Widzę że praktycznie wszystko będzie nowe. Czy jest sens wydawać tyle pieniędzy w "chińskie" części? Rozumiem gumy itp, ale cylinder i lampa nie lepiej gdyby były oryginalne? Tak czy inaczej czekam na efekt końcowy
(18-01-2020 00:46:08)klodian2002 napisał(a): Widzę że praktycznie wszystko będzie nowe. Czy jest sens wydawać tyle pieniędzy w "chińskie" części? Rozumiem gumy itp, ale cylinder i lampa nie lepiej gdyby były oryginalne? Tak czy inaczej czekam na efekt końcowy
Jestem tego samego zdania
Jeżeli coś to posiadam oryginalny prl-owski kosz sprzęgłowy, mogę odsprzedać do ogarka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2020 01:53:55 przez trzcinka.)
No niestety, ale nie będę zakładał starych części jak np. lampa. Nowa może i ,,chińska”, ale jest dobrze wykonana i niemal zgodnie z oryginałem. Nowa z PRL ciężko znaleźć, a używana jest zazwyczaj porysowana, połamana i wyblaknięta.
Jeśli chodzi o cylinder, to także moim zdaniem nie ma sensu bawić się w oryginalne PRL-owskie itd., bo nowe wcale nie są gorsze. Jak ktoś kupuje cylinder za 90zł, to potem gada, że to dziadostwo te nowe części i nie warto wydawać. Fakt, raz też taki kupiłem i nadawał się na złom. Ja kupiłem cały komplet firmy Almot, nie za 90zł tylko za 215zł. Już kilku moich znajomych ma taki w swoim dezamecie i jeżdżą ładnych pare lat i są zadowoleni. Oczywiście ja nie neguje, jak ktoś robi sobie w 100% oryginał, PRL, ZMD. Absolutnie. Ale ja, robię po to ten motorower, żeby nie stał tylko w rządku mojej kolekcji, ale żebym mógł się nim ze spokojną głową przejechać nawet kilkadziesiąt kilometrów. Żeby wszystko była ładne, czyste i lśniące.
Oczywiście jest to tylko i wyłącznie moje zdanie i można się z nim wcale nie zgadzać.
18-01-2020 11:42:21
1 osoba postawiła piwo Wilq86 za ten post:1 osoba postawiła piwo Wilq86 za ten post. Jorginsson (01-18-2020)
Moje zdanie jest takie. Romety z naszej kolekcji biorą udział w zlotach wystawach i innych tego typu imprezach. Muszą być ładne przykuwać uwagę. Co z tego, że cylinder jest almot i lampa współczesnej produkcji ? - przynajmniej są ładne czyste nieporysowane nieobite.
Z tego co czytam ten temat to większość ma jakiś problem i czepia się bo wszystko będzie nowe - tak będzie tyle nowych części na ile pozwala na to gmoto i inni na Allegro.
Dlaczego nie składać na częściach ZMD?
Po pierwsze nie ma dostępnych tylu części z epoki.
Po drugie jeśli już są to kosztują chore pieniądze (mamy ponad 20szt samych motorowerów jakby każdego robić na zmd to kosztowałoby to majątek o ile w ogóle byłoby to realne - można się tak bawić mają 1 czy 2 sz.).
Po trzecie (podkreślam to jest moje zdanie) jakoś zmd jest do kitu nie warte swojej ceny. Zawsze wszyscy gadają „panie 5 dni naprawy 2 dni jazdy zawsze tak było z tymi rometami” a może dlatego że jakość wykonywanych części była beznadziejna. Przecież części wytwarzane dziś są robione na bardziej zaawansowanych maszynach, z lepszych materiałów a przede wszystkim spełniają jakieś normy i ktoś to kontroluje.. Ja z bratem od 10 lat składamy Romety w taki sposób jak opisywana 205’tka i jeżdżą nie psują się (jeśli już coś padnie to jakaś mało istotna pierdoła).
Wychwyciłem że ktoś pisał żeby zostawić lakier w oryginale. A może jeszcze koła pordzewiałe w oryginale zostawić mamy ?? W oryginale to on wyjechał z fabryki i nie miał wtedy porysowanego lakieru i zardzewiałych kół. TO JEST ORYGINAŁ gdyby został tak utrzymany do dnia dzisiejszego w stanie fabrycznym. Poza tym, no dobra załóżmy że zostanie w oryginale i jak ona będzie się prezentować na wystawie motocykli ? Beznadziejnie !!! Nikt na to nie będzie chciał spojrzeć a pies oblać koła (pordzewiałego ale „oryginał”).
Podsumowując - jeden lubi ryby, drugi grzyby, a trzeci jak mu skarpety śmierdzą. Każdy wykorzystuje swoje Romety do tego do czego są im potrzebne. Ktoś lubi w pełni odrestaurowane egzemplarze, a inni „oryginały” - gdzie właściwszym określeniem będzie EGZEMPLARZE ZACHOWANE .
Sorry za tak długi tekst, który nie ma na celu wszczynania buntu na pokładzie. To tylko moje zdanie.
