Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Autor Wiadomość
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 617
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Segery na tłok nie są zbyt dobre bo te rowki są za małe i seger będzie wystawał a druciak wejdzie cały w rowek, jeżeli kupisz takiego druciaka z lepszego materiału, dobrze go zamontujesz i EWENTUALNIE odetniesz ten taki języczek, który odstaje to na pewno będzie bezpieczniejszy niż seger. Ja mam druciaki oryginalne na tłoku i nic nie wypada, jak już zamontujesz to nie ruszaj bo z każdym demontażem się deformuje jakoś tam. Najlepsze są chyba te takie typu C albo z jednym języczkiem.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2021 16:30:44 przez Spaceman164.)
08-08-2021 16:28:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #17
RE: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Dlaczego nie na sprezynkach? Zwroc uwagę na to czy rowek pod zabezpieczenie ma przekrój kwadratowy, czy okrągły. Jeśli założysz seger o kwadratowym przekroju, do tłoka z rowkiem o okrągłym przekroju, to chyba wiesz co może sie stać.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
08-08-2021 17:39:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post.
dimmus Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Piotrek
Skąd: Opole
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #18
Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Jak czegoś nie jestem do końca pewien, to pomagam się YT, tam gościu pokazuje jak odrestaurowuje jawe50. Też zmienia sprężyny na segery i myślałem że tak faktycznie będzie pewniej. Kilka silników przerobiłem w swoim życiu i zawsze sprężynki montowałem, o segerach dopiero w tych filmach się dowiedziałem, myślałem że tak będzie lepiej/pewniej, ale jak piszecie, rowek jest półokrągły i seger nie będzie siedział tak pewnie jak skrzynka, więc chyba za Waszą radą i przemyśleniami, założę sprezynki.

Łatwiejsza część zrobiona, teraz trzeba będzie wziąć się za nadwozie.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
08-08-2021 21:38:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 617
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #19
RE: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Wiem, o który film Ci chodzi z gościem co montował segery, popatrz w komentarze, niektórzy piszą, że właśnie druciak lepszy bo rowek jest za mały na seger i może wypaść.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
08-08-2021 21:53:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #20
RE: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Jak zamawiałem Aliena do wski, to w zestawie miałem segery i nie bylo opcjonalnych drutów. Zastanawiałem sie co tu mi gościu naslal, jak to ma działać. Po przyjrzeniu sie tłokowi, okazało sie ze rowek ma przekrój kwadratu, w związku z czym seger idealnie tam pasuje. Gdyby m założył sprężynki mogłoby byc różnie. Dlatego przy wymianie tłoka na współczesny, zawsze trzeba go dokładnie obejrzeć, bo nie każda marka stosuje fabryczne rozwiązania.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
08-08-2021 21:57:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 617
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #21
RE: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Dziwne bo właśnie dzisiaj oglądałem film co gość recenzował cylinder od Aliena i tam razem z tłokiem dostał sprężynki typu C czyli te bez języczka.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
08-08-2021 21:59:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #22
RE: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
To może teraz zmienili patent. Ja kupowałem tłok ze trzy, może cztery lata temu, pasowanie na 5 setek i jeździ do tej pory.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
09-08-2021 07:11:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 529
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #23
RE: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
kwadratowy rowek seger, półokragły druciane i tyle w temacie.

To honowanie to rzeczywiście słabe siatki honowniczej tam wogóle nie widać.Trzeba to było chociaż dać do zmierzenia czy to sie nadaje do honowania bo jeśli nie to szkoda pieniędzy i czasu było.

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
09-08-2021 09:50:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #24
RE: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Dlatego ja sam sobie pomiary robię, a na honowanie oddaje co w hurcie wychodzi 10-15zl i jest jak byc powinno. Po co leźć pod gore żeby zaoszczędzić 10zl., jak przeciętnie można na sankach zjechać tu tego.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
09-08-2021 13:57:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dimmus Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Piotrek
Skąd: Opole
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #25
Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Silnik mam poskładany, teraz czas na resztę. Dzisiaj zacząłem rozbiórkę i już problemy.
Pierwsze pytanie. Ukręciłem szpilkę lewego amortyzatora. Ona jest na stałe wspawana do ramy i trzeba wiercić i gwintować żeby dać wkręcaną szpilkę, czy jest wkręcana i po prostu zagrzać i wyjdzie.


