(30-01-2016 15:29:13)Szatek napisał(a): Nie możliwe jest natomiast to, aby zamontowano silnik 019 do Ogara 205, dlatego że w 1983-cim roku już ich nie było w fabryce, a Ogar 205 powstał trzy lata później.
Pomyłka.
(28-01-2016 14:47:04)bartosz1907 napisał(a): romet T-3 planowany był do produkcji po 1985 r. czy do niej wszedł tego nie wiem, raczej wątpliwe skoro był juz na taśmie ogar 200 i 205. Mam zdjęcie wycinka z ówczesnej prasy na ten temat ale znowu plik w załączniku może miec max 500kB i nie wchodzi
Tutaj może chodzić jednak o Ogara 205.
Skoro jesteśmy przy opracowaniach na temat Rometów, to zaprezentuje z nich kilka ciekawych faktów:
1. "Jeżdżę motorowerem" z 1982-go roku:
Autor tej książki (Józef Podlaski, były konstruktor), twierdzi, że model 50-T-1 powstał w 1979-tym roku.
W punkcie dotyczącym Rometa 50-T-3, jest mowa o modernizacji motoroweru - nie koniecznie oznacza to, że model został wprowadzony do produkcji.
Jest też napisane, że koła zostały zmniejszone do 17-stu cali i jednocześnie
poszerzone do rozmiaru 2.50 (w Ogarach koła mają wymiar 17x2.25).
Ważna jest też informacja, o wprowadzeniu wielu drobnych zmian konstrukcyjnych.
W książce można się też natknąć na takie zdjęcia - prawdopodobnie jest to prototyp 50-T-3. Możemy zauważyć w tym motorowerze: naklejke 50-T-3 na pokrywie schowka (?), ramę tłoczoną z wysoką główką, brak uchwytu ramy do ucha głowicy (?), 17-sto calowe koła, mieszkowe osłony dolnych nóżek, amortyzatory tylne jak w Ogarze, chromowany przedni błotnik, i stopke boczną (?).
2. "Instrukcja obsługi motoroweru 50-T-1 i 50-T-3" z 1981-go roku.
Różnice między 50-T-1 a 50-T-3: niżej wymienione, szerokość kierownicy, wysokość rączek kierownicy.
Wygląd 50-T-3.
Lampa starego typu z włącznikiem świateł nowego typu.
I schemat instalacji elektrycznej pod włącznik świateł nowego typu.
Nakład 100.000 egzemplarzy.
3. "Instrukcja napraw motorowerów Romet 50-T-1, 50-T-3, 50-M-2, 50-M-3, M-780, M-781, 200, 201, 100" z 1984-go roku.
Jak można zauważyć po tytule, została wydana jednocześnie do 50-T-3 i Ogara 200.
Na widocznym zestawieniu, możemy zauważyć różnice między 50-T-1 a 50-T-3, takie jak: długość całkowita, wysokość maksymalna, wysokość sidoła, ogumienie, masa w stanie suchym, ilość zębów koła łańcuchowego i ilość ogniw łańcucha.
Chociaż to tylko rysunek techniczny, to dostrzec na nim możemy: mieszkowe osłony nóżek dolnych, ramę Ogara 205 z uchwytem do ucha głowicy i pompką mocowaną pod bakiem, amortyzatory tylne i osłonę łańcucha jak w Ogarach, oraz silnik 019 (sądząc po tłumiku).
Układ wydechowy 50-T-3
0. Wspornik tłumika podobny do tego z 50-TS-1, nakrętka zamiast obejmy kolanka a samo kolanko prawdopodobnie pod silnik Jawy.
"...motorowerach typu 200 (50-T-3)..."
"Tuleja ochronna - dotyczy 50-T-3"
"Rama motoroweru typ 50-T-1 - dotyczy 50-T-1"
"Rama motoroweru typ 50-T-3"
4. "Katalog części zamiennych motorowerów Romet 50-T-1, 50-T-3, M-780, motorynki Romet 50-M-2"
Ponownie różnice między 50-T-1 a 50-T-3.
Szczegółowe różnice między 50-T-1 a 50-T-3 (z uwzględnieniem erraty): widelec, kierownica, koło przednie, koło tylne, błotnik przedni, błotnik tylny, rura wydechowa z tłumikiem, skrzynka narzędziowa i podpórka.
Rama 50-T-3.
Przednie zawieszenie 50-T-3 z osłonami mieszkowymi.
Układ wydechowy 50-T-3.
50-T-3 z artykułu MOTORu.