Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Wigry 3… czy może Wigry 2?
|
Autor |
Wiadomość |
DUCALIS
Wigrak
Liczba postów: 57
Imię: DUCALIS
Skąd: Biała Podlaska
Pojazd: Inny
|
Wigry 3… czy może Wigry 2?
Przywracam do stanu używalności swój „kawalerski” rower z 1981 roku.
Jak mi się wydaje jest to Wigry3, jednakże po lekturze postów na tutejszym forum nabrałem lekkich wątpliwości czy to nie Wigry2, choć chyba hamulec zaczęto montować dopiero w trójce.
Rower ten mam od nowości, jednak upływ czasu zatarł w mojej głowie wiele szczegółów z jego historii.
Nie pamiętam kiedy i dlaczego pozbawiłem go naklejek i jakie one były.
Nie pamiętam czy i jakich dokonywałem zmian i modernizacji.
Proszę o odpowiedź zawartą w tytule, bo choć celem moim jest przede wszystkim przywrócenie sprawności technicznej, bez wywierania nacisku na oryginalność produktu, chciałbym nakleić na świeżo pomalowaną ramę, nazwę zgodną z rzeczywistością.
Jak już wszystko wymyję, wyczyszczę i poskładam, to może wrzucę na forum.
Nie jest to jakiś szczególny „wigrak”, ale zawsze będzie coś świeżego i dla oka i do krytyki
|
|
25-07-2020 23:00:25 |
|
|
DUCALIS
Wigrak
Liczba postów: 57
Imię: DUCALIS
Skąd: Biała Podlaska
Pojazd: Inny
|
RE: Wigry 3… czy może Wigry 2?
(26-07-2020 09:47:12)zaz napisał(a): To jest na pewno wigry 3 bo wigry 1 i 2 były produkowane w latach 75-79. Hamulec był montowany dopiero w wigry 3. Życzę powodzenia w remoncie. Gdybyś szukał oryginalnych części to napisz do mnie mam kontakt do gościa który ma sporo gratów do tych rowerów.
...a więc będzie naklejka z trójką
Dzięki za życzenia, niejednokrotnie już widziałem Twoją chęć pomocy przy zdobywaniu części.
Potrzebuję obręczy koła, ponieważ tylna jest w fatalnym stanie - torpedo już zdemontowane i będzie założone oryginalne.
Z innych części to ewentualnie dzwonek, ale myślę, że na miejscowym rynku zdobędę taniej.
(26-07-2020 13:56:55)RaszkoV napisał(a): Tak jak napisał Zaz, rower to prawdopodobnie Wigry 3 głównie ze względu na rocznik. Nieoryginalna jest kierownica oraz widelec (fabrycznie powinien posiadać przyspawane mocowanie na dynamo). Dołożone zostały odblaski na błotnikach, na przodzie nie powinno być go wcale, na tyle biało-czerwona lampa typu łezka
Jak już wspomniałem, będzie trójka
Moje niepewności wzięły się stąd, że rower posiadam od nowości, prosto ze sklepu („spod lady”) i - co nie zgadza się z Twoją oceną – widelec, jak i kierownica były takie jak są w tej chwili.
Oświetlenie z dynamem i sposobem montażu również nie uległo zmianie.
Przeglądając forum zauważyłem niezgodność detali z innymi wigrakami, dlatego te wątpliwości.
Jeśli chodzi o odblaski, owszem, pamiętam, osobiście przełożyłem odblask z błotnika tylnego na przód, a z tyłu przykręciłem inny, większy i jak teraz zobaczyłem made in USSR
Za nic natomiast nie mogę przypomnieć sobie naklejek, już podejrzewałem nawet, że ich w ogóle nie było, ale prześwituje mi ich usunięcie z powodu zniszczeń.
Rok 1981, rok stanu wojennego, był w Polsce specyficzny, dużo by mówić… codzienne strajki, niedobory podstawowych towarów, a po znajomości wszystko – nawet nowy rower od zaprzyjaźnionej sprzedawczyni dla mnie „w prezencie”(choć za niemałe pieniądze) - choćby taki dziwny ale cieszył
...zresztą, któż wtedy się zastanawiał nad detalami.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2020 15:40:20 przez DUCALIS.)
|
|
28-07-2020 15:39:36 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|