4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
|
Autor |
Wiadomość |
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Tak, możliwe że jest to przerost formy nad treścią - jestem pedantyczny.
Czernienie miałem wykonywane razem z cynkowaniem, kadmowaniem i miedziowaniem. Cena bez czernienia byłaby taka sama.
Jak już pisałem, oksyda to nie powłoka galwaniczna, tylko tlenek. Zetrze się tam gdzie będzie musiał, reszta pozostanie czarna. Nie będzie żadnych opiłków, ani zmiany wymiarów elementów. Polecam poczytać o tym procesie chemicznym
|
|
27-11-2016 11:12:15 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
W takim razie, dlaczego fabrycznie czerniono np. wałek startera, który przecież w połowie znajduje się w silniku i jego powierzchnia ściera się?
Dlaczego też, czerni się zamienniki części silnikowych do Rometów, np. kosze sprzęgła?
Czerniony element, aby nie zardzewiał, musi pracować w oleju bądź smarze. Fabrycznie, nie czerniono takich części, bo po prostu nie było to konieczne - no i było taniej.
|
|
04-12-2016 12:27:15 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(25-11-2016 14:15:37)Szatek napisał(a): To chyba jednak nie była pierwotnie szara puszka, no chyba że zżółkła też od środka. Jak myślicie?
Ponawiam pytanie.
Jeszcze jeden element stalowy przed:
I po kadmowaniu bez pasywacji:
Kupiłem trochę:
Używanych i oryginalnych części:
Części z Gmoto:
Części ze Skuter Dębicy:
Nową i oryginalną linkę licznika:
Większy palnik:
Oraz oryginalny katalog części zamiennych do Rometa 50-T-1 i 50-TS-1:
Do tej pory miałem reprint z motonaklejek, w którym brakuje strony głównej, oraz schematu i opisu sprzęgła: http://motonaklejki.pl/literatura/2/24/
Zleciłem wykonanie przyporów/nagłówników do nitów pełnych i rurkowego:
Oraz nowych tulejek metalowych osi wahacza:
Złożyłem też kilka elementów, które już mogłem:
Komplet oryginalnych narzędzi, wraz z pokrowcem:
Zmieniacz biegów przed:
I po złożeniu, na smar grafitowy i miedziany:
Oprawka przedniej żarówki przed:
I po złożeniu:
Pokrywa komory pływakowej przed:
I po złożeniu:
Następnym razem chyba jednak przyspawam punktowo tę blaszkę, bo było ciężko dobrze ją zakuć.
Tłumik drgań przedniego mocowania zbiornika paliwa, jest już dostępny w sprzedaży na: http://skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=5297 Niedługo ma się pojawić u innych sprzedawców nowych części do Rometów.
Na razie tyle, pozdrawiam
|
|
08-12-2016 15:54:48 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|