Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Komar 2361 Sport by Wazniak
Autor Wiadomość
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 597
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Komar 2361 Sport by Wazniak
Jako, że ostatnio troszeczkę więcej czasu poświęcam komarkowi to czas opisać i ten sprzęt Wink

Historia zaczęła się już x lat temu, kiedy wujek przywiózł go w częściach do dziadka podczas przeprowadzki. Bardzo długi czas utrzymywał, że chce go wyremontować aby jeździć na grzyby. Jako, że pierwsza fala pandemii ściągnęła mnie na wieś wpadł pomysł na kolejną próbę odkupienia robaka. I tak w końcu się udało za bagatela 300zł. Big Grin

O ile cena była bardzo fajna, tak o stanie tego powiedzieć nie było można. Komar od nowości praktycznie jeździł częsciej po polach niżeli asfalcie. Lata (tak na oko z 10-12) przerzucania częsci z kąta w kąt też nie pomogły. Ruda śpiewała i tańczyła, silnik zastany, rama miejscami bardzo zmęczona. Ale no cóż. Zapakowałem to wszystko w wiadra i przywiozłem do siebie.

Uruchomienie zajęło jakieś 2 miesiące. Była to moja pierwsza próba kompletnej renowacji wiec nie obyło się bez masy błedów. Największym z nich była decyzja o pomalowaniu sprejami. :/ Niby tragedii nie ma ale wytrzymałość lakieru jest po prostu słaba. O częsciach z Gmoto to się nawet nie będę wypowiadał.

To teraz parę zdjęć Smile








Z rzeczy, które ostatnio zrobiłem:
-> pomalowałem i zamocowałem osłony gaźnika
-> wymiana licznika (tutaj będzie kilka pytań :/)
-> Uszczelnione kolanko przy cylindrze
-> Wyrównana powierzchnia głowicy. Poniżej wrzucam odbicie płaszczyzny po jakiś 20 min tarkowania na szybie xD
-> Wymienione miseczki wianków na głowce ramy. (Nie polecam zestawu z Gmoto. Z JM jest wszystko wymiarowe).



Pytawka:
1. Jakiego smaru użyć do smarowania zębatek etc w liczniku? Jeden licznik maksymalnie pokazuje mi 20 km/h, podczas gdy drugi 35km/h (te same obroty na wkrętarce). A może coś innego jest winnego?
2. Pomimo zamontowania sprawnego licznika nadal pokazuje mi prędkość max 30 km/h i źle liczy kilometry. Winny ślimak? Komar na bank jedzie coś koło 40 km/h Wink
3. Wiecie może gdzie znajdę ten oring co idzie między licznik a lampę?
4. Jak radzicie sobie z piszczącymi sprężynami na zawiasie?
5. Które amorki będą twardsze? Te co na zdjęciach (to chyba przednie od SHLki) czy oryginalne? Jako, że niestety (jeszcze) brak blach jeżdzę na razie po bezdrożach i dość często przycieram kołem o błotnik przy większych dziurach.
17-06-2021 17:08:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post.
Reklama
romek Offline
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
Komar nie wygląda źle, a części z gmoto nie są takie złe, ale fakt zestaw główki jest do niczego. Niestety na żadne z pytań nie jestem Ci w stanie konkretnie odpowiedzieć Smile
17-06-2021 21:34:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #3
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
1. Jakiegoś synetycznego, odpornego na temperaturę zeby nie sciekal.
Wydaje mi sie ze w rometach różnie byly liczniki skalowane, ponieważ napęd licznika mial jedno i to samo przelozenie, a w domku szli na kolach 16, 17 i 19, to jak to to myśli dobrze działać?
3. Ja wstawiam cienki oring o okraglym przekroju z np rolniczego.
4.Trzeba przesmarowac sprężyny dobrym syntetycznym smalcem, u mnie bez prowadnic sprężyn jak reka odjal, żadnego piszczenia, tylko jeszcze nie wiem na jak dlugo.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
17-06-2021 21:41:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
Caly mechanizm licznika umyj benzyną, przedmuchaj sprężonym powietrzem i uzyj biały smar w sprayu.
To samo ze slimakiem i linką.
Ja bym wymienil amortyzatory na oryginalne.
Przednie zawieszenie jesli piszczy to znaczy że jest nie przesmarowane. Pod wahaczami masz kalamitki, koniecznie je przesmaruj, do sprężyn użyj ww smar bialy w sprayu.
Oring 2 x 45 mm w sklepie moto.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
17-06-2021 21:46:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 597
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
Z daleka wygląda fajna. Z bliska miejscami widać już rysy czy przetarcia od linki. Na razie zostanie jak jest. Mam zamiar zainwestować w pistolet to może wrzucę go później w lakier Smile

1. Licznik miałem jakiś w zapasach. Z tyłu jest wybite przełożenie i niby się zgadza. No nic. Może za dużo smaru wpakowałem przez kalamitkę. Dla pewności zregeneruje caly ślimak.
3. Kojarzysz może wymiar tego oringu?
4. U mnie również nie ma prowadnic. Próbowałem załatwić sprawę smarem do bram ale wyszło z tego tyle, że tylko piach się czepia. Spróbuję Twojego sposobu Smile

Taki mały smaczek mi się przypomniał. Wraz z komarem dostałem dwa zapłony. Założyłem oczywiście ten, który był w lepszym stanie (wyglądał jak oryginał, ale jakoś dokładnie nie oglądałem). Miałem małe zdziwiło gdy poprzepalało mi żarówki i po podłączeniu multimetr pokazał ~11V. Ktoś wie czy kiedyś sprzedawano seryjnie zapłony/cewki 12V do komarka? Żarówki 12V świeca na nim serio bajera, nie wygląda to na jakąś chałupniczą robotę. Smile

Edit: ten do bram to właśnie chyba biały smar w sprayu. Kalamitki na whaczach również dostały porządnie smaru. Dźwięk ewidentnie sprężyn więc może spróbuję to ogarnąć jeszcze raz przy wymianie opony Smile
Czyli rozumiem że do ślimaka nie wtłaczać smaru litowego przez kalamitkę?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2021 21:56:47 przez wazniak96.)
17-06-2021 21:53:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
SHL ma dość miękkie amorki
Ta uszczelka głowicy bez pierścienia zdaje egzamin?

