Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Charper składa charta czyli po trupach do celu
Autor Wiadomość
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #519
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu
Z elektryką było różnie, najwiecej problemów sprawiało samo błędne założenie że 6 cewek ładujących akumulator to dobre rozwiązanie. cały czas pisze tu o projekcie "romet chart 120W" Jak wiadomo, cała dobę trzeba jeździć na światłach pozycyjnych. w przypadku jakiegoś dłuższego postoju, jeszcze nie daj boże z włączonymi kierunkowskazami akumulator jest drenowany, zwłaszcza że zalecano akumulatorek 4Ah do tej modyfikacji. Napięcie na akumulatorze spadało poniżej chyba nawet jeśli dobrze pamiętam 8 czy 9V. Ktoś z Was wie do jakiego poziomu wolno rozładowywać akumulator? być może chwilowo można tak go rozładowywać, bo przecież podczas jazdy natychmiast osiągało optymalne napięcie, ale ja nie chcę w to wierzyć.
Druga sprawa, czyli impulsator. Pierwotnie miał być wyzwalany magnesem neodymowym "jakichkolwiek rozmiarów". Szybko okazało się że "niefartem" z moim kwadratowym magnesem w ogóle nie odczytywało położenia i trzeba było zamontować inny. Druga niespodzianka to taka, że podczas testów lampą stroboskopową zapłon stopniowo sam się wyprzedzał i to o około 10 stopni wraz ze wzrostem obrotów.. 10 stopni to sporo. przykładowo gdy ustawiłem sobie moment zapłonu około 2,2mm przed gmp, to na wyższych obrotach już sobie kichał w tłumik. Chwila własnych przemyśleń i analiz i bingo! impulsator, który tak polecano kupić, fabrycznie jest wyzwalany cechą o długości kilku centymetrów (!!!) a mi wmawiano że w skuterach jest czasem wkręcona zwykła śrubka w magneto i tez działa. I weź teraz nie miej lampy stroboskopowej, nie wiedziałbym nic o wadach tej modyfikacji, ponieważ była opisywana jako wolna od wad.

Obecnie dochodzę z tym wszystkim do ładu i podsumowując, zostawiłęm sobie 3 przewinięte cewki które odpowiedzialne sa za zasilanie przedniej lampy i w tej roli spisują się doskonale. Do ładowania akumulatora wykorzystałem osobną cewkę, która przy włączonym tylnym świetle pozycyjnym na wolnych obrotach spokojnie utrzymuje napięcie na akumulatorze w okolicach 12,6V a po dodaniu nieco gazu osiąga po chwili 14,5V i już nie przekracza tego progu, bo tak sobie wyregulowałem na regulatorze.

Co do modułu, ma sporo wspólnego z fabryką. czyli diody ultra fast, kondensator tantalowy 35V, tak jak w późniejszych wersjach i stosowany do dzisiaj, kondensator poliestrowy wytrzymuje do 450V a nie do 400V jak fabrycznie, no i tyrystor bt151, który jest podejrzewany o lenistwo ale jutro już wlutowuję 2n6399 i testujemy.

zapomniałem o jednej ciekawej rzeczy. autor modyfikacji prądnicy zalecał uzyć przewodów wychodzących z iskrownika o przekroju 1,5mm^3. Do dzisiaj się zastanawiam jak wetknął je miedzy kraksy a rdzenie cewek, żeby kraksy nie tarły o magneto.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-10-2017 01:32:22 przez charper.)
26-10-2017 00:59:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu - charper - 26-10-2017 00:59:11




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 217
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
Wczoraj 13:22:50
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1583
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
Wczoraj 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 100
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
13-05-2024 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 64
Romet ogar 205 - platynki...
Ostatni post: Wodnik
13-05-2024 21:19:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 74
Linka gazu - długość
Ostatni post: maciek4373
13-05-2024 16:14:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 2315
Mój kochany Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 22:12:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Katalog części zamienych ...
Ostatni post: przemekprzybysz52
12-05-2024 21:23:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 13114
Witam wszystkich
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 20:17:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Romet ogar 200 brak mocy
Ostatni post: pro_siaty
12-05-2024 19:33:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
Tuleje rozporowe pomiędzy...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
12-05-2024 17:53:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 98
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
10-05-2024 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 116
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
10-05-2024 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 306
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
10-05-2024 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 381

Reklama