Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 7 głosów - 4.57 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,399
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #376
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
No i mamy kolejny czwartek Dodgy jak ten czas zasuwa ...
Obiecane kolejne zdjęcia z kolejnych prac.
Najpierw jedna sprawa ... nikt nie podjął zabawy i odnalezienia detalu którego nie wspawałem do ostatniego Komara 2350 z 1974 roku.
Chodziło o cybant ramy od siedzenia.



Kolejna sprawa to płonący Komar 2350 w kolorach czarno-pomarańczowych.
Ustaliłem z Mariuszem, ze to jednak rocznik 1977, a o jego historii tuningu opowie pewnie sam Rolleyes bo widziałem, że już się zarejestrował na Naszym Forum.
Witamy
No a teraz pora na zdjęcia z prac.
Trochę jednak pociąłem robala Tongue chyba wszystko widać na zdjęciach. Musiałem przeszczepić wsporniki blach, osłon gaźnika bo ktoś :F mienił na M8 pod gałki od mebli :F







Większość prac to standard, ale ktoś mnie znów pytał o urwane szpilki ramy, tylnych amortyzatorów i jak wiercę by było osiowo.
Proszę bardzo, chyba wszystko widać. Raczej wiertarka ręczna to trochę nie bardzo.
Nie można też zapomnieć o punktowaniu i wierceniu otworu pod gwint M8.






Potem przyszła pora na stojak centralny. Tuleja ramy, była jeszcze jak cię mogę, ale otwory w stojaku pod sworzeń miały już 11 i 11,2 mm. W związku z tym podjąłem decyzję o wymianę tulei na wyższy wymiar 12,25 x 16 x 50 mm i nowy sworzeń fi 12 mm. Oczywiście otwory stojaka rozwierciłem pod fi 12,25 mm.





Tylny wahacz nie mial wyrobionych otworów fi 10 mm, więc zrobiłem tylko nowy zestaw osi i tulei, a miejsca zatarć od łańcucha napawałem i oszlifowałem.




Na koniec coś od siebie Rolleyes
Nowy podnóżek kierowcy z pedałem typu "łyżwa".
Zawsze mnie irytowało to rozwiązanie, bo po pierwsze tuleja łyżwy wciskała się pod kątownik podnóżka, niszcząc się, a po drugie szybko ścierał się ten "garbik" zabezpieczający łyżwę, przed podnoszeniem się do góry, gdy siadamy na pojazd. O samej osi nie wspomnę Confused Samo wyregulowanie tylnego hamulca sprawiało wtedy kłopot , bo inaczej było ustawione bez kierowcy, a inne gdy siedział.
Chodzi o ten element, tu też już go prawie nie było. Mowa oczywiście o tym na dole.



Na nowym pręcie napawałem trochę spawu ok 4 mm i wyszlifowałem kostkę. O wymiarach ciężko tu pisać, bo po prostu, dopasowałem do tego co było w pedale hamulca. Ale sama kostka jest nieco większa = dłuższa. Tak by z jednej strony pełniła swoje zadanie - zabezpieczenie przed podnoszeniem pedała, gdy siedzimy na Robaku, a z drugiej strony - dodatkowe zabezpieczenie, dociskające gumą podnóżka, tuleję pedału hamulca, by nie przesuwała się na boki. Oczywiście wcześniej przy kątowniku podnóżka, wspawałem podkładkę płaską fi 12 i doszlifowałem z zewnątrz, do kształtu kątownika.
Mam nadzieję, że ten zbyt zagmatwany opis wyjaśnią zdjęcia Rolleyes







Teraz już wystarczy pomalować cały podnóżek, pedał hamulca i dodatkowa tulejkę ocynkować, a na koniec nacisnąć gumowy podnóżek, o smarowaniu nie wspomnę. Mam nadzieje, że będzie działać, a przy okazji będzie rozbieralne.

cd nastąpi ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-02-2020 17:24:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet - joozek - 13-02-2020 17:24:32




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: olon
Dzisiaj 18:06:09
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1516
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 17:30:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 29
Czy to ulep
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 12:34:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 162
Witam :-) Romeciarzy!
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 23:29:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 47
Ogar 202 skrzywiony refle...
Ostatni post: Marianoza
Wczoraj 22:12:12
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 41
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 18:09:25
» Odpowiedzi: 72
» Wyświetleń: 18071
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 02:10:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 165
Jubilacik
Ostatni post: zaz
23-05-2024 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 174
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
23-05-2024 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 120
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 202
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 229
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1495
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
22-05-2024 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 700
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 13001
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 33049

Reklama