Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #148
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kołnierz w pokrywce został zeszlifowany - wystarczyło tylko do połowy jego wysokości (szerokość bez zmian).

Zastosowałem łożyska z gumowym uszczelnieniem (które jest zdjęte po odpowiedniej stronie), aby zwiększyć szczelność. Brązowe tulejki wałka pośredniczącego skrócone i z dorobionymi rowkami smarującymi - jak oryginalne. Dotoczone trzy nowe tulejki wodzika zmiany biegów, likwidujące niepożądane luzy wodzika. Wszystko wciśnięte na prasie z zastosowaniem kleju Loctite 603:







Musiałem też dokupić łożysko 6002, bo w jakimś spisie z którego je spisywałem przy zakupie, było podane 6201, które wystawało o 1-1,5 mm...

Cylinder po szlifie pod tłok ZMD R1 i ze zfazowanymi wszystkimi oknami - dzieło Lagoona:



Tłok miał być dodatkowo anodowany, ale Alien nie znalazł na to czasu, a po wielu telefonach do innych firm, mogłaby zrobić to jedna, ale prawdopodobnie pożegnałbym się z mosiężnymi zamkami tłoka. Praktycznie nikt nie chce się tego podjąć, bo tłok nie jest z czystego aluminium i jest to jeden element... Miałem też zamiar pochromować technicznie pierścienie, ale nie wiedziałem ile nałożyć chromu i co w przypadku zmniejszenia się luzu pierścień-tuleja...

Wał korbowy przed:



I po regeneracji w firmie DOR-MAR:



Dolny sworzeń był tylko na wzór, bo był używany, a nie znalazłem nowego i oryginalnego - został dorobiony ze stali nawęglanej. Widoczna tulejka i łożysko nie zostało zastosowane.

Niestety, po regeneracji zadzwoniła do mnie osoba która to robiła i powiedziała, że korbowód, tulejka i łożysko były ewidentnie używane i że wszystko to zamienniki... Korbowód był podobno wytarty od igiełek łożyska i posiada nieoryginalne oznaczenia. Dodatkowo, do 019 powinien być podobno szerszy o 1 mm w główce (dlatego tulejka wystaje). Korbowód został zregenerowany. Nie chcę tu obwiniać zmd-52, bo możliwe że zaistniała jakaś pomyłka...

Nóżki dolne przedniego zawieszenia gotowe do chromowania dekoracyjnego:



Plastikowe, dolne uchwyty sprężyn zostały wypalone - ze względu na to, że nóżki musiały być idealnie zamontowane w tokarce i poza tym, trochę zniszczyłyby się w takie chromowania dekoracyjnego. Następnie zostały ztoczone po długości do jednego wymiaru. Zrobiłem to dlatego, aby można było dotoczyć tulejki, które nie będą miały zbyt dużego luzu, po nałożeniu ich na nóżki w miejscu ich pracy. Powstały na dole próg, także został ztoczony. Następnie zostały dotoczone, ze stali węglowej, nowe dolne uchwyty sprężyn i wspawane punktowo.

Niestety, ale jest to już druga para nóżek, które zrobiłem identycznie... Na początku, miałem zamiar chromować je technicznie (taki chrom powinien tak na prawdę się na nich znaleźć...). Dzwoniłem do wielu różnych firm zajmujących się chromowaniem technicznym i tylko jedna podjęła się tego. Niestety, amortyzatory zostały do mnie dwukrotnie odesłane, a usługa nie została wykonana prawidłowo... Na szczęście, nie obciążyli mnie za usługę, a jedynie za koszty wysyłek (100 zł...). Jakby tego było mało, to przy drugim odesłaniu nóżek, kurier zgubił jedną... Oczywiście musiałem zgłosić reklamację (czekam już ponad miesiąc na jakąkolwiek odpowiedź...). Zapewne ta jedna nóżka i tak się już nie znajdzie, a ja także nie dostanę zadeklarowanej kwoty... Nie mam też już czasu czekać na odpowiedź kuriera. To tak wszystko w dużym skrócie, bo nie ma sensu więcej o tym pisać - śmiać się, czy płakać? Nie będę podawał nazwy firmy od chromowania technicznego, ani firmy kurierskiej. Oczywiście kwoty za drugi komplet nóżek i całą usługę ich obróbki, nie doliczam do listy wydatków... Jeśli ktoś zna jakiś zakład, który podejmie się chromowania technicznego takich elementów i zrobi to prawidłowo, to proszę o namiary. Jedyny plus tej sytuacji jest taki, że nóżki są jak oryginał (płaskie w miejscu mocowania ośki) i są mniej ztoczone, dlatego że było to robione jeszcze przed montażem dolnych uchwytów sprężyn.

Wszystkie elementy mam także już przygotowane do lakierowania, ale niestety, czekam na wolny termin u lakiernika - możliwe że pod koniec listopada uda się wszystko do niego zawieść (no chyba że ktoś wcześniej zrezygnuje :F).

No i na koniec, dla ciekawych, stan wydatków na dzień dzisiejszy: 9901,80 zł

Chwilowo tyle, pozdro Wink
09-11-2018 20:50:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 09-11-2018 20:50:28




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam :-) Romeciarzy!
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 23:29:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 32
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: olon
Wczoraj 22:50:28
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1489
Ogar 202 skrzywiony refle...
Ostatni post: Marianoza
Wczoraj 22:12:12
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 34
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 18:09:25
» Odpowiedzi: 72
» Wyświetleń: 18052
Czy to ulep
Ostatni post: romek
Wczoraj 09:44:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 136
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 02:10:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 161
Jubilacik
Ostatni post: zaz
23-05-2024 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 172
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
23-05-2024 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 116
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 199
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 200
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1491
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
22-05-2024 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 688
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12977
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32987
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15598

Reklama