obijamy się i rozwiercamy kolejne otwory, tym razem samym wierłem 5mm http://imageshack.us/a/img442/7775/20130429015.jpg
5. Dobra jeszcze tylko ten jeden otwór (można dwa, ale można i jeden kto jak chce obojętni czy "normalny" czy rezerwę )
http://imageshack.us/a/img600/2905/20130429016.jpg
Uwaga pamiętajcie aby kranik ciągle chłodzić wodą !
6. Nie pozostało nam nic innego jak przemyć kranik i skręcić w jedną całość Wink
Trochę mało zdjęć, ale jest to prosta rzecz i chyba nie trzeba tego mocno tłumaczyć Big Grin Myślę że skończą się problemy z brakiem paliwa podczas jazdy Big Grin

Komentujcie, krytykujcie, oceniajcie !
Tylko nie komentujcie zdjęć bo jest to robione telefonem ;F
Nie rozwiercałbym tak bardzo, może mg mi gaźnik zalać, a jak zostawię otwarty na noc...
Jak ktoś ma taki problem to zacząłbym od umycia kranika.
Tak wgl to fajnie wykonany poradnik.
Bardzo przydatne. Zrobie to u siebie.
Np. mi w Charcie często brakowało paliwa podczas jazdy na 2biegu stale czyściłem kranik aż naglę postanowiłem że z tym skończę i doszło do czego doszło :F Jak widać wyżej takowy kranik nadąża i nie mam problemów Tongue
Jak moja noga wyzdrowieję ,napewno tak zrobię Smile
Dla ciekawych zmierzyłem przepustowość na oryginalnym i rozwierconym Big Grin
Oryginał około 0,21 L na minutę
Rozwiercony około 0,5L na minutę Big Grin
A i sprawdzałem wodę z piaskiem to małe prawdopodobieństwo że się zapcha :F
Widzę tut z deka zerżnięty z konkurencyjnego forum hmm
Jak możesz to daj na PW linka Big Grin
Ale tak na serio to nie widziałem żadnego tutak :F
Daje mi tez linka Wink
Hym, szczerze to moim zdaniem zbędny zabieg... I jak się kranik zapycha, to ja nw. Mnie jedynie odstojnik czasem się załaduje, ale to wtedy śmieci lecą do gaźnika... A tak to nigdy nie miałem problemów żeby się często zatykał mi kranik, a jak się zatkał, to wystarczyło dmuchnąć dobrze do wężyka i jadę dalej... No i takie rozwiercanie skraca żywotność kranika... A do tego może cieknąć tam, gdzie idzie uszczelka... I jedyny zabieg który stosowałem w kraniku gdy już naprawdę paliwo ledwo leciało, to przebijanie uszczelki... Bo w nowych gaźnikach lubi szybko puchnąć, w starszych już podcinanych, albo nie puchnie, albo lubi z kolei cieknąć... I szczerze nie wiem po co te modyfikacje, skoro WSK 175 czy CZ 175 a nawet Jawa 350 radzi sobie na tym kraniku z dostawą paliwa... To komar by sobie nie poradził?? I jeżeli brakuje wam paliwa w gaźniku, to nie koniecznie z powodu małego przelotu kranika, tylko prędzej zbyt niskiego poziomu paliwa w gaźniku, lub innym problemem... Bo też kiedyś miałem przypadek że w 205 ciągle brakowało mi paliwa, i przetkałem kranik, było ok. 2 dni później to samo, znów przeczyściłem kranik, ok przez 3 dni i znów siadło... W końcu znajomy doradził mi żeby pod wyżyć poziom paliwa.... Od tego czasu problem znikł, nawet gdy z kranika paliwo lało się o połowę mniej niż jak po przeczyszczeniu było...
CZ 175 i Jawa 350 ma inny kranik niż komar/Romet facepalm

A i Boszu ten poradnik przynajmniej ma trochę sensu a nie szlif cylindra rozwiertakiem facepalm
Ja dziś sb rozwierciłem kranik i gaznik ale gaznik jeszcze do dopracowania bo dysze nie wyrabiają Smile
Że tak spytam i jak Ci kranik działa bo jak dla mnie to bomba Wink
(02-05-2013 16:27:03)stqc napisał(a): [ -> ]CZ 175 i Jawa 350 ma inny kranik niż komar/Romet facepalm

A i Boszu ten poradnik przynajmniej ma trochę sensu a nie szlif cylindra rozwiertakiem facepalm

No CZ 175 ma inny, ale ten sam przelot jest...
Kranik w Jawie - przynajmniej mojej - nie ma ani tego śmiesznego odstojnika ani żadnego zawijasa. Zupełnie inna konstrukcja. Co ma przelot do tego?
Stron: 1 2
Przekierowanie