Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Gaźnik Walbro 44ccm do Rometa Ogara 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Od pewnego czasu udało się mi dobrze wyregulować jikova ale poczytałem trochę w internecie że gaźniki od pił spalinowych dobrze wkręcają na obroty oraz że bardziej silnik staje się elastyczny.Więc sobie taki o to gaźnik załatwiłem od piły solo o poj.44ccm oraz kolanko rozpiłowane.


Dorobiłem uszczelki a by było szczelne wszystko skręciłem


Założyłem do silnika odpalił z kopa za pierwszym razem aż się uradowałem,ale moja radość długo nie trwała po 20 sekundach zgasł i nie dał się za nic odpalić po odkręceniu świecy okazało się że zalało po osuszeniu świecy i wkręceniu znów to samo 20 sekund pochodzi i go zaleje bezradny
Moje pytanie co zrobić aby gaźnik nie zlewał i silnik chodził jak trzeba oraz jak go wyregulować.Proszę o szybką i konkretną odpowiedź,z góry dziękuje
Oznaczenia śrubek:
H(high)- Skład mieszanki przy prędkości maksymalnej silnika.
L(low)- Skład mieszanki na obrotach jałowych.
T(throtle)- Położenie przepustnicy głównej na biegu jałowym.

Aby wyregulować maszynę nalezy:
Wykręcić obie śrubki o 1 pełny obrót (chyba że śrubka H ma blokade, wtedy ustawiamy zgodnie z blokadą)
Po wykręceniu śrubek L i H po obrocie, sprawdzamy jak maszyna wchodzi na obroty,
Zwiększając wykręcenie L zwiększamy skład mieszanki na biegu jałowym, jak i skład mieszanki przy przechodzeniu z biegu jałowego na obroty pracy, wraz z wykręcaniem tej śrubki spada prędkość obrotowa na biegu jałowym, natomiast zmniejszając tą śrubkę, obroty wzrastają, ale pilarka ma za mało "paliwa" w mieszance i pilarka gorzej wkręca się na obroty.
Śrubkę L należy ustawić w takim położeniu, aby pilarka swobodnie, bez żadnych przerw i przymuleń przechodziła z wolnych obrotów na obroty pracy, ale nie wolno też za dużo wykręcać. jeżeli pilarka dobrze wkręca się na obroty pracy, ale wolne są zbyt wysokie lub zbyt niskie, należy je skorygować śrubką T, (wkręcając śrubkę T robimy identycznie to samo, niżeli naciskalibyśmy gaz- wykręcając, ujmowalibyśmy Tongue )
następnie, jeżeli pilarka już dobrze pracuje na wolnych obrotach i dobrze przyspiesza, należy ustawić prędkosć obrotową na pełnym otwarciu przepustnicy, jeżeli niewiemy jakie obroty powinny być ustawione, i nie mamy obrotomierza, ani dostępu do niego, wtedy ustawiamy na słuch, z tym że śrubka H nie powinna być wkręcona bardziej niż na 3/4 obrotu.
Jezeli po ustawieniu wysokich obrotów pilarka gorzej przyspiesza, należy jeszcze raz skorygować śrubkę L i wyrównać wolne śrubką T.
Dzięki za wyjaśnienie ale sobie tak myślę osoby co wykorzystali gaźnik od piły to były o poj.52ccm i nie mieli takich problemów,mi 44 ccm i zlewa oraz po dłuższym czasie paliwo się wylewa,czy to wina jest że jest do małej pojemności i napór paliwa oraz mała przepustowość kanałów powoduje te zalewanie ?
Bardziej zła regulacja, zmniejszyć dawkę i powinno chodzić
A zapomniałem dodać że gaźnik od strony tej co sie przykręca do króćca miał taką dziurkę gdzieś czytałem że ta dziurka spełnia jakąś tam rolę teraz patrzę że w uszczelce nie zrobiłem tej dziurki czy ta dziurka była by winna temu że tak się dzieje ?
nie wiem jak tu, ale w pilarce ta dziurka idzie przez uszczelkę, króciec aż do tłoka, i to tam nazywa się jakoś przewód impulsowy czy coś?
To jest podciśnienie, nie nadaje sie ten krociec do tego bo gdy zrobisz dziurę w tym miejscu to bedzie poza kroccem w powietrzu Wink
Nie pomoże bo musi być przelot aż do tłoka Smile
No właśnie zapomniałem zrobić dziurki w uszczelce żeby ta dziurka była odetkana.Z drugiej strony posiadacze tych gaźników tylko rozpiłowali króćce i jakoś te podciśnienie działa.Jutro spróbuję zrobić przelot do tej dziurki i napisze co mi z tego wyszło.
Przekierowanie