(04-07-2019 01:55:53)Wojciszek napisał(a): Wkręć na maksa poziomo ustawioną śrubę w gaźniku (do pierwszego wyczuwalnego oporu, nie może być za mocno). Następnie wykręć ją od 1 do 3 pełnych obrotów (każdy gaźnik inaczej się reguluje). Spróbuj odpalić. Jeżeli nie odpali przy 3 obrotach to wykręcaj od połowy obrotu do pełnego obrotu, aż załapie. Później trzeba intensywnie dodać gazu i sprawdzić, czy gaz nie jest opóźniony (Szybkie odkręcenie manetki ma być zsynchronizowane ze zwiększeniem się obrotów silnika). Po tym regulujesz tą po skosie śruba wolne obroty silnika. Im bardziej wkręcona tym mocniejszy, ale więcej pali. Im bardziej wykręcona tym słabszy, ale mniej pali. To robisz doświadczalnie. Ustaw ją tak, aby była miała dosyć niskie obroty (ale musisz to zrobić tak, aby silnik równo pracował). Rozpoznasz to po samej pracy silnika. Jeśli po włączeniu pierwszego biegu i pomimo wciśniętego sprzęgła widać, że obroty spadają i musisz dodać mu gazu do ich ustabilizowania to musisz trochę wkręcić śrubę, aż będzie dobrze. (chociaż na to wpływ ma też regulacja linki sprzęgła, ale jeśli nic nie robiłeś z linká, a po ściągnięciu gaźnika ten problem się pojawi to prawdopodobnie przez to).
Tutaj masz poradnik
Taaaa
Pamiętam jak za małolata miałem problemy z Komarem lub Wueską to starzy doświadczeni wyjadacze podpowiadali, te poziome śrubkę to do końca trza wkręcać a potem 2 czy 2,5 obrotu wykręcić.Hahaha, każdy silnik czy gaźnik inaczej reaguje na gaz i nie ma przepisu na jego ustawienie.Zanim zaczniesz coś robić z gaźnikiem musisz mieć pewność że:
- masz ustawiony zapłon
- przerwę na przerywaczu
- odstęp między elektrodami na świecy
- że wszystkie wyżej wymienione elementy są sprawne.
Sprawdzasz kolor świecy, powinna mieć barwę kawy z mlekiem.Ciemna okopcona wskazuje na bogatą mieszankę, jasno szara za ubogą.Podkreślam że to tylko w przypadku pewność że układ zapłonowy jest ok a świeca jest dobrze dobrana.Kolor świecy sprawdza się po przejechaniu kilki kilometrów na ciepłym silniku, nie po przegazowaniu na luzie na zimny.Oczywiście jeżeli mamy niesprawny sprzęt to tego nie sprawdzimy.
Co do gaźnika, pozioma śrubka reguluje skład mieszanki tylko w zakresie średnich obrotów, wkręcona - bogato, wykręcona uboga, chodzi o ilość powietrza w mieszance paliwowo - powietrznej zasysanej do silnika, nie mylić z mieszanką olej - benzyna w baku
Śruba po skosie ustala tylko położenie przepustnicy, totalna bzdura że ma wpływ na moc silnika.
Do regulacji składu mieszanki służy też iglica, ma zwykle 3 wycięcia, podniesiona - mieszanka bogata, opuszczona mieszanka uboga.Regulacja gaźnika i zapłonu powinna być poprzedzona sprawdzeniem jego stanu i czystości, to samo tyczy się kranika i samego baku.
Fajnie jak się reguluje i kręci śrubkami wiedząc co dokładnie się robi i jakie to ma następstwa.Kręcenie na pałę nic nie da, wiem to z mojego doświadczenia a sporo nerwów straciłem przez brak wiedzy i doświadczenia - teraz mnie to śmieszy, sprawdź jeszcze simering pod iskrownikiem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-2019 11:45:23 przez Mixol.)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.