Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zawieszenie przód - Komar 3
Autor Wiadomość
marooned Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Michał
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Zawieszenie przód - Komar 3
Poradźcie mi proszę co można z robić z rozklekotanym przednim zawieszeniem w Komarku 3 (foto w załączeniu). Mam tu oryginalne wahacze ze sprężynami w widelcu. Wszystko jednak lata na boki i koło nie trzyma pionu podczas jazdy.
Czy da się to jakoś zregenerować? Widziałem tez na allegro całe widelce z inna już konstrukcją amortyzowania po ok 280zł, ale nie chciałbym zmieniać stylistyki Komara.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2013 14:09:08 przez marooned.)
12-07-2013 14:07:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,388
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Zawieszenie przód - Komar 3
Słynne tulejki... Wink

Moje aukcje na Allegro / Kalkulator spalania 2T/4T
12-07-2013 14:18:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
belda1999@o2.pl Offline
Technik
*


Liczba postów: 513
Imię: Bartek
Skąd: Sulechów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Zawieszenie przód - Komar 3
Tulejki i sprężyny do wymiane Tongue

Kocham naprawiać Polską Motoryzację
Jeśli pomogłem proszę kliknij POMÓGŁ to nic nie kosztuje
12-07-2013 14:40:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
komarinho Offline
długodystansowiec
*


Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Zawieszenie przód - Komar 3
musisz wszystko rozebrać. Wykręcasz śruby trzymające "widełki", podnosisz sobie sprężynę do góry, i wyciągasz ten element który osadza się na osi koła. Ja na to mówię widełki. Robisz tak z dwóch stron. Musisz wszystko dokładnie wyczyścić i przedmuchać. Musisz zajrzeć do smarowniczek, które są przy mocowaniach samych wahaczy i jeśli są nie drożne to to zmienić, a potem wszystko elegancko nasmarować. Na tym polega regeneracja samego zawieszenia. Ale problem latania samego koła na boki to może być też luz na ośce, dlatego koło najlepiej zdemontować i sprawdzić czy ośka prosta, czy kulek nie brakuje, czy poskładane bez luzów na ośce. A z wahaczami zrobisz tak jak Ci mówię, i wszystko naprawdę dobrze zregenerujesz to powinno być ok. Same sprężyny najlepiej też wyczyścić i przetrzeć szmatką nasączoną olejem, ale nie wolno raczej lać oleju po niczym tam bo nie będzie to przynosiło efektu, wszystko będzie brudne od oleju itp. Tak jak mówię. Czyścisz wszystko, smarujesz przecierając wszystko nasączoną w oleju szmatką, udrażniasz kanaliki smarowniczek, skręcasz ładnie na śrubach i powinno latać.

TUTAJ MASZ SCHEMAT. Wszystkie elementy należy oczyścić i nasmarować.
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http:...A&dur=4818

Jeśli pomogłem, kliknij "pomógł"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2013 14:53:24 przez komarinho.)
12-07-2013 14:50:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo komarinho za ten post.
marooned Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Michał
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Zawieszenie przód - Komar 3
Dziękuję komarinho. Przyjrzę się dokładnie przedniemu zawieszeniu ale wydaje mi się, że luz jest nie na osi koła, ale właśnie na tych elementach w widelcu.
12-07-2013 15:38:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam :-) Romeciarzy!
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 23:29:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 26
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: olon
Wczoraj 22:50:28
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1475
Ogar 202 skrzywiony refle...
Ostatni post: Marianoza
Wczoraj 22:12:12
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 26
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 18:09:25
» Odpowiedzi: 72
» Wyświetleń: 18045
Czy to ulep
Ostatni post: romek
Wczoraj 09:44:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 130
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 02:10:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 150
Jubilacik
Ostatni post: zaz
23-05-2024 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 172
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
23-05-2024 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 115
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 198
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 199
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1491
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
22-05-2024 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 684
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12969
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32982
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15598

Reklama