06-01-2014, 16:57:49
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61
06-01-2014, 16:58:15
(06-01-2014 15:50:54)kw112 napisał(a): [ -> ]Dało by radę zlecić ci wykonanie spawaka?
Przyłączam się do pytania (przyszłościowo).
Silnik prezentuje się dobrze, czekam na odpalenie
06-01-2014, 19:16:12
(06-01-2014 15:50:54)kw112 napisał(a): [ -> ]Wygląda solidnie. Cylinderek nawet się komponuje z silnikiem.Kolego wykonanie takiego tłumika to około trzech dni pracy. Do tego jeszcze kilka dni szukania komponentów. Ja spawałem go z bratem migomatem, a spawanie blachy nierdzewki o grubości 1 mm migomatem to tragedia, potem trzeba jeszcze go szlifować tarczą papierem i szczotkować. Nie chcę cię zniechęcać bo to wszystko da się zrobić ale trzeba chcieć i mieć czym. Wolał bym nie robić na zamówienie innych tłumików bo nie mam na to czasu ale chętnie pomogę każdemu kto będzie chciał zrobić to sam i opiszę po kolei co i jak robić.
hohowski mam pytanie. Dało by radę zlecić ci wykonanie spawaka?
(06-01-2014 15:59:40)Latos napisał(a): [ -> ]Jedziesz sobie 140 km/h a tu nagle wyprzedza cie chartW taką prędkość celuję jak uda się czwarty bieg w skrzyni, to teraz moja najważniejsza robota.
(06-01-2014 16:57:42)Simon napisał(a): [ -> ]Ta dziura robi wrażenie.Wszystko pasuje na styk, ale weszło. Większego tłoka tam już chyba bez przenoszenia szpilek cylindra i śrub skręcających kartery nie da się zrobić.
(06-01-2014 16:57:49)DominiX napisał(a): [ -> ]Tylko nie zrób: http://www.youtube.com/watch?v=5vQagucuyhU
Dominix zawsze można tak zrobić, zatarłem ja i mój brat już kilka tłoków z Zt tuning tak więc wiem o tym zagrożeniu. Cały tuning polega na tym, że istnieje zawsze takie ryzyko, ale ten cylinderek ma chłodzenie cieczą. Za jakiś czas pokażę wam jaki układ chłodzenia do niego skomponowałem. Ma nawet chłodnicę z wiatrakiem elektrycznym.
(06-01-2014 16:58:15)BigSoft napisał(a): [ -> ](06-01-2014 15:50:54)kw112 napisał(a): [ -> ]Dało by radę zlecić ci wykonanie spawaka?
Przyłączam się do pytania (przyszłościowo).
Silnik prezentuje się dobrze, czekam na odpalenie
Tak jak pisałem powyżej. Chętnie pomogę każdemu kto zechce spróbować własnych sił.
06-01-2014, 20:43:15
Nie ukrywam ze ja z chęcią bym z tej pomocy chciał skorzystać ale to w swoim czasie. Silniczek robi wrażenie
06-01-2014, 20:52:05
(06-01-2014 20:43:15)MrF4k napisał(a): [ -> ]Nie ukrywam ze ja z chęcią bym z tej pomocy chciał skorzystać ale to w swoim czasie. Silniczek robi wrażenie
Jak tam ładowanie udało się opanować?
06-01-2014, 22:56:46
(06-01-2014 20:52:05)hohowski napisał(a): [ -> ](06-01-2014 20:43:15)MrF4k napisał(a): [ -> ]Nie ukrywam ze ja z chęcią bym z tej pomocy chciał skorzystać ale to w swoim czasie. Silniczek robi wrażenie
Jak tam ładowanie udało się opanować?
Można powiedzieć ze udało sie Narazie jest wszystko w porządku, akumulator sie nie gotuje i żarówki sie nie palą
07-01-2014, 00:04:56
Wszystko to alumweld? Bo od strony iskrownika widać jakby klej 2-składnikowy. Masz może foto cylindra od strony wlotu kanałów płuczących?
07-01-2014, 13:05:26
Mam cały cylinder ale nie robiłem mu zdjęć od dołu. Brat za tydzień w sobotę będzie wycinał otwór pod membranę to może zrobić takie zdjęcie jak bardzo chcesz. Co do alumweltu to kanały nie są wypełnione tylko alumweltem. Najpierw w kartery był wlany ciekły znal który po zastygnięciu został wyjęty i ponownie wklejony w kartery. Alumweltem zalana została też wierzchnia część odlewu i dlatego wydaje się ze zdjęć że jest to tylko alumwelt. Sam klej jest drogi i wyszło by go bardzo dużo. Dodatkowo nie jestem na 100% przekonany co do jego odporności na benzynę choć producent zapewnia o tym. Nie ma tam nigdzie innego kleju dwuskładnikowego choć alumweld jest też dwuskładnikowy i też można go nazwać klejem.
