Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Bodajże autor wspominał, że któryś wał prywaciarski jest lepszy od ZMD. Dobrze pamiętam? O który to konkretnie chodziło jeśli już?
można wiedzieć kiedy mniej więcej odpalisz silnik z wałem simsona ?
czekam z nierpliwością ;D
Koledzy jak mam wyjaśnić który prywatny wał to konkretnie jest. Nie znam firmy podrabiającej wał do charta. Jedyne co mogę dodać to że na przeciwwadze jest logo w postacią jagby głowy orła. Co do odpalenia silnika z wałem simson to czekam na pospawanie tłumika. Wczoraj dałem go do spawania oraz zostało mi połączyć układ chłodzenia wężami i zrobić instalację zasilający pompkę wentylator i czujnik temperatury do wentylatora. Po tym wszystkim przekłada w ramę obecnie jeżdżące charta i testy.
Ten ma fatalny korbowód i kiepskie łożysko ale przeciwwagi ma super i śmiało może posłużyć do przerobienia go i założenia korby od Derbi Sendy. Wtedy uzyskasz wał znacznie lepszy od oryginału. Jam mam jeszcze inny jak znajdę chwilę to załączę fotkę. Ma on logo bite na przeciwwadze i wygląda super. Miałem je dwa i jeden założyłem koledze i chodzi aż miło.

(10-06-2017 16:39:26)damian94 napisał(a): [ -> ]Tłok od 027 70 i 50 ma taką samą długość płaszcza, więc nie powinien o nic zaczepiać. Sprawa druga, tłoki Simsona 70 mają krótszy płaszcz oraz inaczej rozmieszczone wcięcia pod tuleję. No i denko, oraz odległość sworzeń-denko.

Ten mój miał być oryginałem od charta 70 ccm i jest produkcji Nowej Dęby ale jest dłuższy niż tłok od 50ccm. Mam je dwa i jeden już skróciłem. Co do wysokości sworznia simsona 70 ccm i charta 70 ccm to jest ona identyczna.
Takie coś jak w załączniku ?

Rzecz druga, jaki masz olej w skrzyni ?

Mój tłok od 70ccm jest produkcji WSK-G. Jego wysokość jest taka sama jak tłoka nominalnego wyjętego z mojego silnika. Dzisiaj sprzedawane tłoki nibyZMD są krótsze od tych starych.
Tak to jest ten wał.
Zasadniczo do tego wału też nie mam prawie zastrzeżeń. U mnie gniazdo na klin było za małe i z jakiegoś powodu magneto nie nachodzi na czop do końca. Znaczy jest różnica 1mm odległości koła od karteru względem oryginalnego wału.
Dziwna sprawa. U mnie ten wał pasował idealnie. Choć nie mierzyłem tak dokładnie odległości od karterów. Co do klina to ja wszystkie kliny jakie kupuje muszę przytrzeć papierem bo są za grube a kupuje kliny od simsona.
A ja mam już drugi sezon ten wał z linku z jackmotors i po prawie 8000 km jest całkiem w porządku. Tylko rowek na wpust jest delikatnie pod innym kątem ale zapłon da się spokojnie ustawić
Takie pytanko. Czy dostęp do śruby regulacji mieszanki w gaźniku sprawia jakieś problemy ? Masz śruby z lewej strony ?
Obecnie mam śrubę z lewej strony. Dostęp jest słaby ale da się ją regulować.
wiadomo kiedy coś ruszy do przodu ? Smile
Widzę że wszyscy czekają z niecierpliwością na charta z 4 biegam i cylinder polini. W zasadzie mam wszystko poskładaNe. Ciągle spawacz nie skończył tłumika ale mam obiecane że za około tydzień będzie gotowy z układu chłodzenia został do podłączenia tylko jeden wąż. Mam nawet fotki tego co zrobiłem. Ciągle też nie zrobiłem wiązki zasilającej wiatrak i pompkę ale to wszystko to już drobiazgi. Z obecnym chart em musiałem troszkę powalczyć. Padł mi moduł po myciu silnika a robione według schematów z internetu pracują ale do 8-9 tyś. Więc wypiąłem wszystkie obecne czary i założyłem oryginalnego motoplata. Spuchła mi też przednia oryginalna opona i też założyłem nową pirelli. Szkoda mi tych oryginalnych podzespołów ale czas niestety je uśmiercił. Zajęło mi to wszystko kilka dni niestety i nie zrobiłem wszystkiego przy silniku 94 ccm. Jak dostanę tłumik to dokończę resztę.
Czekam z niecierpliwością!
Najlepszy chart w polsce Big Grin
Przekierowanie