18-01-2020 12:19:24
1 osoba postawiła piwo Wilq59 za ten post:1 osoba postawiła piwo Wilq59 za ten post. Mixol (01-18-2020)
Bo ja wiem, dobrze, że to napisałeś i zawarłeś istotne stwierdzenie:
Cytat:mamy ponad 20szt samych motorowerów jakby każdego robić na zmd to kosztowałoby to majątek o ile w ogóle byłoby to realne - można się tak bawić mają 1 czy 2 sz.
I ja się zgadzam, trwa okres fiksacji na punkcie oryginałów ZMD, ale nie oszukujmy się, że jeśli motocykl ma jeździć, a nie tylko świecić się w pokoju przy kominku, to raz, że szkoda fabrycznie nowych części ZMD, a dwa, że w niektórych przypadkach nie zda to egzaminu. A o cenach w ogóle nie ma co wspominać...
Sam też podobnie podszedłem do tematu i w replice (taki paradoks trochę) - owszem, będę się trzymał epoki, ale TS3, skoro ma jeździć, też dostanie dobrej jakości zamienniki, jak właśnie koła, opony, tłok/cylinder, osłonę wydechu, może CDI - żeby DZIAŁAŁ.
O lakierze sam też pisałem, ale sądziłem, że jest w lepszym stanie, oczywiste, że jeśli mocno urąga to nikt nie będzie chciał takiego motoru, bo ma być ładny, ot co, a korzystając z dzisiejszych technologii - również lepiej zabezpieczony i zatem z większą żywotnością.
Ponad 10 lat temu też zrobiłem remont swojej dwusety na zamiennikach, a czechosłowackie części poszły do śmieci, między innymi dlatego, że główka korbowodu zrobiła wielkie łuuAAAuuuł i złapała rozdziawę, demolując wszystko w cylindrze. Po remoncie motor wyrywał się do jazdy jak głupi, zupełnie inny silnik, owszem, tłok raz czy dwa "spuchł" i trzeba było odczekać, ale ojciec mi mówił, że to norma i w Wartburgu, na częściach IFA też to się zdarzało, więc o co lament?
A poza tym - nie wiem jak inni - ale mi miło popatrzeć na same zdjęcia które tu kolega Wilq86 nam podsyła z masą nowych, świecących się części, które sprawią, że motor nie będzie stał, tylko zasuwał, aż miło. Czyli to, do czego został stworzony, a nikt nie będzie ściągał głowicy, czy cylindra, żeby się upewnić, że jest odpowiednie cechowanie A już na pewno nie w Ogarze 205
18-01-2020 13:00:18
2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post. Wilq59 (01-18-2020), Wilq86 (01-18-2020)
Jorginson, dokładnie!
Ja twierdzę, że lakier można zostawić jak jest w super stanie. Należy też pamiętać, że te chińskie części czasem są wykonane z "gównolitu" przez co umią się posypać nawet w rękach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2020 00:49:51 przez trzcinka.)
Jak się kupuje najtańszą chińszczyzne to tak jest. Ja do tego ogara staram się kupować dobre zamienniki, lub takie, które mam sprawdzone i wiem, że warto je kupić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2020 19:30:24 przez Wilq86.)
Cześć, ja jeżeli chodzi o Romety jestem zupełnie zielony w temacie części.Przez dłuższy czas siedziałem w Wueskach i pod tym względem jestem obcykany - oczywiście jeżeli ktoś potrzebuje służę poradą
Czy możesz podzielić się wiedzą jakie części warto kupić, mam w kolejce do remontu Rometa 750, cylinder rozumem że Almot jest ok na aledrogo widzę że tłoki są ze stopu AK 20, zmienili coś bo były chyba z AK 12, w Wuesce puchły straszliwie.Jak z wałami, Duells ? jakieś sprawdzone części do iskrownika, cewki, przerywacze, kondensatory co stosujecie.Wiem że jest opcja CDI, czy można kupić coś sensownego do oryginalnego zapłonu ?
Gaźnik zestawy naprawcze ?
Pozdrawiam i z ciekawością śledzę temat.
Jeśli chodzi o wał Duells to osobiście go nie montowałem jeszcze, ale znajomy założył do motorynki i chodzi cicho, nie klepie. Jeśli chodzi o zapłon to najważniejsze jest żeby założyć Polską cewkę zapłonową, tak samo kondensator itd., te najtańsze pochodzą tydzień i padają. Już kilka razy tak miałem. O nowych gaźnikach z Allegro słyszałem różne opinie, ale sam taki mam i jestem z niego zadowolony. Silnik pracuje równa, ładnie wkręca się w obroty.
Ojjj z tą polską bydgoską cewką to bym polemizował, do wsk kupiłem nową bydgoską i po parunastu kilometrach przejechanych oderwał się pręt wyjścia na kabel WN od rdzenia.
(22-01-2020 09:28:01)Wilq86 napisał(a): Musiałeś mieć jakąś wadliwą, bo ja zakładałem taką chyba do 5 Rometów i wszystko działa jak należy. Jeszcze ani jedna taka cewka mi nie padła.
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.