07-01-2014, 17:37:52
Wspomnę, że hohowski, zlecił mi obliczenie wydechu pod jego set.
Ostatni mój wydech zrobił sieczkę z podobnie zestrojonego silnika Simsona.
Możliwe, też że jest to po prostu granica dla magneta Chartowskiego, bo silnik kręcił bez problemowo 12-13k podczas jazdy.
Dobrze radzę przemyśleć kwestię zapłonu osobom, które decydują się pozostać przy oryginalnym, chartowskim czyniąc przy tym znaczne modyfikacje w rozrządzie i pojemności cylindra
Wydech Hohowskiego ma podobną budowę do wydechu, który wylądował w silniku z powyżśzych zdjęć.
Opinia właściciela wydechu (197* kąt otwarcia wydechu - Hohowski 194*)
Oraz opinia bezpośrednia użytkownika mojego wydechu (który z resztą polecił mnie Hohowskiemu)
Również liczony na 12k, zestrojony na podobnych kątach do podobnego kąta otwarcia, więc liczę również, że kolejny wydeszek wyliczony przeze mnie usatysfakcjonuje również Hohowskiego i jego brata. Przy tym radzę wam również poważnie zająć się sprzęgłem, bo przy tym cylindrze i moim wydechunie wróżę mu lekkiego życia
!~STAY TUNED~!
Ostatni mój wydech zrobił sieczkę z podobnie zestrojonego silnika Simsona.
Możliwe, też że jest to po prostu granica dla magneta Chartowskiego, bo silnik kręcił bez problemowo 12-13k podczas jazdy.
Dobrze radzę przemyśleć kwestię zapłonu osobom, które decydują się pozostać przy oryginalnym, chartowskim czyniąc przy tym znaczne modyfikacje w rozrządzie i pojemności cylindra
Wydech Hohowskiego ma podobną budowę do wydechu, który wylądował w silniku z powyżśzych zdjęć.
Opinia właściciela wydechu (197* kąt otwarcia wydechu - Hohowski 194*)
Cytat:"Marcin194
CO tam
jak tą?
18:04
janusz bocian
siemka
odpalone pojeżdżone i rozjebane niestety
18:05
obroty takie kreciło że magneto mi rozerwało
a ono rozpierdzieliło 1/3 silnika
18:05
Marcin194
A jak sprawuje się mój wydech?
18:07
janusz bocian
miodzio majster
zero jakiejkolwiek dzióry przed rezo
od samego dołu czyli +- 1k rpm do 6-7k bo gdzies tak dosteje rezo idzie jakbyś 2 serie skleił do kupy a w rezo sprzęgło ślizga jak pojebane
przyśpieche gigant
także wydech mistrzostwo świata
Marcin194
A z gazu na koło wchodzi?
18:58
janusz bocian
nie sprawdzałem aczkolwiek odchodzi jak strzała do rezo bo w rezo sprzęgło ślizga jak ch*j
ale na podłożu na 2b jeszcze rwie za sobą
więc jakbym szarpnał kiere to napewno na laka pójdzie
bo jak na 2b z gazu rwie ziemie to dałby rade
19:01
Marcin194
Musisz fchuj, ale to fchuj zainwestować w sprzęgło...
Jak myślisz, to z AM6 podejdzie?
Ogarniesz przeróbkę?
19:02
janusz bocian
zrobie to na 5 tarcz i 2 dociski 1.8 i 1.5 i niema prawa puścić
19:02
Marcin194
a teraz masz 1.8?
19:02
janusz bocian
tak
i nie wyrabia
ale pomimo slizgającego sprzęgła jak mu dałem w pizde na 4b przy jakiś 70-80km/h to ułamki sekund i bylo bankowo ponad 100 i łańcuch kaput rozerwany w pizdu
19:06
Marcin194
ujebało łańcuch? xD
Tarczki masz nowe?
19:07
janusz bocian
no rozerwało
tarczki używane ale grube i nie przypalone były zanim to składałem więc nie widziałem nic przeciwko nim"
Oraz opinia bezpośrednia użytkownika mojego wydechu (który z resztą polecił mnie Hohowskiemu)
Cytat:Dokładnie panowie wydech który mi wyliczył Marcin to mistrzostwo, skoro przy tak dużych kątach rozrządu i strojeniu ponad 12k zero dzióry przed rezo i ciągnie od najniższych do samego końca czyli wydech wyliczony niemalże idealnie
Wielkie dzięki Marcin za schemacik Jedyne z czego nie jestem do końca zadowolony co do tego wydechu to że miał być strojony na 11k a jest ponad 12k, ale skoro żadnych spadków momentu i mocy w obrotach to i tak jestem zadowolony
Również liczony na 12k, zestrojony na podobnych kątach do podobnego kąta otwarcia, więc liczę również, że kolejny wydeszek wyliczony przeze mnie usatysfakcjonuje również Hohowskiego i jego brata. Przy tym radzę wam również poważnie zająć się sprzęgłem, bo przy tym cylindrze i moim wydechunie wróżę mu lekkiego życia
!~STAY TUNED~!