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
18-06-2021 00:32:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 597
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
Uszczelka głowicy jest normalna z pierścieniem. Odbicia na papierze robiłem tylko po to aby zobaczyć mniej więcej postęp w "planowaniu" Smile

Amorki od komara wrzucę kontrolnie na weekend. Nie za bardzo przepadam za polerowaniem alu więc odciągami temet wymiany na oryginał w nieskończoność Big Grin
18-06-2021 01:06:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 597
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
Mała aktualizacja tematu - komar jeździ i ma się dobrze. Smile Zazwyczaj jeżdżę Ogarkiem z racji wygody i prędkości nom i papierów.. stąd mało prac przy robaku.
Z ostatnich rzeczy co grzebałem to próbowałem poprawić tylni błotnik bo nie jest w osi z kołem, niestety wychodzi mi na to, że krzywo przyspawane jest mocowanie tulei wahacza. Na razie zostawiam jak jest bo nie czuć tego przy jeździe. Tak czy tak mam w dalszych planach rozebrać go jeszcze raz, wypiaskować i wrzucić w porządny lakier zgodnie ze sztuką, zregenerować chromy etc.
Druga sprawa - zbiornik niestety przecieka na tylnym mocowaniu. O ile mnie nie myli to na tym sprawie z brązu czy miedzi. Macie jakieś metody na ogarnięcie tego fantu?
22-11-2022 01:35:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #9
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
Raczej spawać mosiądzem, lub lutować cyna kolejowq jeśli nie zgniły.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
22-11-2022 05:46:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 597
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
(22-11-2022 05:46:16)Debesta napisał(a):  Raczej spawać mosiądzem, lub lutować cyna kolejowq jeśli nie zgniły.
Wydaje mi się, że cyna puści prędzej czy później od wibraci i naprężeń. Chyba, że kolejowa ma jakieś specjalne właściwości ale takowej nigdzie nie widzę na necie.

Ktoś przerabiał temat? Może ktoś kojarzy jakiś zakład który ogarnąłby problem? Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2022 10:15:30 przez wazniak96.)
22-11-2022 10:15:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
(22-11-2022 10:15:09)wazniak96 napisał(a):  
(22-11-2022 05:46:16)Debesta napisał(a):  Raczej spawać mosiądzem, lub lutować cyna kolejowq jeśli nie zgniły.

Ktoś przerabiał temat? Może ktoś kojarzy jakiś zakład który ogarnąłby problem? Tongue

W sumie tutaj żadnej filozofii wielkiej nie ma. Szukaj kogoś kto ogarnia Tig-a, lub palnik acetylenowy i tyle.
22-11-2022 12:08:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
Jeszcze jest jeden sposób , ale to druciarstwo i brzydkie ale za to tanie, są kity do naprawy zbiorników -mozna podkleic, ja tym naprawiałem w motorynce - kosztowało z 12 zł może. Chyba trzyma, nie wiem , bo profilaktycznie i tak nie leje do tego poziomu
22-11-2022 12:31:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 597
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
(22-11-2022 12:08:11)Michał napisał(a):  
(22-11-2022 10:15:09)wazniak96 napisał(a):  
(22-11-2022 05:46:16)Debesta napisał(a):  Raczej spawać mosiądzem, lub lutować cyna kolejowq jeśli nie zgniły.

Ktoś przerabiał temat? Może ktoś kojarzy jakiś zakład który ogarnąłby problem? Tongue

W sumie tutaj żadnej filozofii wielkiej nie ma. Szukaj kogoś kto ogarnia Tig-a, lub palnik acetylenowy i tyle.
Trochę filozofi jednak jest bo tak jak mówiłem, pęknięcie na starym sprawie mosiężnym. Kolejna sprawa że to dość cienka blacha + może pierdulnąć. Już 2 mi odmówiło pt. "zbiorników nie tykamy".
22-11-2022 13:07:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
(22-11-2022 13:07:07)wazniak96 napisał(a):  Trochę filozofi jednak jest bo tak jak mówiłem, pęknięcie na starym sprawie mosiężnym. Kolejna sprawa że to dość cienka blacha + może pierdulnąć. Już 2 mi odmówiło pt. "zbiorników nie tykamy".

No cóż, z takim podejściem to pozostaje tylko szukać nowego, niecieknącego zbiornika (co w przypadku tych z sportów/polo może być trudne).
22-11-2022 13:36:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Komar 2361 Sport by Wazniak
Jak mała dziurka to nie można migomatem punktowo złapać i z głowy
? Spawalem blachę 0.7mm to raczej w zbiorniku da spokojnie radę
22-11-2022 17:16:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3194
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2999
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165928
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 121
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53867
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 569
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 275
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 97
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52101
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 114
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10923

Reklama