Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Mała predkosc Romet Ogar 205
|
Autor |
Wiadomość |
lincoln_88
Uczeń
Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Mała predkosc Romet Ogar 205
Te silniki nie należały do najmocniejszych, a same pojazdy do demonów prędkości. Ogólnie Ogar 205 był pojazdem, który miał za zadanie przejechać z miejsca A w miejsce B max we 2 osoby. Książkowe 45, później zostało zmienione na 40. Ja u siebie miałem 38z z tyłu i też nie było rewelacji (chwilowo łapał moooże 42). Po za tym weź pod uwagę, że silnik nie zawsze ma moc pociągnąć resztę po zmianie przełożeń. Pamiętam jak w Rieju RR (AM6) miałem przełożenia 11/52 i samemu czy we 2 osoby zawsze max był 80, górka, nie górka, czy wiało czy nie. Zawsze bez redukcji i szybciej nie chciał. Potem założyłem przód 13z. Biegi eleganckie, dłuższe, przyjemniej się jeździło. Ale siadły 2 osoby, była górka czy cokolwiek to musiałem redukować, bo silnik nie miał mocy pociągnąć po prostu tego przełożenia. Opór był większy niż moc silnika i był wrażliwy na każdą zmianę warunków na drodze. Żeby ruszyć już nie było tak łatwo i się tak nie wkręcał. Dodam, że to silnik co miał 8 KM, a nie niecałe 2. Ewentualnie zmień zębatkę na nieco większą (tył), to silnik się wyżej wkręci, bo będzie miał lżej, ale nie obiecuję poprawy. Jeśli poziom paliwa, iglicę i resztę masz wyregulowane no to ja nic więcej nie poradzę. Oczywiście-możesz się bawić w polerowanie karterów, podpiłowanie tłoka, większy gaźnik, powiększenie kanałów, dolotu itd, ale różnica będzie max 2km/h. Te silniki nie były zbyt podatne na tuning, a jeśli już to dramatycznie spadała ich żywotność.
P.S Ja u siebie na chińskim gaźniku w jednym z ogarów śrubę od mieszanki dałem na maxa wkręconą, a powietrze zdławiłem sobie (zdławiłem dolot-blaszką z dziurkami). Rzeźba, ale działało. I wtedy do takiego gaźnika ustawiłem dopiero zapłon.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2016 16:56:40 przez lincoln_88.)
|
|
08-08-2016 16:56:31 |
|
1 osoba postawiła piwo lincoln_88 za ten post:1 osoba postawiła piwo lincoln_88 za ten post.
zakrzes (08-09-2016)
|
zakrzes
Uczeń
Liczba postów: 178
Imię: Michael
Skąd: Plock
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Mała predkosc Romet Ogar 205
Ogar jest z końcówki produkcji wiec może dlatego jest wolny, ale silny jak na komarka. Gdy zakupiłem nowy cylinder, tloczek i pierścienie to we 2 osoby można było spokojnie cisnąć po polu na 2 biegu. A samemu startowałem z 2. To jak to jest możliwe ze mi ciśnie te 38km/h a innym nawet 50km/h?
Kiedyś jak jeszcze ledwo dosięgalem do ziemi na ogarku to pamiętam ze cisnal mi 45km/h. Z czasem stawał się słabszy, wymieniłem mu cylinder, tłok, pierścienie, łożyska, uszczelniacze to stal się silny, szybko się wkreca na obroty i przy 35km/h tak jakby coś go odcięlo i więcej nie pójdzie.
Wydaje mi się ze powodem tego może być wal, bo tata mi mówił ze jak założył za młodości to nie był wymieniany do dzisiaj. Nie wiem czy nie jest on od s38, bo nie jest okrągły tylko taki młot. Jak możecie to doradźcie coś, za wszystko będę wdzięczny.
Sprzedam klamki do Charta
|
|
09-08-2016 00:32:58 |
|
|
zakrzes
Uczeń
Liczba postów: 178
Imię: Michael
Skąd: Plock
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Mała predkosc Romet Ogar 205
Sprzedam klamki do Charta
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2016 18:55:49 przez zakrzes.)
|
|
09-08-2016 18:55:18 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|