Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Autor Wiadomość
konradoo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Konrad
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Witam
Dzis podczas porannej jazdy w deszczu po przejechaniu 20 km, zaświeciła mi się kontrolka akumulatora. Wiadomo do sprawdzenia akumulator i alternator. Ale towarzyszy temu również falowanie obrotów. na początku na postoju jak był rozgrzany obroty same sobie falowały, ale jak jest teraz już zimny na wolnych obrotach jest ok, ale po dodaniu gazu obroty utrzymują sie 2-3 sekundy po dodaniu gazu i puszczeniu pedału gazu. Dziwne. Mieliście kiedyś podobne problemy ?
Czy to może być silnik krokowy ? Przepustnica ? Odma ? Nie znam się, aż tak bardzo a być może ktoś z Was posiada doświadczenie w tego typu sprawach
Co najgorsze, że pojechałem 30 km od domu i muszę jakoś wrócić :/
Ogólnie na obroty wchodzi ok, odpala też od strzała
03-02-2019 19:08:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 411
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
W nowszych silnikach nie ma już krokowca, ale to nie istotne. Orzy niskim napięciu czasami głupieje komputer, przepustnica traci synchronizację itd. Do puki nie usunkesz problemu z ładowaniem, może regulator? To nie masz się co zabierać za falowanie. Jeśli częściej jeździsz dłuższe dystanse to daj mu około 100 km, wtedy komputer na nowo ustawi sobie mapę zapłonu i polubi z przepustnicą.
U mnie a6 z silnikiem 2.4 po podłączeniu aku właśnie tak reagowała, większe spalanie, chodziła tak jakby na większym ssaniu na zimno. Zawsze musiałem zrobić dystans około 50 km lub więcej żeby wróciło do normalności. Krótkie dystanse po mieście nic nie wynosiły.
03-02-2019 20:44:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
konradoo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Konrad
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Dzięki za odpowiedź
Też najbardziej prawdopodobne jest dla mnie, że to przepustnica.
Sprawdzę jeszcze zaraz odmę, być może ona blokuje i powietrze nie może ujść i tak się dzieję
A alternator jutro obejrzę i mam nadzieję, że dojdę do przyczyny tego wszystkiego
Zastanawiam się też czy alternator nie złapał wody i stąd ta kontrolka lub poprostu masa się zgubiła
03-02-2019 20:55:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 411
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Możesz też wykluczyć diody. Sprawdź czy w całym zakresie masz brak ładowania. Jedną rzecz, czy idzie wzburzenie po przekręceniu stacyjki, odepnij wtedy od alternatora żeby nie było zafałszowań i tsk jak napisałeś i co mi też się kiedyś przytrafiło sprawdź kabel masowy. U mnie wyglądał ok, ale jak złapałem to ręką to był przerwany gdzieś pod izolacją przewodu.
03-02-2019 22:12:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,279
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Załatw sobie jakiś multimetr, i mierz Wink
Na wolnych bez świateł 14.2 do 14.5
Na wolnych światła krótkie 13.9 do 14.5
Na wyższych obrotach pod obciążeniem powyżej 13.9 maks 14.5.
A co do przewodu masowego: weź multimetr, ustaw zakres 2 V (dc) i zmierz napięcie między klemą ujemną, a masą silnika.

Andrij Prowizorkov
03-02-2019 22:17:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
Nowy
*


Liczba postów: 109
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #6
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
To falowanie obrotów może być spowodowane przez klemy wyczyść lub wymień jak są w opłakanym stanie. Też mam taką polówkę tylko 02 rok. Najpierw sprawdź ładowanie i napięcie oczywiście. Wink

Co z czujnikiem temperatury nie wariuje wskazówka bo też może być to przyczyną jeśli chodzi o dziwne zachowanie i obroty. Gdy jest uszkodzony i rejestruje niską temperaturę sterownik podaje więcej paliwa które potrzebuje zimny silnik. Na ciepłym może powodować takie zachowanie.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2019 23:43:48 przez Wodnik.)
03-02-2019 23:39:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 411
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Zazwyczaj czujniki temleratury są dwa. Jeden dla komputera i jeden dla wyświetlacza. Czyli bez weryfikacji przez tester lub komputer się nie obejdzie.
04-02-2019 00:07:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo halcik za ten post.
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,279
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Ewentualnie dwa w jednej obudowie (np. VAG 1.6 16V AZD), komputer wskaże cały czas 90 stopni, a wskaźnik świruje. Albo na odwrót.

