Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Stacyjka na kluczyk Ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Mam ogara 200 i dla bezpieczeństwa chciałbym sobie założyć stacyjke na kluczyk od simsona sr 50 albo ew. zwykłą z allegro , ale nwm jak to zrobić . To sie podłącza do akumulatora czy cewki czy magneta ? I jak to działa w ogóle.
To jest grubsza zabawa żeby to wszystko podpiąć pod inną stacyjkę, od Simsona sr50 to już w ogóle, weź lepiej kup przełącznik na kluczyk i podłącz go pod jeden kabel z zapłonu.
Ale to i tak nic nie da bo inteligenty złodziej wyrwie kable z silnika i też odpali.
Akurat w jawce wyrwanie kabli z silnika, czyli pociągnięcie całej koszulki z wiązką (o ile ktoś nie ma drutu) spowoduje brak możliwości odpalenia silnika, więc stacyjka to nie taki głupi pomysł, o ile właśnie będzie wpięta gdzieś pod zapłon
Jaki to ma być przełącznik na kluczyk i jak go podpiąć
Po mojemu to wystarczy podpiąć na wzór oryginału. Cały myk zabezpieczenia polega na tym, że pozycje stacyjki zmienia się kluczykiem a nie pokrętłem. Zgadza się?
czyli w miejsce starej stacyjki musiałbym włożyć nową z kluczykiem o tej samej średnicy?

A jak taką stacyjkę podłączyć do cewki ?
Stacyjce jest dość wszystko jedno gdzie ją umieścisz.

Grunt żeby w pozycji "0" coś uniemożliwiało rozruch, czy przerwa w obwodzie czy też zmasowanie czegoś.

Możesz zostawić oryginalną i dodać jedynie dwupozycyjną gdzieś ukrytą.
Możesz wziąć od Simsona, gdzie jest od cholery wejść i różnych konfiguracji co kiedy się załącza bo Simsony miały aku i tam możliwości były.
Możesz wziąć od Charta, Żuka albo starego Uaza.

No i miernik sobie kup, żeby się nie pogubić.
Sam kiedyś myślałem o stacyjce do Komara i doszedłem do wniosku, że to bez sensu. Dlaczego? Niby jest stacyjka, ze nikt nie odpali, ale dalej można go przepchać, gdyż nie ma blokady kierownicy. Dalej można go chwycić pod pachę i wrzucić do bagażnika, przecież nie jest wcale taki ciężki. Dalej może ktoś odkręcić kranik i wylać paliwo. Dalej może wsypać czegoś do paliwa.
No i każde życie kończy się śmiercią, więc po co one komu?

Tym niemniej, zawsze uważałem że dobre zapięcie rowerowe i przymocowanie się do znaku drogowego/płotu bardziej zda egzamin. Złodziej majstrujący przy Romecie nie wygląda jak złodziej. Ale złodziej z nożycami do drutu albo szlifierką już skupia wzrok.
(14-08-2017 17:28:28)mariu1101 napisał(a): [ -> ]czyli w miejsce starej stacyjki musiałbym włożyć nową z kluczykiem o tej samej średnicy?

A jak taką stacyjkę podłączyć do cewki ?

http://allegro.pl/stacyjka-atv-quad-cros...44049.html
Zależy jak taka stacyjka działa. Czy po przekręceniu zwiera oba bieguny czy je rozłącza.
Więc albo wpinasz się między cewką butelkową a silnikiem lub miedzy kablem który biegnie z silnika do cewki a masą(rama).

Jak już będziesz miał takową stacyjkę w rękach to multimetr w łapę i sprawdzasz jej działanie.
Przekierowanie