07-01-2014, 18:51:25
Moje magneto to nie magneto charta. Mam cały zapłon motoplata i kręci się on obecnie ponad 12 tyś. wytrzymując takie obroty. Zobaczymy jak ten wydech w stosunku do liczonego programem będzie się spisywał. Brat uparł się na liczony ze wzorów więc porównamy efekty. Faktem jest że wydech jaki pokazałem powyżej wstaje dopiero około 8 tyś. ale nie ma nawet najmniejszej dziury a silnik pracuje bardzo elastycznie. Mam nadzieje że ten liczony programem będzie budził się wcześniej.
07-01-2014, 18:56:46
(07-01-2014 17:37:52)marcin194 napisał(a): [ -> ]Wspomnę, że hohowski, zlecił mi obliczenie wydechu pod jego set.
Ostatni mój wydech zrobił sieczkę z podobnie zestrojonego silnika Simsona.
Możliwe, też że jest to po prostu granica dla magneta Chartowskiego, bo silnik kręcił bez problemowo 12-13k podczas jazdy.
Dobrze radzę przemyśleć kwestię zapłonu osobom, które decydują się pozostać przy oryginalnym, chartowskim czyniąc przy tym znaczne modyfikacje w rozrządzie i pojemności cylindra
Wydech Hohowskiego ma podobną budowę do wydechu, który wylądował w silniku z powyżśzych zdjęć.
Opinia właściciela wydechu (197* kąt otwarcia wydechu - Hohowski 194*)
Cytat:"Marcin194
CO tam
jak tą?
18:04
janusz bocian
siemka
odpalone pojeżdżone i rozjebane niestety
18:05
obroty takie kreciło że magneto mi rozerwało
a ono rozpierdzieliło 1/3 silnika
18:05
Marcin194
A jak sprawuje się mój wydech?
18:07
janusz bocian
miodzio majster
zero jakiejkolwiek dzióry przed rezo
od samego dołu czyli +- 1k rpm do 6-7k bo gdzies tak dosteje rezo idzie jakbyś 2 serie skleił do kupy a w rezo sprzęgło ślizga jak pojebane
przyśpieche gigant
także wydech mistrzostwo świata
Marcin194
A z gazu na koło wchodzi?
18:58
janusz bocian
nie sprawdzałem aczkolwiek odchodzi jak strzała do rezo bo w rezo sprzęgło ślizga jak ch*j
ale na podłożu na 2b jeszcze rwie za sobą
więc jakbym szarpnał kiere to napewno na laka pójdzie
bo jak na 2b z gazu rwie ziemie to dałby rade
19:01
Marcin194
Musisz fchuj, ale to fchuj zainwestować w sprzęgło...
Jak myślisz, to z AM6 podejdzie?
Ogarniesz przeróbkę?
19:02
janusz bocian
zrobie to na 5 tarcz i 2 dociski 1.8 i 1.5 i niema prawa puścić
19:02
Marcin194
a teraz masz 1.8?
19:02
janusz bocian
tak
i nie wyrabia
ale pomimo slizgającego sprzęgła jak mu dałem w pizde na 4b przy jakiś 70-80km/h to ułamki sekund i bylo bankowo ponad 100 i łańcuch kaput rozerwany w pizdu
19:06
Marcin194
ujebało łańcuch? xD
Tarczki masz nowe?
19:07
janusz bocian
no rozerwało
tarczki używane ale grube i nie przypalone były zanim to składałem więc nie widziałem nic przeciwko nim"
Oraz opinia bezpośrednia użytkownika mojego wydechu (który z resztą polecił mnie Hohowskiemu)
Cytat:Dokładnie panowie wydech który mi wyliczył Marcin to mistrzostwo, skoro przy tak dużych kątach rozrządu i strojeniu ponad 12k zero dzióry przed rezo i ciągnie od najniższych do samego końca czyli wydech wyliczony niemalże idealnie
Wielkie dzięki Marcin za schemacik Jedyne z czego nie jestem do końca zadowolony co do tego wydechu to że miał być strojony na 11k a jest ponad 12k, ale skoro żadnych spadków momentu i mocy w obrotach to i tak jestem zadowolony
Również liczony na 12k, zestrojony na podobnych kątach do podobnego kąta otwarcia, więc liczę również, że kolejny wydeszek wyliczony przeze mnie usatysfakcjonuje również Hohowskiego i jego brata. Przy tym radzę wam również poważnie zająć się sprzęgłem, bo przy tym cylindrze i moim wydechunie wróżę mu lekkiego życia
!~STAY TUNED~!
