Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet 50 T-1 1980r. by krycha119
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam chciałbym wam zaprezentować mój motorower , jest to Romet 50 T-1 z 1980r. z papierami za kwotę 250zł myślę że się opłacało. Kupiłem go od starszego pana który był 1 właścicielem Rometa. Romet posiada org silnik 019 który na początku ledwo co działał, przyjechałem nim do domu na 1 biegu, do domu miałem jakieś 600m. Romet wyglądał kiepsko, dziadek pomalował go spreyem.




Oczywiście posiadam do niego lampę i błotnik, tutaj foto części jakie do niego dostałem:



Gdy dojechałem do domu zabrałem się za rozbieranie silnika, do wymiany było jedynie tryb 2-biegu i tryb zdawczy, no i oczywiście kupiłem simeringi,łożyska skf, tarcze sprzęgła no i złożyłem silnik ale lał mi olej. Był pęknięty karter, przy składaniu tego nie zauważyłem i musiałem ponownie rozebrać silnik.












A tu nowy tryb zdawczy i tryb 2-biegu, i kartery do 019:


No i zacząłem rozbierać ramę i czyścić z tej okropnej farby, było chyba 4 warstw lakieru, każda warstwa inny kolor Tongue.
Zregenerowałem też automat zmiany biegów,kupiłem też nowy cylinder z tłokiem do silnika 019 i oddałem tłok do anodowania, zakupiłem także zapłon tyrystorowy i cewkę butelkową no i oddałem rometa do malowania. Po miesiącu romet pomalowany był już u mnie:

2 warstwy podkładu i 2 warstwy lakieru akrylowego. Co zostało zakupione nowe:









A tu obręcz:

No i po paru dniach gdy pieniążki wpadły w dłoń zakupione zostały następne części:

Tutaj parę fotek lekkiej polerki:





Instrukcja obsługi 50 T-1 w bdb stanie wylicytowana za 15,50 Tongue


Zębatka 35z i gumy zawieszenia:

Naklejki , naklejkę 50 t-1 trzeba skrócić:


Pokrywy schowka z nakrętka i podkładką na kolanko do 019:

Na następny dzień przyszła lampa i 3x oring rozrusznika:

Kupiłem nową fajkę z kablem wn , 2 łożyska do przedniego koła i żarówki.
Cewka butelkowa + zapłon tyrystorowy Smile

A tu wyczyszczony przedni bęben:

No i po paru dnaich zacząłem coś działać, kupiłem wszystkie śruby chyba Tongue zaplotłem 1 koło , 2 będę zaplatał dopiero jak kupie jakiś bęben bo w tym moim były gniazda wyjeb*** foto koła (szprychy i nyple też kupiłem nowe):



Na razie przykręciłem tylni błotnik i bagażnik , hmm dziwnie ten kolor wygląda na tym zdjęciu:

No i przykleiłem na zbiornik naklejki i na pokrywy schowka:



A tu wspornik tłumika:

A tu nowy pokrowiec na siedzonko , oczywiście tapicer je wykonał Smile


A tu powoli zacząłem składać


Strasznie dziwnie wygląda ten kolor na tych zdjeciach, muszę rozebrać przednie zawieszenie i muszę znów do malowania dać bo mama przypadkiem tyrpła romka i upadł i się porysował ;P
Oczywiście musiałem to przerejestrować , ubezpieczyć i przegląd zrobić:

Powoli do przodu Big Grin Foty :








Któregoś tam dnia wyjeżdżając z podwórka wrzuciłem 1 i zablokowało mi skrzynie biegów.... zdenerwowałem się , zmuszony byłem rozpołowić silnik , okazało się że tryb 2 biegu się rozpadł :


Kupiłem nowy tryb i wszystko złożyłem oraz umyłem romka:

Aktualny stan rometa. Zrobione już wtedy było ponad 300km od remontu bez awarii , bardzo się z tego cieszę Smile na zimnym zawsze za 2 kopem odpala a na ciepłym za 1-szym Smile Tutaj zdjęcia z przed 2 tyg. robione telefonem Big Grin No i jeszcze muszę wybrać się do WK bo zauważyłem że mam błąd w dowodzie , zamiast 50 T-1 jest napisane 50-1 .




A tutaj silnik z odpalania Smile
http://www.youtube.com/watch?v=4S48qAlRUgQ
No i sezon zakończyłem 1 grudnia 2012 roku. Nabite już 500km na liczniku i mogę z ręką na sercu powiedzieć że romek mnie nie zawiódł. Woził mnie wszędzie , zawsze odpalał od kopa , czy zimny czy ciepły. Wystarczy dobry remont poczciwego silnika 019 i oczywiście dobra regulacja skrzyni biegów jak i zapłonu, gaźnika i romet wozi wszędzie bez awarii. No jedynie co musiałem zrobić to parę razy naciągnąć łańcuch bo tak się wyciąga że masakra. Teraz oczywiście romet poszedł pod kocyk i czeka na sezon. Pozdrawiam Smile
Piękny !
Najlepsze jest to że zrobiłeś go na wzór oryginału.
Widziałem go też na YT, byłem ciekaw kto jest jego właścicielem Wink
Widać że był no Tobie dany. Gratulacje. Wink
No powiem ci ze super Ci ten T-1 wyszedł wygląda jak nowyWink nie ukrywam ze mi sie podoba , sentyment mam do tego modelu ,miałem ich kilka i naprawde sie ujeżdziłem
no piękny nie widziałem jeszcze tak ładnego a musiałeś sporo kasy włożyć ile wyniósł remont jeśli można wiedzieć??
Bardzo Piękny Romecik Smile aż Łezka w oku się kreci jak na niego patrze,a mam pytanko jakie jest przyspieszenie i mniej wiecej v max na tej zebatce 35z i jaka masz w silniku?? bo wielka różnica z oryginalna.
Nie da się ukryć piękny T-1,pewnie dużo kasy Cię wyniózł.Niech Ci słuzy.
No kolego Super romet piękny
Świetnie go zrobiłeś! Lakier pasuje, wszystko ładnie zrobione na oryginał... super! Wink
no no romecik wygląda jak nowy. Wink
kolorek cud miód ;D
Czy to lakier L79? Smile Bardzo mi się podoba w Rometach, niektóre T-1 były malowane seryjnie na ten kolor, ale niewiele ich wyszło Wink
Dziękuję wszystkim za miłe słowa. Co do lakieru to nie jest to oryginalny kolor , teraz trochę żałuję no ale teraz to już nic nie zrobię. Numeru lakieru nie pamiętam a w oryginale był tu lakier ten jasno niebieski Smile Remont wyszedł mnie około 1000zł . A pomarańczowe T-1 to były te wersje z przednim zawieszeniem rozbieralnym i przednim błotnikiem w chromie. Co do v-maxu i przyspieszenia , v-max jeszcze nie sprawdzałem bo na dotarciu jest ale myślę ze pójdzie tak 55km/h. Przyspieszenie no oczywiście jest troszkę gorsze jak na 44z z tyłu , z przodu mam 13z. Pozdrawiam.
V max bedzie wiekszy niz 55km/h bo mój na 44z z tyłu wyciaga 55km/h,życze szerokosci w nowym sezonie Smile
Przepiękny ten T-1 Smile Dbaj o niego Big Grin
CUDO! Ale mnie natchnąłeś do remontu Polówki, ach... jak sobie pomyślę, że tak by wyglądała, to się aż unoszę Smile Bardzo dobrze, że pozostawiłeś go w oryginale, wszystkie naklejki się zgadzają. Dbaj o niego Smile
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie