Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Albatros by dzikidzejkob
|
Autor |
Wiadomość |
dzikidzejkob
Nowy
Liczba postów: 7
Imię: Jakub
Skąd: Wrocław
Pojazd: Inny
|
Romet Albatros by dzikidzejkob
Witajcie,
Tak jak napisałem w Powitalni sprowadza mnie tu mój plan renowacji roweru Romet Albatros.
Rower został zakupiony w młodości przez mojego tatę i od tego czasu jest w rodzinie. Ostatnie 30 lat praktycznie stoi w garażu, 20 lat temu miał robioną szybką renowację w celu uruchomienia go. Jednak po krótkim czasie znowu trafił do garażu i nie był użytkowany.
Postanowiłem się nim zająć. Stan nie wydaje się tragiczny, rama bez rdzy (była malowana), kaseta działa, brak większych luzów, piszczenie z główki ramy. Stan jak najbardziej do ciekawej odbudowy.
Mój plan zakłada:
- piaskowanie i malowanie ramy oraz widelca.
- wymiana kół na nowe z "epoki", nowe opony
- montaż nowych przerzutek (prawdopodobnie Shimano 600)
- nowe linki i pancerze, klocki
- nowa korba z dwoma blatami
- polerowanie elementów m.in. klamki, szczęki, sztyca, kierownica
- nowa owijka
- na koniec emblematy, koszyki itp.
Nawiązując do powyższych planów mam pytanie odnośnie 3.pierwszych pozycji:
Ad.1 czy warto lakierować proszkowo, a następnie samemu lakierować kolor (oczywiście na oryginalny, była to ciemna zieleń)
Ad.2 na olx znalazłem koła np. Mavic z lat '70/80 z pasującym rozstawem czyli 98/126mm, jest to dobre rozwiązanie czy polecane jest inne?
Ad.3 Shimano 600 to dobry wybór? Na aukcjach jest wiele ofert w bardzo przystępnych cenach.
Czy w Wrocławiu jest ktoś (lub serwis) który pomógł by, doradził, ale i również przeprowadził serwis?
Jeśli w tym co napisałem jest według Was błąd proszę pisać ponieważ temat cały czas zgłębiam i przygotowuje się do jego realizacji.
|
|
03-03-2021 00:03:33 |
|
|
jurek_1961
Uczeń
Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Romet Albatros by dzikidzejkob
Moim zdaniem jest tak: to jest TWÓJ rower i możesz z nim zrobić co tylko chcesz. Ważne, żeby - jak już go zrobisz - podobał się TOBIE. I to jest takie po pierwsze.
Albatros nie jest chyba jakimś szczególnie ani wyjątkowym ani cennym modelem, który wyjechał z Bydgoszczy. Zatem jeśli nie chcesz robić go na 100% oryginał, to chyba wielkiej straty dla historii (czy bardziej dziedzictwa) Rometu nie będzie.
Co do serwisu we Wrocławiu, to zaglądnij może tutaj:
https://pl-pl.facebook.com/mima.rowery
poczytaj, pooglądaj, oceń i sam zdecydujesz, czy warto tam zajrzeć...
Pytasz o lakierowanie. Czy wolno proszkowo, czy należy na mokro - to jest spór niemal kultowy. Albatros proszkowo lakierowany nie był, ponieważ w latach kiedy go produkowano Romet lakierni proszkowej jeszcze nie miał.
Ty natomiast piszesz, że rama Twojego roweru już była lakierowana. A jeśli tak, to może najpierw warto by go zbudować na ramie takiej, jaka ona jest, a potem ewentualnie pomyślisz o malowaniu. Oczywiście to dwa razy więcej roboty, ale rozłożenie takiego roweru do gołej ramy ani nie jest trudne, ani czasochłonne.
https://www.youtube.com/watch?v=vllmPMlutNs
Rower na tym filmiku w sumie z bardzo podobnej półki - przynajmniej jeśli chodzi o rozwiązania mechaniczne...
W kwestii Shimano 600. Jeśli dobrze pamiętam to kontynuacją jest dzisiaj Shimano 105. Hierarchia szosowa Shimano - od góry - jest taka
dura ace
ultegra
105
tiagra itd.
A teraz trochę z przymrużeniem oka: szosowe rowery Rometu - też od góry
Jaguar (i Special i taki "zwykły)
Huragan
Albatros
Zatem jakiś sens ta ma...
Ale najważniejsze - moim zdaniem - jest to, żebyś zrobił to, na co masz ochotę, a potem cieszył się rowerem, który sam zbudowałeś. A jak będziesz miał ochotę, to nam to pokażesz...
|
|
03-03-2021 18:36:52 |
|
|
jurek_1961
Uczeń
Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Romet Albatros by dzikidzejkob
"Dzikidzekobie" - ja do tych przerzutek podszedłem naprawdę "z przymrużeniem oka". Ale skoro pomyślałeś o "golden arrowsie", to teraz już na bardzo poważnie.
Z tego co napisałeś w pierwszym poście, wynika, że zrobiłeś już jakieś rozeznanie w dostępnych częściach i znalazłeś koła Mavic'a, czy te przerzutki, a i pewnie różne inne komponenty, o których nie pisałeś.
Do Twojego roweru można zamontować różne części lepszej jakości od tych z którymi wyjeżdżał z fabryki. I nic w tym dziwnego, bo tzw. "poprawianie fabryki" istnieje od tak dawna, że dzisiaj pewnie nikt nie wie, kto i jak dawno zrobił to jako pierwszy.