Andrij Prowizorkov
04-02-2019 00:15:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,651
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Czujników temperatury jest więcej niż 2 Wink jaki dokładnie kod silnika? Jeżeli przepustnica zrealizowana elektroniczne nie na linke to możliwe ze jest nie zaadoptowana i komputer szuka sobie położenia jałowego i stad falowanie obrotów. Jeżeli na linke to korkowiec. Ogólnie skacze lądowanie lub akumulator trup obroty potrafi wskoczyć celem lepszego ładowania czyli kolejny powód ich wariacji.

xyz
04-02-2019 04:09:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
konradoo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Konrad
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Dzis wykrecilem alternator i jutro oddam na sprawdzenie, jezeli sie bedzie oplacac to zregeneruje, jezeli nie kupie cały. Akumulator jenoxa 3 letni. Sprawdzilem jest w porządku.
Czujniki temperatury w porzadku nie wariuja i nie przeklamuja

Wszystko wina alternatora. I tak jak sie dowiadywalem te obroty sa wywolane przez uszkodzony alternator. Jak bedzie po naprawie dam znac czy wszystko sie uspokilo i jest w porzadku. Widze, ze na forum mamy sporo madrych ludzi. I bardzo dobrze ? a co do zimowych krotkich jazd, sprawdzcie raz na zime odmę, u mnie nie byla zapchana ale przy okazji sobie ja wyczyscilem bo sporo nalotu bylo.
A co do tej polowki, mam ja 5lat, samochod godny polecenia. Jedyna wada w moim przypadku to to, że co zime padnie albo cewka jedna, no i teraz alternator. Ogolnie dbam o niego i zawsze wszystko sprawdzam.na czas. Poprzednio mialem mazde 323f to niestety warsztat to byl jej drugi dom ?
Kolega prosil o kod silnika. Prosze 1.2 12V
AZQ
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2019 17:44:58 przez konradoo.)
04-02-2019 17:41:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,651
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Apropo odmy to warto ja wyczyścić jak robisz krótkie trasy bo w niej będzie majonez. Warto dodatkowo przepali auto aby wypaliło cała wodę z silnika bo zbiera jej się naorawdespoeo

xyz
04-02-2019 18:17:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
konradoo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Konrad
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
No i dzis odebrałem alternator, padły szczotki. Demontaz i montaz we wlasnym zakresie. Koszt 20zl po znajomosci. Tylko jak zamontowalem to swieci sie wspomaganie oraz go nie ma. Stawiam ze to wina slabego akumulatora ktory sie wyladowal przez brak ladowania. Ale samochod odpalil z pierwszego
06-02-2019 23:49:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
konradoo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Konrad
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Blad komputera wskazuje 556. Czyli bezpiecznik lub akumulator. Jutro podepne pod prostownik
10-02-2019 01:14:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,651
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Jeżeli nie wstawisz mi skana to nic ci nie pomogę. Nie można mówić ze błąd to taki i taki numer, trzeva cały kod podać bo tak naprawdę on wszystko wyjaśni. Dodatkowo kest napisane zwarte do plusa masy lub sygnał niewiarygodny

xyz
10-02-2019 10:59:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
konradoo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Konrad
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Vw Polo 9n 2003r , 1,2 benzyna
Jakby było to bym napisał ? po numerze jest napisane blad odczytu. Uzywam vag 4.9
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00566
To znalazlem na stronce. Pozostaje sprawdzic akumulator z ich porad
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2019 19:52:22 przez konradoo.)
10-02-2019 19:38:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Marzec - Wodnik

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet na dwójce zaczyna p...
Ostatni post: Wojciszek
Dzisiaj 01:34:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 61
Powitanie
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 00:43:58
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 9
Muł przy ruszaniu lub red...
Ostatni post: Romeciarz552
Dzisiaj 00:11:59
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 52
Części zamienne romet
Ostatni post: Dj.bimo
Wczoraj 23:22:35
» Odpowiedzi: 50
» Wyświetleń: 7046
Daelim VS 125F 1998 Klaud...
Ostatni post: klodian2002
Wczoraj 22:22:12
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 4189
Problemy z gaźnikiem
Ostatni post: hppker
Wczoraj 22:16:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
Romet Olimpia 1978.r
Ostatni post: marwaski
Wczoraj 22:03:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 75
Eska Sport - renowacja
Ostatni post: marwaski
Wczoraj 22:00:37
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 693
Huragan? Jaguar? Czy może...
Ostatni post: marwaski
Wczoraj 21:57:37
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 151
WSK B1/SHL 175 - kolejny ...
Ostatni post: Majerano
Wczoraj 21:08:19
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 2787
Dziwny muł przy niskich ...
Ostatni post: Romeciarz552
Wczoraj 19:07:01
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Dziwny muł - Ogar 200
Ostatni post: Romeciarz552
Wczoraj 19:05:27
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 42
Pytanie zapłon CDI
Ostatni post: Prezes1978
Wczoraj 16:05:41
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 532
Skrzeczenie i haratanie p...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 12:14:16
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 296
Osłona przewodów.
Ostatni post: Merfi
Wczoraj 11:28:44
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 313

Reklama