Witam , mój problem jest następujący . Chart przepala żarówkę H4 12V . Przepala po długim czasie nawet czasami raz na miesiąc. Mam zmienione 2 cewki świetlne na 12 V ( tylko przednie światło jest 12 ) pozostałe są 6 V . Cewki świetlne są masowe jaki regulator napięcia można tam zastosować , czy podejdzie od chińczyka ? Jak go podłączyć ? Z góry dziękuję , pozdrawiam
pomysł z diodami i rezystorami może miec zastosowanie przy obwodach smiesznie niskiej mocy. dołączenie swiatła tył nie spowoduje znaczącego ubytku mocy, w dodatku może okazac sie niebezpieczne dla kierowcy bo mozna smiało założyć ze tylna zarowka padnie pierwsza. może każcie mu założyć cienkie aluminiowe kable, bo przez nie gorzej płynie prąd
ZAmiast krytykować jaki kolwiek pomysk byś może coś zaproponował mądrego. Zapomniałem sory ty się nie podzielisz wiedza.
Wracając do tematu masz możliwość podłączenia amperomierza i voltomierxa aby zrobić pomiary?
Albo mostek i przetwornica step-down. Ale to droższe rozwiązanie, i wymaga od użyszkodnika pewnej wiedzy i narzędzi. Plusem jest stabilne napięcie wyjściowe, regulowane, wyższa sprawność = brak elementów grzejących się.
Co jak co, ale charper ma rację i nie wiem, po co te wyrzuty.
najprawdopodobniej autor nie ma zarówki typowo samochodowej, czyli 55/60w tylko jakąś słabszą. na dwóch cewkach 12V chart nie spali żarówki 40/45W r2.
Cytat:Szkoda że forum, a przynajmniej tego użytkownika chcesz traktować jako klienta a nie forumowicza
myślę, że jak poszukasz przyczyn to będziesz wiedział komu za to dziękować.
Cytat:Wracając do tematu masz możliwość podłączenia amperomierza i voltomierxa aby zrobić pomiary?
większość tanich mierników nie zmierzy natężenia prądu przemiennego. mostek to dodatkowy koszt, jeśli padnie podczas pomiaru to pieniądze wywalone w błoto. a nadal nie wiadomo o jakiej mocy żarowce mówimy.
Cytat:Uwielbiam ludzi którzy cwanikaują. Masz wiedzę to się podziel i pomóż w problemie, nie masz to sieć cicho bo może się czegoś dowiesz - nie koniecznie ode mnie.
co jak co, ale to forum ostatnio bawi, uczy i wychowuje na Pjotera. "dej, abo zamknij siem".
Mostek 50a kosztuje takie grosze ze nie warto o tył mówić a napewno wytrzyna
po co wydawac pieniądze i uczyc się obsługi miernika, skoro nadal nie wiadomo o jakiej żarówce mowa.
Napewno w przyszłości się ta wiedza może przydać
Żarówka to 35/35 w natomiast nwm czemu ale mój chart wytwarza takie zakłócenia że miernik mi wariuje i przy odpalonym silniku nic sprawdzić nie mogę...
Pan w sklepie elektrycznym dał mi jakiś mały rezystor 25 Ohm który wpiąłem szeregowo ale żarówka wtedy nawet się nie zaswiecila
Jeśli taki zwykły chiński regulator na 4 piny by mi pasował to jak muszę to podłączyć bez żadnego ładowania itd?
jeśli masz lampe h4 to załóz zarowkę r2 45/40W, ponieważ jest zgodna z akim reflektorem. regulator to rzecz której najmniej potrzebujesz, kolejna pierdółka która może się spalic, komplikować naprawy jak się nie znasz. sytuacja z multimetrem jak najbardziej możliwa.
(25-04-2018 11:15:21)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a): [ -> ]Szybciej znajdziesz takie coś na stacji benzynowej, w markecie, sklepie z częściami do samochodu. Zakłócenia na mierniku to norma
Chyba te żarówki 40/45 nie są ogólnodostępne
W motoryzacyjnym kupiłem. Na dwóch cewkach działa to juz rok.
W elektrycznym powiedzieli ze r2 ma inne gniazdo i nie podejdzie mi :/
ja mam wesem w drugim charcie i podchodzi, zresztą na kloszu jest napisane o zgodnych żarówkach. oprawa jest nieco inna, ale reflektor jest zgodny z obydwoma typami, przynajmniej mój.