Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: WSK M21W2 Kobuz baj RD
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Zgodnie z prośbą mam zaszczyt zaprezentować remont swojej M21W2 Kobuz Smile
Jest to WSK 175, dokładniej M21W2 KOBUZ z silnikiem 060.

Zamieniłem się za swojego rometa 50 t1 z silnikiem WSK 125, co jeździło
(z góry mówię, że jestem ogarniaczem tych dwukropek F)

Mam to moto od 1 lipca czyli praktycznie początku wakacji. W silniku trzeba było przeszlifować cylinder, poprzedniemu właścicielowi wyskoczyło zabezpieczenie sworznia i wysunął się sworzeń. Przeszlifowałem, ale w oczekiwaniu na cylinder rozebrałem silnik, jest to 2-gie rozpołowienie od nowości, opór czopów na wale i w karterach dały znać o tym. Miałem wielkie szczęście że rozpołowiłem, zrobiłem to w celu czyszczenia skrzyni korbowej, w której było zabezpieczenie, resztki tłoka i 2 pierścień w kilku częściach.

Złożyłem silnik na uszczelkę z bristolu i silikon po obu stronach, trzyma elegancko, cylinder też założyłem, były problemy niestety z lewym powietrzem pod głowicą i zastosowałem uszczelkę aluminiową od MZ ETZ 150.

Instalacja była podpięta na krótko, cewka się skończyła niestety i znalazłem starą od ogara 200, podpiąłem akumulator, lecz ładowania nie było. Podpiąłem też na krótko tą 2 cewkę butelkową, przejechałem około 50 km i czarny scenariusz się niestety powtórzył :/

W tym momencie powiedziałem sobie "DOSYĆ TRADYCYJNYCH PLATYN!" i zacząłem główkować nad CDI. Dzięki forum o WSK się to udało bez najmniejszego problemu, no, może kilka ich było

Zapłon CDI:
-Moduł zapłonowy z allegro od odkurzacza (czytaj "skuterka") chińskiego 2T
-Cewka zapłonowa od kolegi który miał na sprzedać od jakiegoś chinola w 4 suwie, ale ile suw to bez znaczenia
-Impulsator też od kumpla za flachę, od 4T chińskiego
-Cewka CDI zamiast cewki ładowania, od kolegi z forum WSK o nicku AudioBas (pozdro ) za 45 zł
-Blaszka czy jak kto woli, target, który wyznacza impulsatorowi kiedy ma być iskra

Tutaj macie kilka filmików z CDI:
http://www.youtube.com/watch?v=HYIU9g4Txok - pierwsze kopnięcie (czytajcie opis)
http://www.youtube.com/watch?v=XTjtO...feature=relmfu - omówienie
http://www.youtube.com/watch?v=AJXBB...2&feature=plcp - prezentacja iskry po ustawieniu dobrze tego wszystkiego

No i powiem tyle, pali ale uszczelka w kraniku się zepsuła i ma zdjęty zbiornik teraz
Jest na dotarciu.
Gaźnik od CZ 175 bo PEGAZ zużyty, niestety

Czyli tutaj pasuje dać filmik jak WSK pięknie pracowała na pegazie PRZED zapłonem CDI

http://www.youtube.com/watch?v=9yDK1...9&feature=plcp

A tutaj stary romet którego nie prezentowałem, silnik po remoncie

http://www.youtube.com/watch?v=gdsro...8&feature=plcp

Plany co do WSK 175, zrobić ją na PEŁEN ORYGINAŁ, planowany remont
Zapomniałbym dodać że WSK ma mały luz na wale, pukanie góra-dół

Będę na bieżąco aktualizował temat wraz ze zmianami przy motorze

Tutaj film z remontu
http://www.youtube.com/watch?v=PA4KCSKHI...e=youtu.be

Prace narazie stoją, jedynie to rama wraz z osłonami lagów, wahaczem i stopką są w malowaniu proszkowym.

Ostatnio na złomie stała CZ 175 i miała z tyłu aby kierunkowskazy, co mnie zdziwiło że aluminiowe, pytam złomiarza ile za nie chce, powiedział że na 2 piwa bym mu dał i sobie wykręciłem. W domu rozkręcam, czyszczę, klosze jak nówki, nie popękane, odbłyśniki też, a na kloszach napis "made in poland" po pokazaniu fotek tych kierunków odpowiednim ludziom którzy sie dobrze na tym znają, wyszło że są to oryginalne kierunki kobuzowe Big Grin

Pozdro.

Bym zapomniał wstawić zdjęcia zaszprychowanego kółka przedniego na nowych szprychach





































