Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regulator napięcia z chinola
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema!
Czy jak podłączam regulator napięcia z chińskiego skutera 2t (np. taki https://goo.gl/images/KTEZ4R ) to czy mogę podłączyć go bezpośrednio do cewki, czy muszę jeszcze dać przed regulatorem diodę prostownicza albo mostek?

I przy okazji - czy ten regulator nadaje się do ładowania akumulatorów żelowych?

Tak, zresztą jak do każdych kwasowych o napięciu nominalnym 12 V.
Dzięki za schemat Wink
A co do aku żelowych - przecież to właśnie NIE są kwasowe

To jak z tymi żelakami? Wink
Akumulatory żelowe również posiadają w sobie kwas, tylko, ze w postaci żelu.
@Gustawo do czego zakładałeś ten regulator? Zdało to egzamin?
Zastanawiam się do założenia takiego regulatora na cewki świetlne do WSK i ładowanie nim akumulatora 12V, ale kolega twierdzi, że z cewki to nie to samo co alternator i nie będzie to działać w prawidłowy sposób Sad
Złota łopata za odkop.

Poproś kolegę żeby Ci pokazał gdzie w takim przykładowym chińskim skuterze jest alternator. Jak pokaże to stawiam flaszkę. Tongue

BTW na wieśce masz instalację 6V więc jak chcesz aku na 12V to albo musisz cewki przewijać albo wrzucić jakieś CDI juz przygotowane pod 12V. Jednym słowem gra nie warta świeczki.
(29-05-2023 17:56:50)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Złota łopata za odkop.
Po co tworzyć nowy temat skoro można dopisać coś do istniejącego Wink

(29-05-2023 17:56:50)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Poproś kolegę żeby Ci pokazał gdzie w takim przykładowym chińskim skuterze jest alternator. Jak pokaże to stawiam flaszkę. Tongue
Nie zastanawiałem się nad tym, ale pomyślałem, że faktycznie teraz wszyscy o tych zapłonach CDI to pewnie tak już jest Huh

(29-05-2023 17:56:50)wazniak96 napisał(a): [ -> ]BTW na wieśce masz instalację 6V więc jak chcesz aku na 12V to albo musisz cewki przewijać albo wrzucić jakieś CDI juz przygotowane pod 12V. Jednym słowem gra nie warta świeczki.
WSK na cewkach świetlnych ma ponad 12V. Chciałem wykorzystać te cewki do ładowania i pełnego oświetlenia na LED
Jakieś źródło dotyczące 12V instalacji w WSK? Bo wszędzie wyraźnie mowa o 6V, a to na pewno nie jest napięcie cewki zapłonowej.
Wystarczty wbić na profil Gustawa żeby odkryć, że nie wbija na forum od 2019. Stąd łopata Tongue

Hmmm, może trochę źle się wyraziłem z tym alternatorem bo teoretycznie alternatorem można nazwać każdy generator prądu przemiennego czyli zarówno w WSK znajdziesz alternator jak i w moto z CDI. Generalnie jeśli chodzi o układ ładowania akumlatora / świateł w chinolu a w WSK to działa to na tej samej zasadzie. Różnica jest w cewce zasilającej iskrę nom i w sposobie wyzwalania iskry.

I komar Ci wypluje na mierniku 14V jak podłaczysz go bez obciążenia. WSK ma zapłon 6V i tyle. No chyba, że ktoś już tam swoje łapki wsadził i przewinął cewki.
Książki swoje, a życie swoje. Tak WSK ma instalację 6V, ale jak widać na wielu forach większość zakłada na przód żarówkę 12V i w praktyce wygląda tak, że po podłączeniu żarówki 12V, WSK pod obciążeniem spokojnie wytworzy ponad 12V (cewki świetlne). Nawet żarówka led 12V nie świeci pod akumulatorem 6V, a podłączona do cewek świetlnych świetnie daje sobie radę Smile
Co innego jeśli chodzi o cewkę ładowania - tutaj 6V.
Wszystko na oryginalnym zapłonie i fabrycznych cewkach.
Przekierowanie