Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wiki] Romet Sport
Autor Wiadomość
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 233
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
[Wiki] Romet Sport
Jest to rower sportowy produkowany od pierwszej połowy lat 80 do początku lat 90 w Bydgoszczy. Rower ten jest następcą modelu Huragan. Krótko mówiąc - rower ten przeszedł "facelifting". Nowy model był jednak z najniższej półki rowerów szosowych w Polsce. Modele Special i Super były bardziej zaawansowane. Romet Sport w porównaniu do swojego poprzednika różnił się przede wszystkim wyglądem muf łączeniowych - były grube i bardziej kanciaste. Podobny był tylko widelec, który jednak nie posiadał oczek na śruby mocujące błotnik. Osprzęt był różny. Jak to w innych polskich szosówkach, zakładano to, co akurat było pod ręką.
Przerzutki jakie montowano: Favorit, Romet albo "JÓKA". Manetki do zmiany biegów były polskie plastikowe, albo metalowe i plastikowe Favorit.
Mechanizmy korbowe: korby na klin 9mm takie jak w Jaguarach i Huraganach (stalowe ramiona, aluminiowe tarcze i łącznik), korby na kwadrat Remo/Wajla, Thun, Aero Coronado - te dwie ostatnie w eksportowej wersji roweru o nazwie Florida.

Pedały:
-takie jak w Jaguarach/Huraganach,
-polskie kopie Campagnolo,
-JAR - również kopie Campagnolo, tylko miały czarne klatki i były całe aluminiowe,
-czarne plastikowe (PAMA).
Na pedałach noski z paskami.

Stery:
-stalowe kopie Campagnolo Record z lekko zmienionym kształtem,
-stalowe kanciaste z podłużnymi żebrami na miskach

Mostki : aluminiowe Romet (w moim egzemplarzu jest jeszcze ZZR)
Piasty: kopie Campagnolo - 32 otwory na szprychy albo takie jak w Jaguarach/Huraganach (aluminiowy kołnierz).
Obręcze: aluminiowe 18x630 albo stalowe
Hamulce: kopie hamulców MAFAC "Racer" (w moim egzemplarzu jest z przodu ZZR)
Siodełka: czarne plastikowe, brązowe zamszowe z napisem "Romet", brązowe skórzane.
Sztyce: stalowe na zwykłe jarzemko albo aluminiowe kopie Campagnolo
Klamki: aluminiowe z grawerem pegaza, były też czarne plastikowe z aluminiowymi dźwigniami.

Rozmiary ram: 520, 540, 560, 580, istniał też 600
Średnica sztycy podsiodłowej: 25,4 mm
Numer ramy: bity pod suportem, dwie pierwsze cyfry to rok produkcji.
Opony: zwykłe Stomil, albo Stomil Tornado
Kolory: wszystko z palety dupont-fiat z lat 80
Pierwsze sporty miały napisy malowane od szablonu i naklejki, później stosowano tylko naklejki.
Ramy mogły się różnić drobnymi szczegółami, np. jedne miały przelotkę po lewej stronie skośnej rury, inne nie, niektóre miały też ślizgi na górze puszki suportu.

Standardowo, jeśli gdzieś popełniłem błąd, to proszę o doprecyzowanie Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2015 22:02:33 przez mz1.)
01-01-2015 21:58:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo mz1 za ten post.
Reklama
Crisso Offline
Nowy
*


Liczba postów: 109
Imię: Karol
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: [Wiki] Romet Sport
Witam,
wszystko, co napisał kolega się zgadza. Doprecyzuję tylko że:

1. Manetki przerzutek występowały też w wersji Rometowskiej (plastikowe)

2.Obręcze stalowe jakie się pojawiały (i to najczęściej) to rozmiar 20 x 630, stosowane również w Wagantach i jego "klonach" (na marginesie chromowane i rdzewieją na potęgę, trudno dziś znaleźć sensowny egzemplarz). Dodatkowo te wersje obręczy, a co za tym idzie piast, miały 36 otworów (wyglądają identycznie jak wersja 32 szprychy, tylko że egzemplarze "32" są praktycznie nie do zdobycia).

3. Paski do nosków występowały z sygnaturą JAR.

Powyższe uzupełnienie wzięte "z autopsji" - odnawiam jednego Sporta `89.

Pozdrawiam
23-04-2015 01:57:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Crisso za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Listopad - Ryoko Yuki

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Polski Fiat 125p '81 "Pat...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Dzisiaj 01:32:47
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 48
Czego słuchają rometowcy?
Ostatni post: raterro
Dzisiaj 00:59:01
» Odpowiedzi: 247
» Wyświetleń: 38409
Romet Kadet i jego *ideal...
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 00:20:30
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 239
Romet Ogar 200 1986r
Ostatni post: gregorian2008
Wczoraj 22:51:45
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1169
Zlecę remont silnika Jawa...
Ostatni post: gregorian2008
Wczoraj 22:49:31
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 49
Komar 2352
Ostatni post: bkrukl
Wczoraj 22:19:12
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 128
Obcieranie korby o przeci...
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 19:28:54
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 657
Powitanie
Ostatni post: botega
Wczoraj 19:24:44
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 97
Nowy polski iskrownik z a...
Ostatni post: Krzych.R
Wczoraj 15:27:54
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 578
Regeneracja przedniego i ...
Ostatni post: Jorginsson
Wczoraj 15:20:56
» Odpowiedzi: 366
» Wyświetleń: 120152
~ Romet 50 t-1 baj kombaj...
Ostatni post: kacperszkudlarek
08-12-2019 23:02:45
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 4575
Komary z Kotowic
Ostatni post: kacperszkudlarek
08-12-2019 21:54:26
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 103
Komar miseczka sprężyny ...
Ostatni post: dabuj
08-12-2019 21:26:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Romet Karat '70 ~Czyli da...
Ostatni post: RaszkoV
08-12-2019 21:01:11
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 118
ZZR Karat,Kos, Miki Serka
Ostatni post: RaszkoV
08-12-2019 18:18:53
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 4452

Reklama