Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Charper składa charta czyli po trupach do celu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Na konkurencyjnym forum jest poradnik demontażu i montażu silnika ze zdjęciami z epoki Tongue Wpisz w google np. montaż i demontaż silnika Chart i powinno się pokazać co i jak Big Grin SIlnik 027 jest prościutki wszystko jest ładnie przemyślane, nie ma tam specjalnie jakiś problemów z rozpoławianiem Big Grin Polecam zaopatrzyć się w ściągacz 2lub 3 ramienny bo bez niego zębatki wału nie zdejmiesz Big Grin
(08-02-2014 13:13:49)stqc napisał(a): [ -> ]Na konkurencyjnym forum jest poradnik demontażu i montażu silnika ze zdjęciami z epoki Tongue Wpisz w google np. montaż i demontaż silnika Chart i powinno się pokazać co i jak Big Grin SIlnik 027 jest prościutki wszystko jest ładnie przemyślane, nie ma tam specjalnie jakiś problemów z rozpoławianiem Big Grin Polecam zaopatrzyć się w ściągacz 2lub 3 ramienny bo bez niego zębatki wału nie zdejmiesz Big Grin

Dzięki. Mam takie ściągacze na szczęście.
To powinieneś Sb dać radę bez problemu Wink Jak dobrze pamiętam to jest tam 12x22x7 simering, wymień go na jakiegoś dobrego Corteco lub coś podobnego Smile
(08-02-2014 02:30:35)charper napisał(a): [ -> ]1.Czasami mam problem z wrzuceniem trzeciego biegu (chociaż dzisiaj ten problem na przykład nie występował)
2.trudno mi wyczuć gdzie jest luz.
3.Czy regulacja kosy (czytałem o czymś takim) może wystarczyć?

1. Regulowałeś śrubą? może być za mocna wkręcona np i może wyskakiwać itd.
2. Luz musisz wyczuć, kwestia przyzwyczajenia. Możesz sobie pomóc np dodając lekko gazu na sprzęgle i w tym samym czasie wrzucać, u mnie to troche daje Smile A no i jak jesteś leniwy czasami, to podczas zwalniania (jak się toczysz, wtedy zarzucić luz) Smile
3.Regulacja:

(27-01-2014 23:21:21)kw112 napisał(a): [ -> ]Jest jeden taki myk na ustawienie kosy.

Wbijasz dwójkę. Widzisz to kółko na krzywce, a na nim są takie bolce. Kosę(śrubą mimośrodową) ustawiasz aby kły na kosie były symetrycznie do tych kołków. Naciskasz lekko dźwignię zmiany biegów (ale nie zmieniasz biegu), i ją puszczasz, Jak kosa wróci na swoje poprzednie położenie i jej kły nie będą zahaczać o kołki znaczy, że jest dobrze ustawiona.
(08-02-2014 22:08:04)skalpel155 napisał(a): [ -> ]
(08-02-2014 02:30:35)charper napisał(a): [ -> ]1.Czasami mam problem z wrzuceniem trzeciego biegu (chociaż dzisiaj ten problem na przykład nie występował)
2.trudno mi wyczuć gdzie jest luz.
3.Czy regulacja kosy (czytałem o czymś takim) może wystarczyć?

1. Regulowałeś śrubą? może być za mocna wkręcona np i może wyskakiwać itd.
2. Luz musisz wyczuć, kwestia przyzwyczajenia. Możesz sobie pomóc np dodając lekko gazu na sprzęgle i w tym samym czasie wrzucać, u mnie to troche daje Smile A no i jak jesteś leniwy czasami, to podczas zwalniania (jak się toczysz, wtedy zarzucić luz) Smile
3.Regulacja:

(27-01-2014 23:21:21)kw112 napisał(a): [ -> ]Jest jeden taki myk na ustawienie kosy.

Wbijasz dwójkę. Widzisz to kółko na krzywce, a na nim są takie bolce. Kosę(śrubą mimośrodową) ustawiasz aby kły na kosie były symetrycznie do tych kołków. Naciskasz lekko dźwignię zmiany biegów (ale nie zmieniasz biegu), i ją puszczasz, Jak kosa wróci na swoje poprzednie położenie i jej kły nie będą zahaczać o kołki znaczy, że jest dobrze ustawiona.

Nie rozbierałem jeszcze silnika ale to cenna rada. Dzięki.
Rozwiązałem problem z ładowaniem, miałem żarówkę 6V 15/15W i dlatego mimo poprawnego podłączenia zjadało mi prąd z akumulatora mimo, że obie cewki na średnich obrotach bez obciążenia daja 50V. Po wykręceniu tylnej żarówki i uruchomieniu silnika miernik przytknięty do klem akumulatora pokazywał coraz wyższe wartości, więc ładuje dość szybko. Wniosek: trza zastosować żarówkę jak w oryginale czyli 6V 21/5W. Zgadza się?

