Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Ogar 200] Problem z iskrą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Od niedawna mam problem z odpaleniem Ogara. Przed zimą wszystko było w porządku, żadnych zastrzeżeń, z czasem zaczął mi przerywać podczas jazdy, to kolega powiedział żebym wymienił kondensator. Gdy wymieniałem kondensator próbowałem jeszcze go odpalić na starym kondensatorze i w ogóle już nie ruszył, wymieniłem na nowy też nie chciał odpalić. Sprawdziłem świece i cewkę wysokiego napięcia, świeca nie była zalana, iskra była słaba. Wziąłem od kolegi jego świece i cewkę (od Simsona) żeby sprawdzić czy będzie taka sama iskra i oczywiście było bez zmian. Myślałem, że może zapłon trzeba znowu ustawić, ale i to nie pomogło, tylko że teraz iskra raz jest (ledwo widoczna), a raz jej nie ma. Świeca, cewka i przerywacz raczej są w porządku. Pomożecie? Już nie wiem co jest z nim nie tak...
A platynki dobrze ustawiłeś?
Iskrzy na platynkach?
Iskrzy, platynki są dobrze ustawione.
zmień jakby co cewkę i kabel do fajki
Z tego co gdzieś wyczytałem to chyba lepiej jak na platynkach nie iskrzy. Chociaż jedni piszą że lepiej inni że gorzej. Iskrzenie na platynkach często powoduje kondensator choć jak pisałeś, zmieniałeś go.

Ja bym sprawdził fajkę od świecy, bo możesz mieć na niej przebicie i stąd problem.
Na platynkach już nie iskrzy, fajka jest nowa, kupiłem świece i wsadziłem stary kondensator z ciekawości i coś tam kręci jakby się palił do jazdy Big Grin może sprzedał mi wtedy zepsuty kondensator, skoro na tym już coś kręci a na nowym w ogóle. Spróbuje jeszcze z tym.
Hym, iskra raz jest, lub raz jej niema i jest słaba. Ja proponuję na próbę, podpiąć obydwie cewki świetlne zamiast zapłonowej. Jeżeli pojawi się dobra iskra, znaczy że zapłonowa do wymiany. Bo skoro generująca wysokie napięcie jest ok, kondensator raczej ok. Chodź łatwym sposobem na sprawdzenie czy to kondensator, to po prostu odpięcie go. I sprawdzenie wtedy iskry. Jeżeli będzie zmiana, to znaczy że kondensator dobry, jeżeli nie ma zmiany, szukaj inny kondensator. I fajkę chodź nowa, też warto sprawdzić, czyli ją wykręć i wsadź tam spinacz lub cokolwiek żeby podpiąć świecę.
Ale mimo wszystko, stawiam że to cewka zapłonowa.
Kondensator i cewka są już niby w porządku, iskra jest taka, że konia by powaliła, a odpalić mimo tego nie chce.
Jak świeca zalana, przeczyść, spróbuj, po pchaj. Jak dalej zalewa, spróbuj inną świecę lub mniejszą przerwę.
Jeżeli nie zalana, sprawdź i przeczyść gaźnik. Lub wstrzyknij/wlej odrobinę benzyny do cylindra (tak z 20ml), jak też nie załapie, sprawdź ustawienie zapłonu. Może być za późny... Chyba że strzela w gaźnik, to za wczesny.
To są podstawowe powody... I podstawy które zawsze się w takim przypadku sprawdza...

Zresztą, ja czasem nie rozumiem jak można nie potrafić naprawić silnika, gdy są to podstawy... Pamiętam jak ja zaczynałem przygodę. Zawsze sam siedziałem nie raz i cały dzień, ale znalazłem przyczynę dlaczego nie chciał mi zapalić i dzięki temu dużo się nauczyłem! Chyba że siedziałem 3 dni i dalej nic z tego, to dopiero wołałem tatę który się na tym znał, lub szukałem pomocy u brata lub kogoś innego. Ale po pierwszym razie, gdy brat np. znalazł mi luzy na wale (co dobrze pamiętam jak tydzień się męczyłem, a on dalej przerywał) lub simering puszczał... I nie ogarniam jak ktoś nie ma iskry, i od razu zamiast zobaczyć do platyn czy świecę inną założyć, to pisze nowy temat, każdy się o wypisuje, a potem okazuje się że to świeca... I chyba napisze tutaj coś takiego, jak podstawowe podzespoły które sprawdzamy "Gdy brak iskry", "Gdy przerywa" itd... Żeby nie było takich tematów na forum...

A jak nie, to teraz w google czy na samej Wikipedii jest tyle o silnikach 2T że ho, ho. Mimo iż wystarczą podstawy działania silnika dwusuwowego...

I sorka że tak się rozpisałem, ale denerwuje mnie gdy patrzę tutaj w nowe posty/tematy, a tam połowa z tego, to tak proste pytania... Lub ktoś pisze "nie mam iskry, co zrobić??" lub "nie leci paliwo z kranika, co zrobić??" i wtedy nasuwa mi się myśl żeby napisać "poszukaj po forum, takich tematów jest już setki"... Szczerze to dobrze że nie ma (chyba) pytań typu "mam mało powietrza w kole, co zrobić??"
Proszę o zamknięcie tematu, problem już rozwiązany. Okazało się, że winny był filtr paliwa.
Przekierowanie