Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kadet- remont silnika
Autor Wiadomość
biskvp Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Paweł
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Kadet- remont silnika
Witam.
Robiąc porządki w szopie po dziadkach, znalazłem silnik 023 który kiedyś był zamontowany w Kadecie. Silnik troszkę dostał w tyłek przez korozje, ponieważ dziadek 10 lat temu chciał wymienić w nim cylinder i tłok, a finalnie skończyło się na ściągnięciu tych dwóch elementów i zostawieniu. Lata zrobiły swoje i cały wał, korbowód oraz łożyska stanęły na amen. Postanowiłem wyremontować go i zostawić jako zapas do ogara 205, zacząłem od rozebrania, wyczyszczenia i zamówienie potrzebnych części. Rzeczy które dokupiłem to nowy wał, uszczelniacze, szprzęgło , łożyska oraz tłok ak20 40mm z cylindrem od Almota, a na sam koniec zapłon cdi od TurboZabytków. Silnik poskładałem bez większych problemów, zalałem lux 10 i przyszedł czas na montaż w ramę i odpalenie. Silniczek odpalił od pierwszego i pochodził sobie przez 30 min na luzie lecz to co zauważyłem od razu to dość głośna praca silnika, słychać takie metaliczne dzwonienie. Czas na jazdę, wsiadam i wciskam sprzęgło a ono zaczyna szumieć po puszczeniu klamki szum cichnie. Kolejna sprawa to wciskam sprzęgło, wrzucam bieg i czuć szarpnięcie a następnie pomimo wciśniętej klamki silnik ciągnie. Jeszcze raz wyregulowałem linkę i dalej to samo, kolejna regulacja poskutkowała ślizganiem się już kopniaka przy odpalaniu. Zmieniłem olej na hipol aby wyeliminować, czy może to być wina oleju lecz efekt był ten sam. Rozebrałem prawą stronę silnika i zastosowałem większą podkładkę pod kosz sprzęgłowy, nic nie zwróciło mojej uwagi aby miało ocierać o obudowę i powodować hałas. Obudowę założyłem i kolejna odpalanie, silnik trochę ucichł lecz szum sprzęgła nadal był. Silni chwile popracował i zaczął wydawać przez chwile bardzo niepokojący dźwięk jak na filmie https://drive.google.com/file/d/12VU6vBr...sp=sharing Zaczynam jechać i tu jest wszystko prawidłowo, silnik bardzo ładnie jedzie na obu biegach. Nie wiem czy jest to kwestia dotarcia czy cos innego jest powodem, silnik ładnie wkręca się na obroty lecz po maksymalnym daniu gazu wydaje mi się, że obroty są troszkę za niskie ( jakbyś w samochodzie dał pedał w podłogę a on by szedł tylko do
tyś obrotów). I teraz moje dwa pytanka, co może powodować ten szum sprzęgła i czemu ciągnie oraz co jest powodem tych obrotów. Dodam jeszcze film jak pracuje sam silnik, przytkałem trochę wydech aby lepiej było słychać sam silnik.
https://www.youtube.com/watch?v=3eJek36ju6U

Pozdrawiam,
Paweł

Mój garaż:

Romet Ogar 205 90'
Romet Pony M2 82'
Romet Kadet 88'
21-08-2021 12:42:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Kadet- remont silnika
Zwróciłeś uwagę, czy tłok nie wystaje ponad krawędź cylindra? Jaki wał zakładałeś? A co do szumu sprzęgła, sprawdź, czy kulka w tarczy dociskowej sprzęgła może się swobodnie obracać.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
21-08-2021 18:05:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Kadet- remont silnika
mam podobny lekki! szum w czasie wciśnięcia sprzęgła, ale mi to w ogóle nie przeszkadza, nawet nie zwracam na to uwagi


z tymi niskimi obrotami, to wszystko zależy od gaźnika i tam patrz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-08-2021 19:00:20 przez Norweski Zomowiec.)
21-08-2021 18:59:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Kadet- remont silnika
Moim zdaniem tłok ci tłucze o głowice. Jeśli zakładasz cylinder 40mm musisz zwrócić uwagę żeby głowica była na środku Smile ostatnio też zakładałem 40mm i miałem taki problem. Co do sprzęgła to mi zawsze troszkę ciągnęło, a szum po wciśnięciu klamki to chyba normalne. Możesz spróbować na starym sprzęgle, tam się nie ma chyba co zużyć prócz tarczek. Co do obrotów to nie wiem, może kwestia regulacji bądź podmiany gaźnika.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-08-2021 21:48:29 przez romek.)
21-08-2021 21:44:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fari Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Dawid
Skąd: Białystok
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Kadet- remont silnika
Pamiętasz w jaki sposób założyłeś pierścionek na zabieraku sprzęgła? Powinien tak jakby dopychać tarcze do środka. Gdy kiedyś zamontowałem go odwrotnie, to sprzęgło słabo działało i też miałem problemy z regulacją. Sprawdź czy tłoczek od wyciskania sprzęgła nie jest już wyduszony od kulki i nie ma luzów

