Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gdzie smarować wahacz tylny
Autor Wiadomość
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 614
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Gdzie smarować wahacz tylny
Cześć, pasowałoby nasmarować wahacz tylny bo słychać, że trochę skrzypi i tutaj mam pytanie, którą część smarować? Wiem, że na pewno ośke tam gdzie wchodzi w ramę, a te sworznie które wchodzą w plastikowe tulejki też się smaruje? Od zewnątrz i wewnątrz czy tylko zewnątrz sworzni czyli powierzchnia styku z plastikowymi tulejkami, czy tylko ośka, która wchodzi w rame.
Dołączę zdjęcie poglądowe.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2021 23:12:09 przez Spaceman164.)
24-09-2021 23:06:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Debesta Online
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,460
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #2
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Jak skrzypi to sprawdź sobie czy wspolpracuje wówczas tulejka metalowa z poliamidem (ten poliamid komunistyczny to w sumie nie wiadomo co). Często sie zdarza tak, ze te dwa istotne elementy dwie zapiekq i oska pracuje w ramie, uszkadzajac gniazdo osi tym samym. Zweryfikuj. Jeśli nacisniesz romka i nakretka pracuje razem z wahaczem to zle, a jeśli wahacz sie obróci względem osi to dobrze.
.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
24-09-2021 23:53:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Jak skrzypi to znaczy że żyje Big Grin

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
25-09-2021 01:14:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 614
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Nacisnąłem Romka i nakrętka się nie rusza, rusza się tylko wahacz z tulejką poliamidową, czyli dobrze? I skrzypić to nie że cały czas skrzypi tylko czasem coś tam słychać można, ale nie wiem czy to nie oś dźwigni hamulca lub amortyzatory, więc smarować te tulejki plastikowe w środku po tych 32 latach czy zostawić to tak tak jest?

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2021 09:28:54 przez Spaceman164.)
25-09-2021 09:24:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 597
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Kto smaruje ten jedzie. Posmarować z głową to nigdy nie zaszkodzi.
25-09-2021 11:27:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Online
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,460
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #6
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Poliamid nie wymaga smarowania, a wręcz sie zabrania sie, ponieważ może sie zrobić ze smaru i brudu który sie przylepi pasta scierna, cos na wzór tej do docierania zaworow. Ale ugulem to jak wspomniałem tu tego ze ten poliamid komunistyczny to przecietnie największy Ha Polski, a nie poliamid i tak dalej.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
25-09-2021 11:49:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Tak jak Lechu napisał, jeśli skrzypi to tuleje poliamidowe do wymiary. Te że zdjęcia i z innych aukcji na allegro raczej nie są z tego materiału.
Przy okazji. Skręcając os z obu stron nakrętkami, unieruchomiamy, ściskamy wahacz w tym miejscu z metalową tuleją w ramię. Owszem oś i tuleje od wewnątrz należy przesmarować, ale tylko delikatnie, antykorozyjnie. Ściśnięta tuleją z wahaczem, pracuje w tulejach poliamidowych. Tych nie należy smarować ani wewnątrz, ani zewnątrz. Smar i bród w tym miejscu to pasta ścierna. Tuleją w ramie w tym miejscu ma być z pasowaniem ciasnym ślizgowym na sucho, ew z silikonem podczas osadzania.
Jeszcze jedno. Sprawdź przy okazji amortyzatory tylne. Zwłaszcza główki Dolne czy pręt slizgowy ma możliwość skoku, pracy, Góra dół. Do tego stary smar i piach zuyl tuleje cierne. Głębokość w tym miejscu to ok 10 cm. Tu też trzeba oczyścić i dać nowy smar. Jak tuleje wytarte i pręt prowadzący to też do wymiany.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
25-09-2021 16:01:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 614
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
No to wahacz raczej zostawię w spokoju bo dobrze działa, amortyzatory tylne może zdemontuje, wyczyszczę i nasmaruję, dzięki za odpowiedzi wszystkim.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
25-09-2021 16:09:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53743
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Bzyczek
Dzisiaj 02:33:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 73
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 509
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 258
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 76
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52043
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 102
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10882
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165672
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 348
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: romek
26-03-2024 00:12:36
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 38386

Reklama