Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
PONY 301 1988 Pawła z Kostrzyna
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #1
PONY 301 1988 Pawła z Kostrzyna
Zakładam kolejny wątek mojej pracy, przywiezionego do mnie Komara 2, 2330 z 1969 roku, z Warszawy.
Właściciel, oddał go w moje ręce do kompleksowej restauracji.
Właściwie to nie pamiętam już historii tego pojazdu, ale nie ma papierów i ma być zrobiony jak na wystawę Rolleyes
Na pierwszy rzut oka myślałem, że jest w oryginale, ale wystarczyło odkręcić blachy silnika, by stwierdzić, że jest ponownie pomalowany. Do tego bez rozbierania, czy nawet mycia, od tak po wierzchu. Nawet krawat zbiornika był zrobiony z pędzla.
Termin zakończenia prac; 20-12-2020, czyli do świąt Bożego Narodzenia facepalm
By go spełnić, zabrałem się za robotę tydzień temu i ... nie zdążyłem zrobić choćby jednego zdjęcia jaki był w całości facepalm
Poniżej więc, już tylko po rozbiórce








Co bym nie ruszył, nadawało się do prac blacharskich, a chromy praktycznie nie istniały.
Po tygodniu napraw ...








Czas na pasowania ...







Oczywiście na zdjęciach tego wszystkiego nie widać, ale dostałem go tak jak został wyciągnięty ze stodoły, więc wcześniej było mycie i czyszczenie całości.
Wydaje się, ze naprawy były tylko kosmetyczne, ale Ci co mnie znają, wiedzą, że przejrzałem każdy drobiazg i wszędzie tam gdzie trzeba było coś naprawić, najpierw wycinałem, spawałem, szlifowałem i dopiero potem wspawałem na gotowo.
Nie obyło się bez "podmianek: części, tańsze rozwiązanie od naprawy; przedni widelec, tylny wahacz, czy blacha siedzenia.
Ok, dziś 03-09-20 zawożę go do malowania, a od tygodnia rozpocząłem pierwsze zakupy.
Tu dziwna rzecz, mimo sprawdzonych moich sklepów i nowych, które powstają jak grzyby po deszczu, nie wiele jest do kupienia. No cóż, może słabo się staram Confused
cdn ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2021 11:34:16 przez joozek.)
03-09-2020 13:12:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Reklama
aeroxteam2 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 164
Imię: Tomek
Skąd: Zielonka
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Czy wahacz miał kalamitki? A blotnik przetłoczenie na odblask metalowy? I jaka obejma tłumika mnie ciekawi. Kolorystycznie zostaje taki sam?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2020 10:04:44 przez joozek.)
03-09-2020 13:27:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
(03-09-2020 13:27:45)aeroxteam2 napisał(a):  Czy wahacz miał kalamitki? A blotnik przetłoczenie na odblask metalowy? I jaka obejma tłumika mnie ciekawi. Kolorystycznie zostaje taki sam?

Nie, w wahaczu od dołu nie było kalamitek.
Tak, tylny błotnik z przetłoczeniem i otworem pod odblask
Tłumik 2-częściowy z obejmą jak w sztywniaku, ale z mocowaniem bocznym
Malowanie takie same

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2020 10:05:05 przez joozek.)
03-09-2020 13:34:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
aeroxteam2 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 164
Imię: Tomek
Skąd: Zielonka
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Czyli moja teoria z brakiem kalamitek sie potwierdza w pierwszych 2330. Powodzenia w pracach. Tu fotka oryginału z 69 roku dla wzorca. Jedynie oslony gaznika powinny byc niebieskie i metalowy odblask tak jak w twoim. Jak by co moge podac namiar na kogos kto dorobi pokrowiec wedle oryginału. Te z allegro odbiegają od fabrycznie montowanego
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2020 10:05:24 przez joozek.)
03-09-2020 13:41:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo aeroxteam2 za ten post.
bacablue Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Mariusz
Skąd: WSC
Pojazd: Romet 100
Post: #5
RE:Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Witam. Miło popatrzeć na takie prace. Już wiem co mojego Komara 232 czeka.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2020 10:05:44 przez joozek.)
04-09-2020 18:20:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo bacablue za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Jak ten czas szybko leci. Odbiór Robaka z lakierni za 2 tygodnie, więc w tym czasie pierwsze zakupy i dalsze prace reanimacyjne.
Działam z kołami. Zamówiłem 2 zestawy kół ze szprychami RDI. Chyba jeden z lepszych zestawów obecnie dostępnych, no może IFA, ale oprócz obręczy (jakość porównywalna), nie mają w ofercie cienkich szprych 2,6 mm, na gwincie 2,9 mm.
Do tego nowe fartuchy i dętki. Opony będą STOMIL po odświeżeniu.
Piasty zostają oryginalne. Po umyciu i poprawkach szlifierskich, wyszkiełkowałem i wytarłem wata stalową - efekt tzw satyny - wygląda jak oryginał.
Szczęki też po szkełkowaniu i naklejonymi nowymi okładzinami.
Podobną operację przeszły od razu amortyzatory.
Skoro miałem same piasty, przerobiłem na łożyska maszynowe.
Na koniec do Antoniego z zaplataniem Rolleyes











