Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart 210
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Jak robisz na krótko i chcesz mieć światła:
1. Przód- czerwony kabel z cewek świetlnych
2. Tył- cewka ładowania, bodajże żółty i brązowy do żarówki typu 12v 21w, mi 6v spaliło z wejścia o ile pamiętam, obecnie czuje się bezpiecznie nawet we mgle :F Big Grin
A z cewki świetlnej nie uciągnie żarówki rurkowej 12 v? Lampa taka będzie jak w Ogarze 200Smile
Może i uciągnie, ale osłabi to dodatkowo słabe już światło przednie, więc nie polecam Wink
(27-05-2014 00:31:05)Patryk82 napisał(a): [ -> ]bodajże żółty i brązowy do żarówki typu 12v 21w, mi 6v spaliło z wejścia o ile pamiętam
6V/21W spaliło?
Nie do końca, 5/10w zjarało na pewno, coś mi nie banglało i wrzuciłem 12v i się jakoś trzyma, nie wiem, czy przypadkiem 6V/21W wgl nie chciało mi świecić, pewności nie mam, kitować też nie zamierzam Big Grin
haa a mi nawet 6v 21w nie chce rozjasnić , ale miernik pokazuje ze laduje Smile

hmm

W włączniku świateł zamiast czerwonego kabla był zielonyblink

Podłączone mam tak:


Brązowego kabla nie podłączyłam, bo nawet nie wiem gdzie go dać... Może złączyć 2 brązowe i podłączyć w jedno wejście?
A jeśli chodzi o tylną lampę, to jeden kabel będzie z cewki ładowania a drugi będzie trzeba podłączyć do zielonego do stacyjki?
Najlepiej to omiń wszystko z tym tylnym i podłącz na stałe pod jedną cewkę, bo jak weźmiesz gdzieś z instalacji to pewnie z obydwóch na raz a w takim przypadku będziesz mieć za dużo prądu tam i będzie palić nawet mocne żarówki, a pamiętać trzeba, że z tyłu i tak nie powinno być mocnego światła, oprócz stopu. Smile
(28-05-2014 00:31:12)Patryk82 napisał(a): [ -> ]Nie do końca, 5/10w zjarało na pewno, coś mi nie banglało i wrzuciłem 12v i się jakoś trzyma, nie wiem, czy przypadkiem 6V/21W wgl nie chciało mi świecić, pewności nie mam, kitować też nie zamierzam Big Grin

No właśnie o to mi chodziło. Myślałem, że cewka ładowania zjarała Ci żarówkę 6V/21W. Wtedy zacząłbym wątpić w swoją wiedzę na temat prądnic i zająłbym się, nie wiem, szydełkowaniem może :F To, że 6V/21W się nawet nie zaświeciła jest logiczne, bo cewka nie jest w stanie podać takiego natężenia prądu.

Cewka ładowania ma takie parametry: 6V/0,8A - co daje ~5W przy 6V.
Obie razem podłączone (brązowy i dwa żółte zwarte razem): 6V/1,4A - co daje ok 9W przy 6V.
6V/5W teoretycznie, ale zakręcisz silnik trochę wyżej i włókno siada, 12V/21W to tak jakby 6V/10W tak? I to wyjaśnia, dlaczego fajnie świeci i nie pali się Wink
(29-05-2014 00:13:07)Patryk82 napisał(a): [ -> ]6V/5W teoretycznie, ale zakręcisz silnik trochę wyżej i włókno siada

Bo to są cewki ładowania, które z założenia mają generować jakieś 7-8V, bo żeby akumulator się ładował, napięcie musi być wyższe od 6V Smile Poza tym dochodzi jeszcze mostek prostowniczy (a na nim występuje spadek napięcia, więc cewki muszą generować więcej).
W końcu zrobioneok



Z cewki świetlnej tylne i przednieTongue
https://www.youtube.com/watch?v=A54b3qc3ZA0
motoo hmm

Trochę lasu, trochę trawy i "drogi" rozjeżdżonej przez wojskokrejzi
Nie, że coś ten tego, ale wydaje mi się, że on jedzie jakby chciał a nie mógł.
Nagrane jeszcze przed zmianą pływaka (tamten przepuszczał). Na filmiku nie słychać tego, ale pod koniec strzelał mi strasznie. Gdy zatrzymałam się i obejrzałam go, już wiedziałam dlaczego... Zgubiłam śrubkę trzymającą tłumik. Z powrotem go pchałam Dodgy Nie miał kompletnie przez to siły. Gdy przykręciłam śrubę odzyskał mocSmile
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Przekierowanie