A więc Panowie,
dzisiaj dzień przełomu.
Udało mi śię pomalować ramę dwie obręcze oraz widełki.
Trochę mi zeszło bo nie obyło się bez szpachlówki. Niestety głębokie wżery po rdzy na ramie, osłonie łańcucha oraz widełkach, musiałem uzupełnić szpachlówką. Więc gro prac dzisiaj skupiło się właśnie na tym.
Ale to już za mną.
Do pomalowania czarnym lakierem właściwym zostały mi już tylko osłona łańcucha, dwa błotniki oraz bagażnik.
Osłona jeszcze dosycha po kolejnej warstwie podkładu.
Błotniki natomiast po położeniu podkładu niby są już gotowe do malowania. Nie podoba mi się jednak to, że na krawędziach blacha, mocno skorodowała i była poszarpana, musiałem ją więc spiłować i suma sumarum błotnik w jednej części stracił na konturze. Nie jest to specjalnie widoczne, ale jednak nie jest to "fabryka".
Zastanawiam się czy to malować czy może poczekać na inne? hmm
@Semmao,
podkład wraz z lakierami kupiłem na allegro,
http://allegro.pl/lakier-spray-car-lac-4...42480.html
jest to podkład szary: ral 7040, 6,5 zł to strasznie tanio, szybko schnie, dobrze kryje, jestem zadowolony!
Natomiast wczoraj dokupiłem jeszcze jedną puszkę innej firmy (bo mi brakło), dałem za nią 19 zł i przeznaczona była - niby dla "pro", ale ja nie widzę różnicy - poza tą cenową
@Zigu98:
A proszę bardzo to zdjęcia tego drugiego roweru, częściowo go już rozebrałem, ale prezentuje się tak:
Dorzucę jeszcze parę moich spostrzeżeń dot. wykonania szparunków na ramie.
Otóż:
Do malowania cienkich lini nie nadają się zupełnie papier czy zwykła malarska taśma.
Z doświadczenia wiem, że te przemakają, przy odrywaniu tego typu taśmy po prostu strzępią malowaną linię..
Do tego celu lepsza jest już taśma izolacyjna - taka do przewodów elektrycznych, i to właśnie nią zamierzam wykonać szparunki.
Na allegro dostępne są specjalne taśmy firmy 3M o kilku szerokościach, jednak są one dosyć drogie, około 10-15 zł + przesyłka.
Już wiem że złota farba w sprayu którą kupiłem do malowania lini, kompletnie się nie nadaje. Jest za żadka i bardzo słabo kryje. Na wykonanej prze mnie próbie, po prostu rozlewała się nie pokrywając powierzchni.
Muszę kupić inną gęstrzą.
Zastanawiam się też jak wykonać szparunek na obręczach kół?
O ile oklejenie wewnętrznej - środkowej części obręczy nie powinno być trudne, to jak nakleić taśmę maskującą na jej krawędziach, zachowując przy tym idealnie prostą linię?
Przeglądając google, napotkałem się na taki, bardzo przydatny artykuł:
http://sfm-junak.pl/articles.php?article_id=5
Jest tu wiele cennych wskazówek jak malować szparunki.
Szkoda tylko że pędzel do szparunków kosztuje jakieś 40 zł;/