Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Jestem kompletnie zielony w takiej tematyce. Może i złożyłem ten silnik ale z powodu braku głowicy, gwint zerwany, i przy zakręcaniu sprzęgła wał się obrobił nie odpalę go. Może uda mi się skądś załatwić drugi silnik który bym miał a w tym chciałbym spróbować go podrasować. Znalazłem schematy p. Sałka, niestety rysunki i wgl nie podchodzą mi. Czy jest któs w stanie wytłumaczyć przez pw typu: zrób to i to, opisze cylinder komara i wgl wytłumaczy "po chłpsku" Wink Nawet ustawienie zapłonu mi nie wychodzi ;/ a lubie polskie motocykle, wgl kocham moto. Z góry dzięki Wink
No to z tego co pamiętam, to
-podkładka pod cylinder o grubości 1mm (jest ona po to, aby zmienić kąt otwarcia okien, a dokładniej o wydechowe tutaj chodzi, dzięki temu nie trzeba bawić się pilnikiem w tulei)
-zebrać z góry cylindra 1mm (po to, aby utrzymać ten sam stopień sprężania, po dodaniu podkładki pod cylinder)
-splanować głowicę o ... (zależy jak bardzo wierzy się w wytrzymałość tego silnika :F, wartość 1mm można uznać, za mało szkodliwą dla silnika, przy w miarę dużym wzroście kompresji)
-Podcięcie nóżki tłoka od strony kanały ssącego o 3mm (nigdzie było informacji po co to się robi, tylko wszędzie podciąć bo... podciąć, ale jak się pomyśli to się dojdzie do tego, że okno ssącego jest dłużej otwarte i więcej mieszanki zaciągnie)
-Odchudzić tłok(najlepiej miniszlifierka i wszystkie pozostałości po odlewie zeszlifować, można podciąć też tłok od strony wydechu, bo od strony kanału ssącego już jest podcięty-poprzedni punkt)
-Zmiana gaźnika na większy (jaki to już zależy od właściciela pojazdu)
-Inny wydech (jak dobrze pamiętam to od simsona polecali)

Miały to być podstawowe czynności, więc w jakieś grzebanie przy oknach i kanałach się nie zagłębiam.

Wszystko sobie przypominałem z trakcie pisania, więc są możliwe jakieś błędy, jak się znajdą to proszę poprawić hmm
(21-03-2013 00:32:11)wojtekr35 napisał(a): [ -> ]No to z tego co pamiętam, to
-podkładka pod cylinder o grubości 1mm (jest ona po to, aby zmienić kąt otwarcia okien, a dokładniej o wydechowe tutaj chodzi, dzięki temu nie trzeba bawić się pilnikiem w tulei)
-zebrać z góry cylindra 1mm (po to, aby utrzymać ten sam stopień sprężania, po dodaniu podkładki pod cylinder)
-splanować głowicę o ... (zależy jak bardzo wierzy się w wytrzymałość tego silnika :F, wartość 1mm można uznać, za mało szkodliwą dla silnika, przy w miarę dużym wzroście kompresji)
-Podcięcie nóżki tłoka od strony kanały ssącego o 3mm (nigdzie było informacji po co to się robi, tylko wszędzie podciąć bo... podciąć, ale jak się pomyśli to się dojdzie do tego, że okno ssącego jest dłużej otwarte i więcej mieszanki zaciągnie)
-Odchudzić tłok(najlepiej miniszlifierka i wszystkie pozostałości po odlewie zeszlifować, można podciąć też tłok od strony wydechu, bo od strony kanału ssącego już jest podcięty-poprzedni punkt)
-Zmiana gaźnika na większy (jaki to już zależy od właściciela pojazdu)
-Inny wydech (jak dobrze pamiętam to od simsona polecali)

Miały to być podstawowe czynności, więc w jakieś grzebanie przy oknach i kanałach się nie zagłębiam.

Wszystko sobie przypominałem z trakcie pisania, więc są możliwe jakieś błędy, jak się znajdą to proszę poprawić hmm

Jest to sprawdzony sposób? Bo chcieliśmy dać tą podkładkę pod cylinder ale nie wiem czy jest to warte tej roboty.
Sałek o tym pisał, więc myślę, a wręcz jestem pewien, że to coś da ;]
(21-03-2013 01:16:55)wojtekr35 napisał(a): [ -> ]Sałek o tym pisał, więc myślę, a wręcz jestem pewien, że to coś da ;]

Mniej więcej po tym masz około 4km radocha
Żeby te 4KM uzyskać to trzeba się trochę pobawić, ale nie zmienia to faktu, że nie widziałem jeszcze silnika w którym tuning byłby prostszy i tańszy, no i pozwolił by uzyskać ponad 2x więcej mocy niż, przy silniku seryjnym ;]
A jak z zywotnoscia silnika? Slyszalem rozne zdania, ze bardzo zmniejsza zywwotnosc i slyszelem ze prawie sie nie zmienia jesli sie nie piluje silnika. Wiecie cos na ten temat?
Dzięki koledzy za zainteresowanie się tematem ;] Myślę że też nie jednemu początkowemu sie to przyda, chociaż mało już jeździ, komarów rometów itp Sad
Przekierowanie