Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
Autor Wiadomość
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,975
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
łatwiejsza. i do dużo. Głównie pod względem dostępu do wszystkiego.

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
24-11-2013 22:47:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wolnyyykubaaa Offline
Nowy
*


Liczba postów: 68
Imię: Kuba
Skąd: Rudniki
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #17
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
Tak jak Błażej napisał nie ma cudów Wink Nie wiem czy wy też tak macie ale mi jest łatwiej wyregulować zapłon w o23, 019 . Ogólnie mało ludzi potrafi dobrze ogarnąć zapłon jawki i zauważyłem że większość odpala z pychu bo nie potrafią dobrze ustawić Wink

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=19767 Moje cudo <3 Jeśli dałem dobrą radę kliknij "POMÓGŁ"
24-11-2013 22:48:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,975
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
Źle zauważyłeś. Znam sporo ludzi który mają 223 i nikt nie odpala z pycha z powodu zapłonu. Jedynie z powodu półksiężyca. No i ja miałem chyba 7 200 i tez nie było z tym problemów Big Grin

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
24-11-2013 22:51:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #19
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
(24-11-2013 22:31:38)Marwerick napisał(a):  tak to prawda z tym kondensatorem ale jak się go w inne miejsce się da to problemu nie ma

Dobra, dobra... Co osoba to inna opinia. Ja osobiście jeździłem/jeżdżę na chińskich kondensatorach (zdarzyło się na Miflexie :F ) a jakoś problemów z przegrzewaniem nie miałem...

(24-11-2013 22:34:33)wolnyyykubaaa napisał(a):  Z tego co wiem to jawka jest bardziej wrażliwa na ustawianie zapłonu Wink Ogólnie cudów nie ma słabe te iskrowniki są :F

Wrażliwa czy nie, to ustawienie zapłonu trwa tam dosłownie pół minuty. Do tego nawet suwmiarki nie potrzeba, wystarczy tylko kilka razy samemu próbować na oko, a potem to już zawsze się ustawi bez problemu.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
24-11-2013 22:54:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Skandal1998 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Mateusz
Skąd: Miłobądz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #20
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
O jaki półksiężyc chodzi ?
Przepraszam już wiem jaki Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2013 23:00:54 przez Skandal1998.)
24-11-2013 22:56:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wolnyyykubaaa Offline
Nowy
*


Liczba postów: 68
Imię: Kuba
Skąd: Rudniki
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #21
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
No to jacyś dziwni ludzie w mojej okolicy mają te 200 Big Grin Ale znam dużo ludzi u których starter w jawce służy jako element dekoracyjny :F :F dlatego że zapłon źle ustawiony Big Grin

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=19767 Moje cudo <3 Jeśli dałem dobrą radę kliknij "POMÓGŁ"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2013 22:59:26 przez wolnyyykubaaa.)
24-11-2013 22:58:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
Półksiezyc na wałku kopniaka.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
24-11-2013 22:59:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,869
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #23
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
(24-11-2013 22:54:53)Quake96 napisał(a):  
(24-11-2013 22:31:38)Marwerick napisał(a):  tak to prawda z tym kondensatorem ale jak się go w inne miejsce się da to problemu nie ma

Dobra, dobra... Co osoba to inna opinia. Ja osobiście jeździłem/jeżdżę na chińskich kondensatorach (zdarzyło się na Miflexie :F ) a jakoś problemów z przegrzewaniem nie miałem...

(24-11-2013 22:34:33)wolnyyykubaaa napisał(a):  Z tego co wiem to jawka jest bardziej wrażliwa na ustawianie zapłonu Wink Ogólnie cudów nie ma słabe te iskrowniki są :F

Wrażliwa czy nie, to ustawienie zapłonu trwa tam dosłownie pół minuty. Do tego nawet suwmiarki nie potrzeba, wystarczy tylko kilka razy samemu próbować na oko, a potem to już zawsze się ustawi bez problemu.

kłejku nie o to mi chodziło lecz o to że warto kondensator dać w inne miejsce w którym takiej temperatury nie ma mi nawet na kondensatorku tesli to potrafiła iskra robić się słabsza jak dałem w inne miejsce to ustały problemy na ciepłym silniku . a i zmieniłem na kondensator od malucha jest o wiele lepszy

a chodzi o półksiężyc co służy do odpalania silnika tu masz ładne zdjęcie tego jak to tam w silniku wygląda

http://imageshack.us/photo/my-images/188/dscf0359n.jpg/

a wiec od końca to jest wałek rozrusznika/kopki ten półksiężyc i tzw.grzechotka co jest na drugim wałku i jak kopiesz wałek to ten kop siła idzie na tę grzechotkę a ona ten na drugi wałek a potem na pierwszy wałek(ten pod automatem) idzie przez sprzęgło i łańcuszek sprzęgłowy siła idzie ma wał na końcu i potem się odpala już wiadomo jak
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2013 23:06:13 przez Marwerick.)
24-11-2013 23:04:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #24
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
(24-11-2013 22:38:40)Błażej napisał(a):  Bo do zapłonu elektronicznego jest potrzebna cewka butelkowa i cewka zasilająca moduł, nie ma takiej w zapłonie komarowskim

