Kiedy chcesz mieć lagi oryginalne ale olejowe :P
|
Autor |
Wiadomość |
krystian276
Prezes FS-Garage
Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
|
|
07-11-2016 16:29:59 |
|
|
krystian276
Prezes FS-Garage
Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Kiedy chcesz mieć lagi oryginalne ale olejowe :P
Bresio, oto i jest rysunek. Wiem, odręcznie rysowane i pisane, ale tłumaczy jak co jest zbudowane, jakby ktoś sie nie mógł rozczytać moich baziajów to wytłumaczę dokładnie
Otóż część nieruchoma/ prowadnica lagi jest zamontowana na 2 (można więcej ) tulejkach aluminiowych w ladze rometa (bez oryginalnych tulejek, wiadomo) Tulejka ma średnicę wewnętrzną mniejszą o 0,5mm niż ma prowadnica lagi, a zewnętrzna o 0,5mm większą niż wewnętrzna średnica lagi rometa (rozszerzalność cieplna załatwia za nas sprawe). Ta najniższa tulejka ma być w miejscu takim, aby była ona na kresie skoku lagi ruchomej, żeby nie blokowała ruchu, mniej więcej 1cm od maksymalnego punktu skoku. Dekielek aluminiowy - ta sama zasada coz tulejkami, jak laga ma możliwość skręcenia od góry, można skręcić z dekielkiem, bądź jeżeli jest na tyle długa to można skręcić od góry śrubą skręcającą półkę. Zapomniałem na rysunku zaznaczyć tulejkę stalową pomiędzy dekielkiem aluminiowym a górą lagi (mój błąd). Zasada działania jest podobna jak w wsk 125, zwykła laga olejowa jest zakryta i chodzi w osłonie. Pozdrawiam
Tak na koniec edytując dodam, ze strasznie trudno jest znaleźć lagi które częścią ruchomą pasują w wewnętrzną część lagi rometa, zazwyczaj są za grube, z moich trzeba było zebrać niecały milimetr materiału, nie osłabiło to na szczęście lagi
Każdy kiedyś zaciągnął się z baku
"Legends never die, they become a part of you"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2016 21:42:53 przez krystian276.)
|
|
07-11-2016 21:41:08 |
|
|
XeardonLordeX
Od grata, po śliczny klasyk.
Liczba postów: 143
Imię: Klaudiusz
Skąd: Knurów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Kiedy chcesz mieć lagi oryginalne ale olejowe :P
Talent do rysowania planu widze. Ja bym wolał dać sobie już cały widelec z lagami od Simsona tylko że nie wiem czy jest za krótki, ale jesli był by dobry i by sie dało jakoś wstawić ten od Simsonka to bym wstawił, tylko że nigdy nie przypasowywałem więc wole zostać przy oryginale. Jak już to bym mógł sobie sprężyny zmienić tak żebym miał miękksze zawieszenie, ale ja ogarkiem jeżdże po ulicach więc takie twarde zawieszenie jakie mam obecnie (jak kamień twarde to to nie jest bo tłumi coś tam te dziurska niektóre) ponieważ bym zostawił że bezpieczniejsze jest na ulice, bo jak chamujesz mocniej to cie nie wyrzuca do przodu
Pyrk, pyrk, pyrk,
juz jade, andrzej nie denerwuj sie,
Pyrk, pyrk, pyrk...
|
|
08-11-2016 16:00:44 |
|
|
krystian276
Prezes FS-Garage
Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
|
|
08-11-2016 20:39:05 |
|
|
krystian276
Prezes FS-Garage
Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Kiedy chcesz mieć lagi oryginalne ale olejowe :P
Każdy kiedyś zaciągnął się z baku
"Legends never die, they become a part of you"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2016 11:37:30 przez krystian276.)
|
|
09-11-2016 11:32:56 |
|
|
krystian276
Prezes FS-Garage
Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
|
|
11-11-2016 19:21:38 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|