I tak przyszło mi na myśl, że kiedy Twój rower będzie już złożony, to może się stać i tak, że dojdziesz do wniosku, że w tak skonfigurowanym rowerze "najsłabszym" komponentem będzie rama. Oczywiście ją też można wymienić i jeśli zapytałbyś o jakąś podpowiedź, to pewnie pojawiłyby się propozycje ramy Jaguara na rurkach Reynoldsa, albo późniejszych Rometów na rurkach Columbusa, a może i coś zachodniego np. Colnago czy Bianchi z tamtego okresu. I jeszcze mnóstwo innych pomysłów.
Tylko czy wtedy dalej będziesz miał Albatrosa?...
|
|
04-03-2021 15:00:38 |
|
|
dzikidzejkob
Nowy
Liczba postów: 7
Imię: Jakub
Skąd: Wrocław
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Albatros by dzikidzejkob
(04-03-2021 15:00:38)jurek_1961 napisał(a): "Dzikidzekobie" - ja do tych przerzutek podszedłem naprawdę "z przymrużeniem oka". Ale skoro pomyślałeś o "golden arrowsie", to teraz już na bardzo poważnie.
Z tego co napisałeś w pierwszym poście, wynika, że zrobiłeś już jakieś rozeznanie w dostępnych częściach i znalazłeś koła Mavic'a, czy te przerzutki, a i pewnie różne inne komponenty, o których nie pisałeś.
Do Twojego roweru można zamontować różne części lepszej jakości od tych z którymi wyjeżdżał z fabryki. I nic w tym dziwnego, bo tzw. "poprawianie fabryki" istnieje od tak dawna, że dzisiaj pewnie nikt nie wie, kto i jak dawno zrobił to jako pierwszy.
I tak przyszło mi na myśl, że kiedy Twój rower będzie już złożony, to może się stać i tak, że dojdziesz do wniosku, że w tak skonfigurowanym rowerze "najsłabszym" komponentem będzie rama. Oczywiście ją też można wymienić i jeśli zapytałbyś o jakąś podpowiedź, to pewnie pojawiłyby się propozycje ramy Jaguara na rurkach Reynoldsa, albo późniejszych Rometów na rurkach Columbusa, a może i coś zachodniego np. Colnago czy Bianchi z tamtego okresu. I jeszcze mnóstwo innych pomysłów.
Tylko czy wtedy dalej będziesz miał Albatrosa?...
Miałem i będę mieć do jazdy "karbon", nie zamierzam tego zmieniać.
To jednak nie zmienia faktu, że ten rower ma być też prezentem dla Taty ponieważ jest jego pierwszym właścicielem i ma dużą historię. Nie zamierzam tam wkładać nowej ultegry di2 i lightweightow (jeśli w ogóle by weszły xD).
Chcę go zrobić na częściach z tamtej epoki bo zamierzam go użytkować wraz z Tatą. Czemu mam mieć gorszą jakość i mniejszą przyjemność z jazdy? Jak będę chciał to wybiorę nowoczesny sprzęt żeby robić czasy.
Jednak ten nowy nie ma tej historii.
Tak więc odpowiadając na pytanie, ten Albatros będzie już zawsze u mnie.
|
|
04-03-2021 20:56:23 |
|
|
dzikidzejkob
Nowy
Liczba postów: 7
Imię: Jakub
Skąd: Wrocław
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Albatros by dzikidzejkob
(04-03-2021 22:14:13)jurek_1961 napisał(a): I tak to jest, jak się coś pisze "na szybko"... Przecież z tego co napisałeś, wynika jasno, że ten rower chcesz zrobić i zastanawiasz się jak to ma być zrobione. Ani mi do głowy nie przyszło, że mógłbyś się go potem pozbyć.
I dlatego ostatnia linijka powinna brzmieć tak:
"Tylko czy wtedy dalej będzie to Albatros?..."
Jurku, powiem szczerze, że nie myślałem nad tym bo mało mnie to obchodzi?
Kolejny raz słyszę, po co wkładać takie rzeczy do Albatrosa, to nie Huragan... Tyle, że ja nie chcę by to był inny rower, tylko, żeby fajnie się na nim jeździło kiedy będziemy mieli ochotę.
Tak więc kończąc ten temat, jeśli nie znajdę innego równie opłacalnego cenowo rozwiązania to wpadnie tam S600 ponieważ jest łatwo dostępna.
Czy ktoś jest w stanie doradzić odnośnie kół?
|
|
04-03-2021 23:20:05 |
|
|
Wojtasik
Uczeń
Liczba postów: 227
Imię: Wojtek
Skąd: K-ów, K-ce
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Romet Albatros by dzikidzejkob
Witam
@beeeer widelec pod koła 28" (ważne, żeby długość rurki względem główki ramy wystawała nad nią z 2 cm), a stery to klasyczne 1" 2,54 cm ZZR/Romet (bieżnia, wianek, miska dolna główki, miska górna główki, wianek, nakrętka, podkładka lub uchwyt lampki montowany do kierownicy, nakrętka kontrująca). Kierownica wpuszczana we widełki i mocowana za pomocą zakręcanej śruby na zasadzie rozporu konusa wewnątrz rury widełek. Jakieś jeszcze trudności to pisać. Pozdrowerek
|
|
30-08-2021 11:16:00 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|