4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Witam.
niby jest temat krótki w punktach, jednakże chce zastosować wszystko, co przekazał T. Sałek
W tym temacie będę opisywał instalacje modyfikacji do silnika s38 zdjęciami i swoimi opiniami, według Tomasza Sałka - na własnej skórze. Mam małe doświadczone w modyfikacji rometów ( https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...sa%C5%82ek ) Jednakże modyfikacje będę instalował wszystkie, nawet tłumik od wsk 125 - bez dyfuzora (może później, czy jest różnią)
Przez turbulencje po kupnie komara "zarejestrowanego" został mi silnik w dobrym stanie (chociaż nie skazuje go na porażkę... będę pisał list do UK).Posiada pedały, co i tak daje + 5 do lansu i takiego chciałbym mieć w moim Komarku.
Prawie wszystko, co napisał będzie zaadaptowane, jednakże na pewno będzie zmieniony:
- Gaźnik Dellorto sha 16
- CDI
- Jeżeli tłok ma 57, będzie skrócony. Jeżeli nie (długość 55)- zostawiamy
- Usadzony będzie wał od Morretti z pełnymi przeciwwagami. Pomimo tajwan, to w swoim komarku 5 sezon jeździ i jest spoko oraz poprawia osiągi sam sobie
na pewno na teraz mam pytanie co do wysokości głowicy. Nie jestem pewien, czy na Węgry nie była mniejsza i dawała większą kompresję. Chciałbym, aby ktoś zmierzył ile wysokości posiada głowica w s38 u was? porównam
jeszcze mam pytanie na zdjęciu - to ono pokazuje?
więcej pytań na teraz nie mam oraz będę robił film na youtube wprowadzający, także z fartem
u tokarza zleciłem taką przejściówkę na kolanko z wsk
bo ten "lejek przejściowy na rurę wydechową przy układnie wydechowym wsk s01" trochę nie pakuje jak to ma wyglądac
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2022 12:38:58 przez Norweski Zomowiec.)
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Zrobiłem podobne pomiary na głowicy z 025. Pierwszy wymiar podobnie, 10-11mm. Wysokość odlewu (bez pierścienia) - 2mm. Głębokość komory spalania mierzona od krawędzi pierścienia do krawędzi otworu świecy - 15mm.
Pierścień - chodzi mi o ten odlany pierścień w koło komory spalania.
26-12-2022 15:11:26
1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post:1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post. Norweski Zomowiec (12-26-2022)
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Sprawdźcie również średnicę otworu wydechu. W oryginalnym mamy 20mm a w polskim cylindrze WR 23mm tak samo jak jest w 023 bodajże. Mam taki w 025 i jeździ żwawiej, idzie jak szatan. Niestety nie wiem jaka jest średnica w Almotach.
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
sałek pisząc o tym poradniku zakładał 20mm
(26-12-2022 15:11:26)wazniak96 napisał(a): Zrobiłem podobne pomiary na głowicy z 025. Pierwszy wymiar podobnie, 10-11mm. Wysokość odlewu (bez pierścienia) - 2mm. Głębokość komory spalania mierzona od krawędzi pierścienia do krawędzi otworu świecy - 15mm.
Pierścień - chodzi mi o ten odlany pierścień w koło komory spalania.
kolego, faktycznie 2m ta szyjka ma. Po zjechaniu będzie 0,5mm
Mam pytanie co do wytoczenia cylindra od góry 1.5mm. Uda mi to się samemu zrobić np. na chropowatej kafelce betonowej a'la chodnikowej? na koniec to na szkle i papier mokry, aby wyrównać
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2022 23:57:01 przez Norweski Zomowiec.)
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Zakupiłem papier p240 na szlifowanie tego cylindra na szkle. Powinno też wystarczyć na głowicę - chociaż zauważyłem, że głowica jest lekko zdeformowana.. no nie wiem. Może na koniec pastą zaworową że soba ponacieram
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2022 14:37:44 przez Norweski Zomowiec.)
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
(27-12-2022 14:35:01)Norweski Zomowiec napisał(a): Zakupiłem papier p240 na szlifowanie tego cylindra na szkle. Powinno też wystarczyć na głowicę - chociaż zauważyłem, że głowica jest lekko zdeformowana.. no nie wiem. Może na koniec pastą zaworową że soba ponacieram
Nie mów, że te 1,5mm chcesz zdjąć tylko za pomocą papieru ściernego? To cała dniówka na to zejdzie.
Co do docierania głowicy i cylindra pastą zaworową - w tym przypadku nie bardzo się to raczej sprawdzi ze względy na brak kołnierza i podtoczenia na niego w głowicy (musiałbyś to przerobić na wzór wsk 175/jawki 50).
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Zrobiłem pomiary na drugiej głowicy z s38. Odlew tak samo - 2mm. Głębokość komory spalania - 14mm tylko, że tutaj nie ufałbym dokładności pomiaru gdyż iż ponieważ sama metodą nie jest jakoś super dokładna, powtórzyłem kolejny raz pomiar na głowicy z 025 i też 14mm.
Z ciekawości zmierzyłem tym sposobem także dwie głowice z 023 (choć tutaj nie jestem pewny oryginalności głowic). Wyszło 12mm. Ogólnie komora spalania wydaje się mieć nieco inny kształt (bardziej strome ścianki, spod bardziej płaski).
Co do kanału wydechowego to u mnie na ori cylindrach jest 20mm. W "tuningowym" cylindrze 40mm od CX jest 23mm.
Co do tarkowania głowicy na szkle to da się tylko trochę pracy to kosztuje. Prostowalem tak głowice ze sporta. Nie mogę jej teraz wykopać aczkolwiek zdjęty miałem cały ten pierścień w koło tulei i dość srogo cały odlew.
/
4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.