fajny kobuzik cdi to dobry pomysł sam muszę pomyśleć nad takim rozwiązaniem Smile
Życzę powodzenia w pracach
Pozdrawiam
Napraw linki do filmików, poza ostatnim.
Siema RD ;D wiedziałem że jeszcze się gdzieś spotkamy ;P Jestem bardzo ciekawy jak Twój Kobuz. Może pokażesz kilka fotek, jak teraz wygląda? Fotki sie powtarzają, ale to mały szczegół ;D
Żeby nie było że kobuz stoi samotnie rozebrany i nic przy nim nie robię.
Dzisiaj wziąłem się z nudów za lampe przód.
Oceniłem sytuację i tak; trzeba wymienić odbłyśnik oraz szkło, odbłyśnik jest już wyblakły, rdza się za niego wzięła, więc wydam 10 zł a będzie zrobione na cacy. szkło. Nie jest od WSK, w dodatku nie pasuje dobrze w ramkę lampy, jest to jakiś no name, muszę kupić nowe szkło za 15 zł, postaram się znaleźć zelmot-a.
Skrzynia biegów zdystansowana, po skręceniu połówek ze skrzynią nie ma żadnych luzów poosiowych na wałku zdawczym.
Wracając do lampy, zapisałem sobie ile muszę zamówić konektorów rurkowych do stacyjki i żeby mieć w zapasie.
Wyczyściłem też stacyjkę, wszystkie styki, kulki ze sprężynką i teraz kluczyk można wyciągnąć tylko w pozycji 0.
Licznik. Rozebrałem ramkę i wyczyściłem go w środku, przepolerowałem ramkę i szkiełko, usunąłem pajęczyny jakieś.
Na liczniku od dołu pisze 5 (kreska ułamkowa) 1982. Tak samo jest na automacie światła stop.
Czyli wszystko jest ok. Prawdopodobnie będę miał nie długo oryginalną lampę nową ZMD na tył do WSK.
Aha, zapomniałem o najważniejszym, kierunki. przymierzyłem je jak będą wyglądać i jak dla mnie VOILA.
Rurki i nakrętki przygotowane do ocynkowania a kierunkowskazy wypolerowane lecz na fotkach jeszcze nie wypolerowałem.


ciekawy kobuz ale masz jeszcze dużo pracy coś na długie i nudne dni to jest wspaniała zabawa
Będziesz coś robił z tym sprzętem w niedalekim czasie? Mógłbyś zrobić tą wsk niż rometa.
Wiesz, rometa staram się robić po kosztach tak żeby działał i go na wiosnę sprzedać, w międzyczasie w WSK się zrobi silnik (w sumie to dzisiaj już zamówiłem łożyska FAG C3 na wał i na skrzynię też FAG, 70 zł poszło ale zawsze do przodu trochę).
Pozostało tylko zregenerować wał i silnik można składać i postawić na półkę i sobie przeczeka aż do ukończenia ramy. Do wakacji myślę że się uda ogarnąć. Wolę robić remont powoli i spokojnie niż szybko i coś spierniczyć.

Obecnie poleruję część aluminiową kierunkowskazów.

Co do elektryki to też dzisiaj kupiłem konektory rurkowe 4mm na stacyjkę, 20 konektorów zwykłych płaskich żeńskich i męskim 5mm i 6mm i 5 oczkowych 5mm i 6mm.
Zostało jeszcze kupić kable.
Nie wiem czy się chwaliłem ale kupiłem żarówkę 12V 40/45W na przód.

Jakby była kasa to postępy w remoncie były by znacznie większe.
Fajna WSK-a trochę pracy jeszcze masz ale dasz radę Wink Powodzenia w dalszym składaniu Kobuza Smile
Trochę pracy jeszcze mam? Chłopie... Bardzo dużo pracy jeszcze mam. Weź sobie wyczyść tylni bęben, daj obręcz do malowania i jeszcze szprychy kup, zapleć, wycentruj... Przednie kółko zaszprychowałem w jakieś 25 minut albo mniej, ale robiłem powili i na dokładnie i wycentrowanie zajęło mi jakieś 4 godziny. Ale efekt... Świetny!
Chyba jeszcze nie zauważyłeś że niektórzy nawet nie czytają opisu maszyny tylko wszędzie piszą to samo po to tylko by wbić sobie kolejny post w liczniku. Ale nie to jest tematem.

Jeśli byś załatwił nową korbę (bo tą część za pewne trzeba wymienić) to mogę pogadać ze znajomym czy by nie zrobił tego za dwa piwka po pracy. Tylko to ode mnie nie zależy, więc nie obiecuję że wyjdzie.
Co do regeneracji wału to mamy na 2 forum takiego dziadka z Iławy który zajmuje się regeneracjami wałów, na oryginalnej korbie. Pełen profesjonalizm, pewność jest, gwarancja również. 0 negatywnych opinii w necie o nim.
Wiesz, nie to że nie chcę u twojego znajomego regenerować, tylko w dzisiejszych czasach jest problem z korbami, a jeżeli już się znajdzie to sworzeń nowy, łożysko nowe, trochę lipa z tym jest.

PS. Co do tego pierwszego co pisałeś to się zgodzę, już nie raz zauważyłem takie coś. Ale piszę to również dla siebie, żebym np za parę lat mógł przeczytać to co kiedyś pisałem, wspomnienia z młodego i głupiego dzieciństwa by były Smile
Tutaj widzę, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Dziwi mnie to, że WSK wartość podnosisz, dobrze ją remontujesz, a Rometa wartość obniżasz i niszczysz po prostu.
(09-02-2013 19:42:51)Artur napisał(a): [ -> ]Tutaj widzę, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Dziwi mnie to, że WSK wartość podnosisz, dobrze ją remontujesz, a Rometa wartość obniżasz i niszczysz po prostu.

Robię odwyk Smile
Ogólnie większą wartość sentymentalną ma dla mnie WSK, nie jestem za przerabianiem nich, chciałem żeby teraz miłośnicy rometów zobaczyli jak to jest. Wy przerabiacie WSK na cross? Ja przerabiam romety.
:F
Cytat:"wy" miałem na myśli ludzi z youtube i różnych for które przerabiają piękne wski.
facepalm
Słów mi zabrakło... Cóż, wydaje mi się, że w tym przypadku logiczne argumenty nie dotrą do autora tematu.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie