Mam przyjemność przedstawić wam mojego Ogarka. Motorower przywiozłem w lipcu 2011 roku, spadek po zmarłym wuju. Kupił on go jako nowego w 1987 roku i naprawdę mało jeździł. W latach 2005-2011 Ogar prawdopodobnie był tylko przepalany, bo wujek ciężko chorował. Gdy go zobaczyłem miał 1300km przebiegu, aktualnie licznik pokazuje 2610km i ciągle rośnie. Motor nadal nieotwierany. Był to mój pierwszy kontakt z motorowerem, ruszyłem dopiero za 3 razem (
). W ciągu pierwszych 2 lat posiadania motoroweru miałem kilka przygód z zapychającym się układem paliwowym. Ostatecznie pomogło 3 krotne płukanie baku, przedmuchanie gaźnika oraz montaż nowego kranika. Nowy filtr powietrza, olej w skrzyni i czyszczenie przerywacza oraz aparatu zapłonowego dopełniło całości. Następnie nasmarowałem mechanizm licznika, wyczyściłem cały tłumik i założyłem zębatkę zdawczą 13z. Ponadto zdjęte zostały blokady z króćca i kolanka.
Po 3 latach razem nadal wpółpracujemy! Nie odszedł w zapomnienie. Ten sprzęt nauczył mnie, że jak coś działa to nie trzeba na siłę przestawiać, regulować itd
Lekarstwem na problemy z iskrą okazał się kabel wraz z fajką z dużego Fiata i od tamtej pory nie ma potrzeby ruszania świecy. Nie zalewa go, odpala na ciepłym z kopa, trzyma wolne obroty, zamyka ze mną na pokładzie
(105kg) licznik także nie mogę narzekać na Ogara.
Planów jest trochę, jedne bliższe inne dalsze. Wszystko powinno dojść do skutku w roku 2015. Romet otrzymał w tym roku nową oponę na tył wraz z dętką, a przednia opona czeka na wolną chwilę i będzie montowana wraz z dętką oraz szczękami. Rozmiar to 17x2.25 ale kupując raz jeszcze kupiłbym 17x2.5, bo te w oryginalnym rozmiarze są niższe od Stomili. Rozebrałem i wyczyściłem amortyzatory z tyłu, odświeżyłem nieco chromy, przesmarowałem filc w aparacie zapłonowym i zmieniłem olej w silniku. Zamontowane zostały również nowe podnóżki wraz z obsadą sprzęgła. Dziś zrobiłem 50km i nawet się nie zająknął czyli tłok nie puchnie. Cały czas jeżdżę bez filtra paliwa, bo jeszcze nie spotkałem takiego, który wejdzie mi pod osłonę filtra powietrza.
Nakleiłem naklejkę na bak z lewej strony, po prowizorycznym uprzednim zrobieniu zaprawek. Prawej strony nie ruszałem, bo jest w dobrym stanie jak na 27 lat, cenię sobie oryginał, poza tym boję się zrywać naklejki ze względu na lakier, żeby nie odszedł tak jak na lewej stronie. Kolanko przeleciałem filcem na wiertarce i prezentuje się znośnie, dlatego nie będę kupował chińskiego jednorazowego chromu. Do kupienia pozostał mi króciec ssący oryginalnie odblokowany, a kopnik oraz dźwignia zmiany biegów zostaną ocynkowane.
Co do serwisu to w najbliższym czasie wyczyszczę łańcuch, a następnie czeka mnie serwis przedniego zawieszenia wraz z montażem nowych gumowych osłon kurzowych na lagi, stare jak pisałem wcześniej nie przetrwały próby czasu. Kupię króciec, prawdopodobnie lusterka i to będzie koniec inwestycji na ten sezon. Kopnik miałem kupować nowy ale 50zł z wysyłką to za dużo, ocynkuję stary wraz z masą innych części. Na jesieni kilka elementów pójdzie do cynkowania i pomyślę o lakierowaniu błotników, bagażnika oraz zbiornika paliwa ze względu na odpryski ale muszę to jeszcze przemyśleć czy warto psuć oryginał. Złote naklejki na zbiorniku to pamiątka po wujku dlatego nie zamierzam ich zdejmować, ponadto posiadam do niego orzeszka, który ma identyczne naklejki, można powiedzieć kask był podpisany
Plany:
2014:
Serwis:
- przegląd amortyzatorów tył (zrobione)
- nowy olej w silniku (zrobione)
- serwis przedniego zawieszenia
- przesmarowanie filcu aparatu zapłonowego (zrobione)
- nowe szczęki hamulcowe przód
- nowe szczęki hamulcowe tył
- wyczyszczenie tłumika
- nowa opona tył (zrobione)
- nowa dętka tył (zrobione)
- nowa opona przód
- nowa dętka przód
- mycia łańcucha
- wyprostowanie stopki centralnej
Do zamontowania:
- nowa obsada sprzęgła (zrobione)
- nowe podnóżki (zrobione)
- nowe gumy teleskopów
- nowe naklejki (zrobione)
Do kupna:
- nowe lusterko
- nowy odblokowany króciec ssący
Do zrobienia:
- wypolerować obręcze
- wypolerować tłumik
- wypolerować brzęczek
- wypolerować kierownicę
- wypolerować sprężyny
- wypolerować ramkę reflektora
- wypolerować ramkę licznika
- wypolerować pompkę
- wypolerować lekko silnik
- wypolerować cewkę butelkową
- wypolerować kolanko
- wypolerować klamki
- wypolerować przełącznik świateł
2015:
- cynkowanie napinaczy łańcucha
- cynkowanie pedału hamulca
- cynkowanie pręta hamulca
- cynkowanie obejmy cewki
- cynkowanie wieszaka tłumika
- cynkowanie pręta lusterka
- cynkowanie kierownicy powietrza do filtra
- cynkowanie kopnika
- cynkowanie dźwigni zmiany biegów
- nowa lewa pokrywa silnika wraz ze sprzęgłem
2012r.
2014r.
Można komentować, krytykować, radzić, oceniać!