Druga sprawa: czytałem dziś, że jeśli chce się połączyć plusowe przewody wychodzące z cewek ładowania w jeden (tak mam zrobione za radą któregoś z forumowiczów) to mogę to zrobić dopiero za mostkami prostowniczymi, jaśniej mówiąc powinienem zastosować osobne mostki prostownicze dla każdej cewki. Prawda to?

Trzecia sprawa: Nie chcę przeładowywać akumulatora. Na stacyjce w pozycji pierwszej działają mi światła zasilane z akumulatora, ale mam wyłączone ładowanie. W pozycji drugiej mam i światła i ładowanie, więc w razie czego ładowanie mogę włączać i wyłączać. Tylko przydałby mi się jakiś niewielki miernik, albo coś innego, dzięki któremu wiedziałbym kiedy to ładowanie włączać a kiedy wyłączać. Możecie coś polecić?
Z tymi cewkami to dziwna sprawa bo oryginalnie były łączone przed mostkiem Tongue
Charcik ma się dobrze, zrobiłem nim już 300 km



Idę go obmyćBig Grin
No i te kilometry będą rosnąć nawet nie będziesz wiedziec kiedy, bo Chart jest to taka maszyna która dobrze zrobiona tłucze kilometry bez problemów ;P
W marcu rozejrzę się za jakąś pracą. Kiedy wpadnie już parę groszy to pasowałoby zrobić szlif cylindra, kupię gaźnik 16n1, wymienię ten simmering i co tam jeszcze trzeba do silnika to kupię, rurki do kierunkowskazów, klosz tylnej lampy. Jak będzie ciepło to od razu go pomaluję a później to nic tylko dziewczynę na bagażnik i jeździć;P
Nie, nie, nie na bagażnik to końcówka pęknie Wink
Trwają przygotowania do remontu, jutro jadę kupić simmering wałka zmiany biegów i może jeszcze tarcze sprzęgłowe w razie czego. Próbowałem zaradzić wyciekowi oleju za radą użytkownika skalpel155 jednak u mnie to nie zdało egzaminu. życzcie mi powodzenia, bo jeszcze się tym sprzętem nie zdążyłem nacieszyć, szkoda by było gdyby coś padło...
No i żeby nikt nie narzekał że mało zdjęć robię. Przedstawiam Wam moją małą perełkę. Plany wobec niej: zbudować kompletny silnik z nieużywanych elementów.
no fajnie że na nowych orginałach robisz zapewne wiele km nabije a jak się sprawuje motorek na wydechu simsona
kartery nówki sztuki ? Big Grin A z tym wyciekającym olejem z wajchy biegów to jaki patent miałeś na myśli; uszczelnienie koło zawleczki oringiem ? Tongue
@Marwerick nie mam porównania z innym chartem ale mimo progu na cylindrze nie brakuje mu siły. V-max nie znam bo więcej niż 40km/h nie potrzebuję nim jeździć. Wcześniej w ogarze 200 miałem ten tłumik. Szybko się tym latało, ale wkurzała mnie jedna rzecz bo pierwszy bieg był dość krótki, drugi trochę już dłuższy ale jak wrzuciłem na trójkę to miał na początku niskie obroty. Co prawda przełożenie kół łańcuchowych dobrałem sobie na prędkość a nie przyśpieszenie, ale później czytałem że tryby drugiego biegu mogłem nie tak włożyć. Możliwe to?
(19-02-2014 01:11:51)axelbenq napisał(a): [ -> ]kartery nówki sztuki ? Big Grin A z tym wyciekającym olejem z wajchy biegów to jaki patent miałeś na myśli; uszczelnienie koło zawleczki oringiem ? Tongue
Tak, nówki. Jedne kiedyś sprzedałem ale drugie, ładniejsze sobie zostawiłem. Romeciak miał brać, potem chyba zrezygnował a ja się ogarnąłem żeby nie sprzedawać no i dzięki Bogu;P takie coś to w gablotce na ścianie będę trzymałBig Grin

Tzn skalpel mówił, żeby odciągnąć do zewnętrznej strony ten wałek ile się da ale z wyczuciem czyli nie na siłę, potem trochę rozgiąć dźwignię zmiany biegów trochę, żeby dało się ją nałożyć na wałek bez większych oporów, ale zanim się nałoży tą dźwignię żeby dać z dwie podkładki między tą dźwignię a pokrywę iskrownika żeby ten wałek się nie przesuwał. Ja zrobiłem coś podobnego, tylko jeszcze wyciąłem sobie uszczelkę z dętki, przycisnąłem ją podkładką która opierała się o zawleczkę, i w sumie to tak myślałem, że to nic nie da...Tongue simmering się rozdupcył jak nic...
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Przekierowanie