Przyszedł też pokrowiec silnika i gąbka. Niestety sporo mnie czeka docinania przy jej pasowaniu. facepalm



cdn ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2020 10:06:08 przez joozek.)
10-09-2020 11:17:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Mały up w tym wątku Rolleyes
Razem z Komarem 2330, Robert i Rafał - bracia RR z Warszawy Wink przywieźli mi też Pegaza 750 (tak wiem, ten model to już nie Pegaz hmm
Miałem go robić po zakończeniu Komara 2330, ale prace nad nim wyhamowały, więc przez 2 tygodnie, doprowadziłem 750-ę do stanu kompletnego.
Nie było łatwo, bo nie dość, że przyjechał do mnie w kawałkach, to miał zmielony stojak centralny i podnóżki kierowcy wszystko maźnięte z pędzla minią Confused
Ci co zmierzyli się z modelami Pegaza, wiedzą, że inżynierowie z Romet-u nie popisali się w tym miejscu ramy. Zresztą przedni widelec, tylny wahacz i oba błotniki nie napawały optymizmem. Jedynie co, to tuleja w ramie tylnego wahacza i ograniczniki stojaka po napawaniu nadają się do dalszej eksploatacji.
Dokupiłem osłony ramy, zrobiłem nowy podnóżek i stojak centralny, a także uchwyty gumowego paska na zbiorniku. Sam zbiornik okazał się też niezły, choć 2 małe w-gniotki z tyłu zostały Dodgy Nie ruszałem tego, bo po malowaniu i tak nie będzie widać, a nie chcę tego szpachlować. Ostatnia część, osłona łańcucha wymagała prostowania, tylko, a klepałem ją z godzinę
Standardowo wymiana tulei i sworznia stojaka centralnego wg mojego patentu.
Całość spasowana, wygląda nieźle. Po nabiciu "numeru telefonu" hmm na ramie, dziś oddaję go do malowania, a odbieram 2330.
Ok, zdjęcia całości po spasowaniu ...










Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
24-09-2020 10:35:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
No i stalo się Rolleyes 750-tka zostala do malowania, a Komar 2330 odebrany. Jutro wstawię kilka zdjec, ale powiem Wam... wyszlo zajefajnie Tongue

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
24-09-2020 22:25:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Obiecane zdjęcia Komara 2330
Kolor RAL 5010




Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2020 09:11:16 przez joozek.)
25-09-2020 09:09:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
aeroxteam2 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 164
Imię: Tomek
Skąd: Zielonka
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Ladnie wyszlo ale dla mnie aż za duzo połysku. Tak nie oryginalnie. Jaką metodą to bylo malowane?
25-09-2020 16:42:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Proszkowo plus klar. Caly czas ta sama lakiernia u Krzyśka. Po złożeniu dobrze to wyglaga, choc faktycznie, to nie akryl.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
25-09-2020 21:05:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Echo tu jakieś??? Glucho, cicho... Pomorek, jak by powiedzial Pawlak Undecided
Odebralem dziś kola do Pegaza. Pierwszy raz zrobilem na obreczach IFA 16" stalowe, chromowane. Do tego szprychy 3 mm, a nie 3,3. Wyszlo nieźle, mimo cechy IFA i rozmiaru obręczy. Chrom chyba ladniejszy niz na tych RDI.
Oczywiscie piasty przerobilem na lozyska maszynowe.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
26-09-2020 15:56:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
W oczekiwaniu na pomalowanie Pegaza, pora na najbardziej mozolne zajęcie - Chromy i O-cynki. Wielokrotnie to pisałem, zawsze sam wszystko przygotowuję.
Niestety Robert, mój sprawdzony galwanizer, już kilka lat temu sprzedał kąpiel do aluminium. Zmuszony byłem poszukać inny zakład. Wybór padł na firmę FERYL z Wrocławia. http://www.feryl.pl/
Pan Felicjan prowadzi firmę od 1972 roku, doświadczenie gwarantowane Cool efekty ok 20 października. Oczywiście je zaprezentuję.
Dziś zdjęcia mojego przygotowania.
ALUMINIUM, wszystkie elementy najpierw wyszkiełkowałem, mikro-kulki gradacja 150 - 250 mikronów, a następnie wypolerowałem.






STAL - do chromu.




STAL - do cynku





cdn ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
01-10-2020 09:37:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
aeroxteam2 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 164
Imię: Tomek
Skąd: Zielonka
Pojazd: Romet Komar
Post: #14
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
A co tu robią piasty od żaka/rysia?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2020 10:37:45 przez aeroxteam2.)
01-10-2020 10:30:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Big Grin
Nie tylko piasty i dekle, nie tylko ... przypatrz się dobrze, co tam jeszcze jest do mojego Żaka Rolleyes

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
01-10-2020 10:44:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53799
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 85
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 550
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 267
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52066
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 107
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10895
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165759
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 361

Reklama