Z cewką butelkową się zgodzę, że nie ma i trzeba dołożyć do instalacji, ale akurat zasilanie modułu można zrealizować za pomocą oryginalnej cewki WN (z bolca) Smile

Co do zapłonu w 223 - zarówno w Ogarze 200 jak i Jawie 50 Mustang nie miałem problemu z ustawieniem i jazdą, a motorowerami jeździłem na codzień (Ogarkiem do technikum, Jawą już do pracy). Zapłony w 023 i 223 działają na niemal identycznej zasadzie (z tą różnicą, że 223 ma osobą cewkę WN) i reguluje się podobnie.

citroen-XM.pl
24-11-2013 23:22:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romecik1998 Offline
To jest ktoś!!!
*


Liczba postów: 969
Imię: Damian
Skąd: Otowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #25
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
A ja mam pytanie po co smaruje się smarem filc krzywki? To coś daje? Pierwsze słyszę o takim zabiegu Wink

Polecam moją tablicę.pl:
http://tablica.pl/oferta/romet-50-t1-odr...5aa8R.html
Serdecznie zapraszam na mój kanał youtube-romecik1998
Subskrybujcie!!!
24-11-2013 23:34:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
afik98 Offline
traktorzysta początkujący elktromechanik


Liczba postów: 219
Imię: Adrian
Skąd: warmia i mazury koło Węgorzewa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #26
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
(24-11-2013 22:44:39)kamil97 napisał(a):  
(24-11-2013 20:04:25)afik98 napisał(a):  
(24-11-2013 18:35:15)kamil97 napisał(a):  Zapłon 223 jest łatwiej przerobić na elektroniczny.

Niby czemu? Uzasadnij.
Poza tym, ten wątek miał udowodnić (autorowi wątku), który zapłon jest lepszy. Dostał odpowiedź który jest lepszy i koniec.

Bo nie ma tego ,,dzyndzla" do kabla W/N przy cewce zapłonowej tylko dwa kabelki. Druga sprawa to w 223 można zamiast cewek świetlnych zastosować zaplonowe i mamy ładowanie 6v lub mocne światła.

Ps. Masz ogara 200, przerabiasz nawet prądnice i się tego nie domysliłeś?

Domyśliłem domyśliłem. Tylko że w polskim różni sie tym że trzeba pokombinować z cewką prądotwórczą, a w 223 trzeba tylko polutować 2 kabelki idące do transformatora.
(24-11-2013 23:34:19)romecik1998 napisał(a):  A ja mam pytanie po co smaruje się smarem filc krzywki? To coś daje? Pierwsze słyszę o takim zabiegu Wink

Smaruje sie po to aby ta płytka ebonitowa (w 223) sie nie ścierała jak drzewo papierem ściernym.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2013 23:36:28 przez afik98.)
24-11-2013 23:34:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szopen45 Offline
060 POWER!
*


Liczba postów: 1,424
Imię: Patryk
Skąd: RJS
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #27
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
(24-11-2013 18:35:15)kamil97 napisał(a):  Zapłon 223 jest łatwiej przerobić na elektroniczny.

Właśnie nie Wink zakładasz zapłon z charta bez żadnego przerabiania i już masz elektronika Wink
24-11-2013 23:54:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,975
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #28
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
Załon charta. Do tego magneto charta, które nie pasuje na wał.

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
25-11-2013 00:09:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,534
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #29
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
Na który wał nie pasuje ?
25-11-2013 00:22:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,975
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #30
RE: Zapłon Jawy kontra zapłon Dezamet !
023? tak mi sie cos wydaje.

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
25-11-2013 00:32:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:29:13
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 149
Romet ogar 205 - platynki...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:19:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 31
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: KacperZawidzki
Wczoraj 18:18:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Linka gazu - długość
Ostatni post: maciek4373
Wczoraj 16:14:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 2297
Mój kochany Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 22:12:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
12-05-2024 21:26:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Katalog części zamienych ...
Ostatni post: przemekprzybysz52
12-05-2024 21:23:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 13073
Witam wszystkich
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 20:17:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 49
Romet ogar 200 brak mocy
Ostatni post: pro_siaty
12-05-2024 19:33:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 59
Tuleje rozporowe pomiędzy...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
12-05-2024 17:53:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Remont silnika 019
Ostatni post: gabriel0
11-05-2024 23:46:04
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1491
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
10-05-2024 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 95
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
10-05-2024 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 192
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
10-05-2024 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 369

Reklama