Drugi problem z mocowaniem stopki centralnej i hamulca tylnego. Przymierzałem stopkę hamulca i za cholerę mi to tam nie pasuje. Nie wiem czy stopka jest taka jak powinna być. Chciałem zabrać się za wspawanie rurki żeby stopę zamontować i poprawić te smarki co tam są, ale nie mam gdzie porównać jak to zrobić i czy stopka jest taka jak powinna być. Może ma ktoś zdjęcia z renowacji swojego sprzętu i mógłby wrzucić żebym mógł obczaić jak to ma być zrobione.
Znalazłem całkiem dobre zdjęcie na necie i chciałem tak zrobić, ale nie bardzo mi to tam pasuje. Foty mojego złomka poniżej:




Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
26-08-2021 16:25:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
siwy1958 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 117
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #26
RE: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Witam !
1.Z ta urwana szpilka amortyzatora, najprosciej rozwiercic IDEALNIE w osi preta wspawanego w rame najpierw wiertlem ok 6 mm pozniej ok.6.7 mm i nagwintowac M8. Pozniej wkrecic na "chama" srube wzmocnione 8.8 lub lepiej 10.5 , a pozniej leb jej odciac i bedzie jak oryginal . Lub wyciac caly walek, pret , wytoczyc nowy, bo jes to z jednej czesci zrobione i wspawac ( duzo roboty). To czesta awaria !

2. Pedal hamulca masz nie oryginalny i dlatego nie mozesz go przypasowac !

3. Z podnozkami tez masz nakombinowane i jest oderwane , opor podstawki centralnej i brak prawidlowego otworu na pedal. I cos z sama podstawka nie tak.
Radze pozyczyc lub zrobic sobie dokladne zdjecia i wtedy to odtworzyc z oryginalu ! W przeciwnym razie bedziesz mial klopoty z hamulcem i z prawidlowym postawieniem motoroweru , aby sie nie przewrocil !

Nie jest to skomplikowane i czesto sie z tym spotkalem .

Powodzenia
Marek.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-08-2021 22:19:17 przez siwy1958.)
26-08-2021 22:18:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #27
RE: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Szybciej i taniej wyjdzie kupno zdrowej ramy i przełożenie numerow, sporo włosów wtedy zaoszczedzisz na głowie.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
27-08-2021 21:51:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dimmus Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Piotrek
Skąd: Opole
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #28
Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Dzięki Marku za info. Co do transferu numerów na zdrową ramę, to mniejsze koszty i kombinowanie widzę w naprawieniu tego co mam. Śruba amortyzatora - chwila roboty. Rozwiercę, nagwintuję, wkręcę szpilkę i gotowe. Mocowanie stopki hamulca to też nie problem, wspawam rurkę 1/2 cala odpowiednio rozwierconą. Stopkę i tak muszę kupić. To że mam nie do tego mopika, to dla mnie cenna informacja, już szukam pasującej. Samo spawanie i znalezienie materiału to mały pikuś, bo mam trochę "złomu" użytkowego.
CDN...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
27-08-2021 22:51:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dimmus Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Piotrek
Skąd: Opole
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #29
Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Gwint amortyzatora naprawiony. W sumie 15 minut roboty.
Pasowała szpilka z rozrządu. Kawałek musiałem dogwintować, wklejone na mocnym kleju do gwintów.
Została trudniejsza część, muszę dorwać stopkę hamulca żeby ramę dokończyć. Jak się okazuje, wcale nie jest to prosty temat.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
28-08-2021 21:15:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dimmus Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Piotrek
Skąd: Opole
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #30
Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Ma ktoś w swoich zbiorach zdjęcie tego elementu? Czy W tym miejscu czegoś brakuje? Od strony wewnętrznej nie widać śladów "sztukowania", a od strony zewnętrznej jak na załączonej fotce.

W końcu mogę trochę ruszyć z robotą. Skutecznie przyhamował mnie mały remont w domu.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
20-10-2021 16:52:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:19:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 203
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 224
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:31:11
» Odpowiedzi: 116
» Wyświetleń: 12479
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 18:00:14
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 5498
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
Wczoraj 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2332
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
16-04-2024 23:41:46
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 9846
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 166
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 284
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 996
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5705
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 475
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2248
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 301
Pomoc w dobraniu gaźnika ...
Ostatni post: romek
15-04-2024 10:02:31
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 2903
Uwaga, wyrejestrowanie po...
Ostatni post: romek
15-04-2024 09:12:33
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 777

Reklama