Komar 2330 zabytek
|
Autor |
Wiadomość |
Semmao
Podszeptywacz
Liczba postów: 4,471
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Komar 2330 zabytek
Pojazd zabytkowy powinien:
-mieć co najmniej 25 lat,
-być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
-posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły)
więc - tak, mógłbyś.
Pytanie tylko czy warto, po pierwsze koszta, po drugie odpowiedzialność za swój, ale nie swój pojazd, bo zabytki to są państwowe...
Quake96 - 18-06-2013 22:49 -Cóż chciałeś Rometa to musisz się liczyć z wydatkami
kamil97 - 22-10-2014 10:02 -Ano ,,Chciales rysia, musisz się liczyć z wydatkami"
jurek_j - 25-04-2016 19:28 -chciałeś rometa, musisz się liczyć z problemami
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2012 15:25:00 przez Semmao.)
|
|
13-05-2012 15:23:52 |
|
|
Semmao
Podszeptywacz
Liczba postów: 4,471
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Komar 2330 zabytek
(13-05-2012 15:29:04)rowler napisał(a): koszta tutaj nie mają znaczenia, ani remontu ani rejestracji
Chodziło mi o to, że rejestrując pojazd jako zabytek jakby 'przekazujesz' go państwu bo od tej pory, mimo iż to Twój pojazd, zarządzał nim bedzie konserwator zabytków. Nie będziesz mógł wyjechać za granicę bez zgody konserwatora, nie będziesz mógł sprzedać pojazdy bez zgody konserwatora, a jeśli, odpukać, przewrócisz się jadąc na motorku zapłacisz KARĘ ! za zniszczenie polskigo zabytku... itp itd. moim zdaniem, żółte tablice wyglądają fajnie, ale są dużym ubezwłasnowolnieniem. Znam wiele osób, które rezygnują z żółtych tablic, kiedy dowiadują się jakie 'przywileje' za nimi stoją.
Quake96 - 18-06-2013 22:49 -Cóż chciałeś Rometa to musisz się liczyć z wydatkami
kamil97 - 22-10-2014 10:02 -Ano ,,Chciales rysia, musisz się liczyć z wydatkami"
jurek_j - 25-04-2016 19:28 -chciałeś rometa, musisz się liczyć z problemami
|
|
13-05-2012 15:49:41 |
|
|
Semmao
Podszeptywacz
Liczba postów: 4,471
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Komar 2330 zabytek
(13-05-2012 16:20:07)rowler napisał(a): to jeszcze to przemyślę, ale chyba nie muszę np. gdy będę wymieniał olej, wymieniał świecę czy ustawiał zapłon lecieć do konserwatora, nawet jeśli będzie trzeba i tego nie zrobię to raczej nic mi nie zrobi, nawet nie będzie wiedział
tego to już nie wiem, ale raczej wydaje mi sie mało prawdopodobne mieć obowiązek lecieć z każdą pierdołą do konserwatora to raczej można robić bez zgody, ale napewno Cie konserwator poinformuje o tym jak bedziesz rejestrował bo to on wydaje decyzje na podstawie opinii rzeczoznawcy PZM
Pozdrawiam,
T.
Quake96 - 18-06-2013 22:49 -Cóż chciałeś Rometa to musisz się liczyć z wydatkami
kamil97 - 22-10-2014 10:02 -Ano ,,Chciales rysia, musisz się liczyć z wydatkami"
jurek_j - 25-04-2016 19:28 -chciałeś rometa, musisz się liczyć z problemami
|
|
13-05-2012 18:14:24 |
|
|
Semmao
Podszeptywacz
Liczba postów: 4,471
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Komar 2330 zabytek
(13-05-2012 23:13:56)rowler napisał(a): Przemyślę to jeszcze, jak będę rejestrował to o wszystko zapytam, a jaki to będzie koszt po podsumowaniu wszystkiego? Zmieszczę się w kwocie 1300 zł? Jakie przywileje będę miał z tego pomijając opłaty w sezonie letnim i mniejsze OC?
Może się zmieścisz, a może nie wszystko zależy. Opinia rzeczoznawcy kosztuje, biała księga itp itd. to już różnie bywa, nie wiem jak jest z motorowerami, ale znajomy rejestrował auto i się w takiej kwocie nie zmieścił, doszedł prawie do 2tyś.
Co do przywilejów generalnie nic więcej, sam sobie odpowiedziałeś:
- OC wykupujesz na określony czas (np miesiąc, a jak nie jeździsz nie płacisz)
- przegląd bezterminowy (nie dotyczy aut jeżdżących okolicznościowo)
- Ten punkt Cie nie interesuje - gdy sprowadzasz zabytek z zagranicy nie płacisz podatku akcyzowego.
To całe + posiadania żółtych tablic. No i szacunek na drodze, ale tego ustawowo nie dają.
Reszta to tylko 'obowiązki'.
Quake96 - 18-06-2013 22:49 -Cóż chciałeś Rometa to musisz się liczyć z wydatkami
kamil97 - 22-10-2014 10:02 -Ano ,,Chciales rysia, musisz się liczyć z wydatkami"
jurek_j - 25-04-2016 19:28 -chciałeś rometa, musisz się liczyć z problemami
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2012 23:38:38 przez Semmao.)
|
|
13-05-2012 23:36:01 |
|
1 osoba postawiła piwo Semmao za ten post:1 osoba postawiła piwo Semmao za ten post.
rowler (05-13-2012)
|
rowler
Technik
Liczba postów: 621
Imię: Krystian
Skąd: Konin
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Komar 2330 zabytek
dziś wyjąłem silnik z ramy, jest w pięknym stanie, wszystkie łożyska chodzą jak nowe, żadnego luzu na wale, nie ma progu na cylindrze, jedynie luz między sworzniem a tulejką i tłok przysmażony ale jeszcze da radę jeździć, lepiej go wymienić, ogólnie silnik w pięknym stanie nawet simmeringi nie są złe ale jak już rozpołowiony to warto wymienić, sprzęgło do wymiany, skrzynia w bdb stanie, bede potrzebował tylnego błotnika z kloszem lampy, oryginalnych nakrętek do osłony gaźnika, licznik w bdb stanie, tylko obwódka lampy do chromowanie i inne stalowe elementy do chromowanie a dekle i kartery z zewnątrz do polerowania, lakier będę brał oryginalny wiśniowy ( możecie mi podać kod tego lakieru???), to na metaliczny zrobię, gumy na osłony gaźnika i na baku do wymiany, koła całe do wymiany
|
|
19-05-2012 20:47:13 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|