Ten dźwięk to przypadkiem nie hałasujące pierścionki? Fazowałeś okna? Może to być też kwestia zapłonu albo metalowej podkładki pod głowicę

Jakbyś znowu otwierał prawą stronę, zastanów się nad uszczelkami klingierytowymi (takie czarne). Wystarczy posmarować smarem/olejem i ładnie trzyma, nie przepuszcza oleju, odchodzi potem w 1 kawałku więc nie trzeba walczyć z silikonem i często ponownie założona nadal trzyma Smile

Co do obrotów - czy im dłużej jedziesz, to one bardziej spadają, czy po prostu są niższe niż zakładałeś? Jeśli to 1, to może być przegrzewający się silnik. Jak drugie, obstawiam albo zapłon, albo gaźnik

@seler1500
Kolega ma półpełny chyba chiński wał. Pod "wał'em" jest hiperłącze do aukcji
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-08-2021 00:47:38 przez Fari.)
23-08-2021 00:43:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
biskvp Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Paweł
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Kadet- remont silnika
Jeśli chodzi tłok i cylinder a wał to tam jest chyba wszystko ok, ponieważ tłok na maksa podniesiony jest na równi z cylindrem. Kolejna sprawa to sprzęgło to zapomniałem dodać że ten popychacz mam nowy (stary był wylatany od kulki), sama kulka w kapeluszu chodzi luźno a podczas zakładania tarcz zabezpieczenie włożyłem na końcu. Jeśli chodzi o puchnięcie tłoka to wydaje mi się, że nie występuje ( jeździłem 30 min i cały czas jechał tak samo). Ustawiłem zapłon jeszcze raz i teraz wydaje mi się, że jedzie teraz znacznie lepiej ale to wciąż nie to. Wydaje mi się że jest mocny, ponieważ jadąc wolno na 2 biegu bez problemu się rozpędza. Wał jest najtańszy chiński i zastanawiam się na ile teraz to może się mścić, jeśli chodzi o jego osiągi a co dopiero o żywotność. Co jeszcze zauważam to, że hałas już praktycznie przestał występować. Tak jak pisałem, zapłon mam cdi i wydaje mi się, że jakoś bardzo się grzeje i nie wiem czy to normalne czy kolejny problem.

Mój garaż:

Romet Ogar 205 90'
Romet Pony M2 82'
Romet Kadet 88'
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-08-2021 23:06:47 przez biskvp.)
23-08-2021 23:04:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Kadet- remont silnika
A ja mimo wszystko odkręcił bym głowice na luźno założonej zakręcił silnikiem i patrzał czy głowica nie podskakuje.
24-08-2021 06:15:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
biskvp Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Paweł
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Kadet- remont silnika
(24-08-2021 06:15:16)romek napisał(a):  A ja mimo wszystko odkręcił bym głowice na luźno założonej zakręcił silnikiem i patrzał czy głowica nie podskakuje.
Dużo mnie to nie kosztuje, więc zrobię tak w wolnej chwili.
A jeśli chodzi o chińskie wały, macie jakieś opinie lub złe doświadczenia?

Mój garaż:

Romet Ogar 205 90'
Romet Pony M2 82'
Romet Kadet 88'
24-08-2021 22:20:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 356
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Kadet- remont silnika
Ja kupiłem chiński wał do Ogara 200 i od początku są same problemy, najpierw wał ocierał o karter, udało mi sie zdystansować łożysko ale po odpaleniu ciągle coś wyje i nie ma mocy, jest pewna szansa że to kartery są po prostu krzywe ale mimo wszystko jakbym miał kupić teraz nowy wał do czegokolwiek z epoki PRL to brałbym Duellsa.
24-08-2021 22:37:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Kadet- remont silnika
ja mam chiński wał, w sensie od moretti. Kończy się 3 sezon i jest dobrze
24-08-2021 22:39:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Online
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #11
RE: Kadet- remont silnika
Ja mam chiński wal, ale kupiony z 15 lat temu, od Multicara z allegro, za jakieś 45zl. Do tej pory wszystko si, brak jakichkolwiek uwag. No chyba ze przy montażu, to w zasadzie za grube sa czopy i w efekcie zbyt ciasne pasowanie czop-łożysko.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
25-08-2021 03:59:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 16:46:04
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 138
Romet sprint z 1975
Ostatni post: beta1989
Dzisiaj 14:27:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 20
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3205
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 3009
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165978
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53874
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 55
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 41
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 572
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 277
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 99
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52105
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 117

Reklama