Zacytuję całość bo mogę. Reklama na najwyższym poziomie.
07-01-2014, 19:14:26
Niech się reklamuje. Wydeszek wygląda miodzio
07-01-2014, 20:43:36
Tylko, że jest zarówno Alumweld - spoiwa i topniki do lutowania aluminium i innych metali kolorywych oraz Autoweld - popularne kleje dwuskładnikowe Dobra już widze o co kaman. Zdjęcie to jak masz przy okazji to podrzuć, jakoś szczególnie nie nalegam Marcin 194, to Ty jesteś MarGo z konkurencyjnego forum?
07-01-2014, 21:31:22
Cytat:Moje magneto to nie magneto charta. Mam cały zapłon motoplata i kręci się on obecnie ponad 12 tyś. wytrzymując takie obroty. Zobaczymy jak ten wydech w stosunku do liczonego programem będzie się spisywał. Brat uparł się na liczony ze wzorów więc porównamy efekty. Faktem jest że wydech jaki pokazałem powyżej wstaje dopiero około 8 tyś. ale nie ma nawet najmniejszej dziury a silnik pracuje bardzo elastycznie. Mam nadzieje że ten liczony programem będzie budził się wcześniej.Hohowski, wiem, rozmawiałem z Tobą bądź z Twoim bratem na temat zapłonu Oglądałem też filmik z jazdy chartem, oraz jak wkręca sięna obroty. Wszystko spoko, jednak moim zdaniem trzeci bieg nadal jest nieco za długi, po zmianie biegu z 2 na 3 silnik na al (na ucho) pozostaje około 1500-2000rpm przed rezonansem.(http://www.youtube.com/watch?v=WmcZMvDsQpg) No chyba, że to była celowa zmiana biegu, przy nieco niższych obrotach, w takim wypadku cofam tekst o długiej trójce
Domeną wydechów liczonych przeze mnie, jest szeroko dostępna moc, a nie pojawiająca się jedynie w pewnym, najczęściej górnym zakresie obrotów, stąd mam nadzieję, a nawet jestem pewien, że na moim wydechu Twój silnik będzie pewniej "wstawał" jak to też było w przypadku choćby Janusza czy innych
Z ciekawości zapytam, na jakie obroty i na jakich kątach stroiliście wydech z EC?
Lagoon zgadza się, czyżbym sobie czymś przeskrobał?
07-01-2014, 21:44:27
Silnik 70 na jakim obecnie jeździmy ma dwa cylindry, jeden z kątem około 176 stopni i to ten widziałeś na filmiku (zwróć uwagę, że na filmiku mamy założony wydech Reso Sport a nie spawak) i drugi który już jest do szlifu z oknem otwieranym na jakieś 190 stopni. Oba przetestowaliśmy obecnie z nowym spawakiem, dla tego pierwszego strojenie wyszło na 11.500 obrotów a dla tego drugiego na 12.000 obrotów (dla tego samego tłumika).
Co do długości biegów to pewnie, że najlepiej jakby było ich z 6 ale chart ma tylko 3. Trzeba zrobić naprawdę mocny silnik aby na tej skrzyni coś konkretnego uzyskać, ale da się to zrobić. Trzeci bieg nie wychodzi z reso tylko, tyle już zatarliśmy tłoków, że ten ostatni do momentu zrobienia nowego silnika oszczędzamy. Na filmiku brat nie daje mu w kość tak do końca (wtedy ten silnik jeszcze nie był dotarty), a dodatkowo wydech z filmiku był zdławiony celowo, aby zmniejszyć dziurę jaka była w przypadku wydechu Reso.
Co do długości biegów to pewnie, że najlepiej jakby było ich z 6 ale chart ma tylko 3. Trzeba zrobić naprawdę mocny silnik aby na tej skrzyni coś konkretnego uzyskać, ale da się to zrobić. Trzeci bieg nie wychodzi z reso tylko, tyle już zatarliśmy tłoków, że ten ostatni do momentu zrobienia nowego silnika oszczędzamy. Na filmiku brat nie daje mu w kość tak do końca (wtedy ten silnik jeszcze nie był dotarty), a dodatkowo wydech z filmiku był zdławiony celowo, aby zmniejszyć dziurę jaka była w przypadku wydechu Reso.