Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Komar] Dusi się na wyższych obrotach
Autor Wiadomość
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #16
RE: Dusi się na wyższych obrotach
Pierwszego zdania nie skomentuję.
Mieszankę robię według programu mieszanka. Odmierzam co do ml.
Zapłon ustawiany w profesjonalnym warsztacie i według wszystkich wytycznych. Sam się nie przestawi, także tu bym nie przesadzał. Co dokładnie miałbym sprawdzić w przerywaczu?
27-07-2014 17:21:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
RE: Dusi się na wyższych obrotach
Problem w zasadzie rozwiązany.
No więc tak:
1. Pomogło dolanie nieco oleju do mieszanki.
2. Świeca F80 grzała się zbyt mocno. Doświadczalnie dobrana pomogła dopiero F100.
3. Tu jest najciekawiej. Zapłon ustawiony jest teraz na 4,5 mm (!) i chodzi pięknie.
A generalnie to wszystko rozbija się o badziewne chińskie części (cylinder i tłok). Tak też powoli będę kończył mój mały eksperyment dotyczący sprawowania się tego badziewia w polskim motorku. Następny remont (który będzie pewnie szybciej niż planowałem pierwotnie) robię już tylko na oryginałach.
09-08-2014 21:37:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: Dusi się na wyższych obrotach
Lejesz tyle oleju to nie dziwne, że takie wyprzedzenie zapłonu musi być. Im więcej jest oleju w paliwie, tym mieszanka jest wolniej spalana, więc potrzebuje o wiele wcześniejszego zapłonu aby się spalić, co obniża sprawność silnika, powoduje wyższe grzanie się silnika oraz wyzwala więcej szkodliwych spalin jak i niedopalonych cieczy z paliwa. Zmień mieszankę na taką o mniejszej ilości oleju, zmień wyprzedzenie zapłonu i sprawdź układ wydechowy, bo jego zapchanie spowodowane odkładaniem się nagaru może powodować 'dławienie się' silnika na drugim biegu.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
09-08-2014 22:32:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #19
RE: Dusi się na wyższych obrotach
No niestety radość przedwczesna. Właściwie to jest coraz gorzej. Pewnie tak, jak plusminus piszesz mieszanka jest zbyt bogata. No w każdym razie paliwo nie takie jak trzeba.
Jakie więc radzisz zastosować ustawienia? Począwszy od mieszanki (jaki stosunek), przez gaźnik aż po zapłon?
No i układ wydechowy też zgodnie z Twoją sugestią przeczyszczę.
10-08-2014 15:51:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Dusi się na wyższych obrotach
Wyszedłbym z mieszanką 1:35; 1;40, ustawił zapłon na 27 stopni przed GMP, czyli około 3mm, wyczyścił wydech i wtedy sprawdzał kolor świecy, aby widzieć czy paliwo podawane przez gaźnik jest w prawidłowym stosunku do powietrza (ta wartość też może ulec zmianie wtedy).

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
10-08-2014 18:12:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: Wyrwymiech
Dzisiaj 14:23:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 5
Czy to ulep
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 12:34:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 149
Witam :-) Romeciarzy!
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 23:29:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 38
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: olon
Wczoraj 22:50:28
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1499
Ogar 202 skrzywiony refle...
Ostatni post: Marianoza
Wczoraj 22:12:12
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 18:09:25
» Odpowiedzi: 72
» Wyświetleń: 18061
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 02:10:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 164
Jubilacik
Ostatni post: zaz
23-05-2024 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 174
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
23-05-2024 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 119
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 200
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 224
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1495
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
22-05-2024 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 692
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12996
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 33030

Reklama