Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Po szlifie nadal słaby
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #1
Po szlifie nadal słaby
Witam

Mam s38, gdzie w nim siedzi zapłon cdi oraz gaźnik dellorto

Po wsadzeniu tego wszystkiego, komar nadal się grzał i miał mało mocy - porównując go do drugiego komara, co w nim jest 017 na nowym cylindrze oraz tłoku al'mota i tym samym gaźniku dellorto. Zapłon ustawiony przez lampę teoretycznie dobrze.


Postanowiłem zrobić szlif cylindra temu s38 oraz wsadzeniu nowego tłoka almota R1. Po dostaniu cylindra z szlifu, wsadzeniu go oraz tłok almota i pierścienie także do silnika - różnica mocy jest po prostu znikoma, co wcześniej było Undecided Wydaje mi się, że taką samą moc posiada, jak przed szlifem i silnik jest cichszy... i tyle...a po remoncie i tak powinien mieć siłę na 2 biegu ładnie się rozbujać (jak mój inny 017 na dotarciu) oraz za szybko się grzeje po krótkim odcinku jazdy.

Nie rozumiem tego Dlaczego? Sad

Jutro próbuje zrobić mocniejsza mieszankę, ale i tak jest mocna oraz sprawdzę jeszcze raz ustawienie zapłonu, ale to tak nie powinno być

halp?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2020 21:08:20 przez Norweski Zomowiec.)
28-08-2020 21:06:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Po szlifie nadal słaby
Jaki moduł masz w tym cdi? Sprawdzałeś wyprzedzenie na wyższych obrotach czy tylko na wolnych?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-08-2020 07:33:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Po szlifie nadal słaby
Ciężko mi powiedzieć jaki mam tam moduł. Chodzi Tobie czy odblokowany? Ten cdi, który jest teraz w s38, to wcześniej był w innym silniku 017 i sprawował się dobrze. Przerzuciłem go, bo podstawa pasowała także do s38, a do 017 kupiłem następny. Wyprzedzenie sprawdzałem tylko na wolnych obrotach, bo na szybkich kreska na magneto zanikała.

Lampę mam tą
https://allegro.pl/oferta/lampa-strobosk...4f69ac7020

Wolne obroty są ok




Z tym grzaniem jest tak, że porównać z innym silnikiem 017, także na dotarciu, to 017 po przejechaniu 3km gorący jest tylko cylinder (co można jako-tako dłonią przyłożyć), a s38 po przejechaniu podobnego dystansu, to cylinder aż parzy oraz gorący jest dolny korpus silnika tzw. kartery - aż tak (co przed szlifem także miało to miejsce)

Jak wrócę do domu, to po przyspieszę dla testu zapłon oraz popuszczę linkę sprzęgła, bo czytałem na internetach, że może ciągnie sprzęgło. Więcej mi do głowy teraz nie przychodzi
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2020 08:30:41 przez Norweski Zomowiec.)
29-08-2020 08:17:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Po szlifie nadal słaby
Są różne moduły, z opóźnianiem zapłonu, ze stałym wyprzedzeniem, z przyspieszaniem zapłonu, z niestandardową mapą zapłonu. Jaki masz moduł? Jak zmienia się wyprzedzenie z obrotami?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-08-2020 11:43:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Po szlifie nadal słaby
Jest możliwość sprawdzenia modułu jaki się posiada? Taki dostałem na początku zakupu i taki jest. Kreska zaznaczona na Magneto po prostu rozmazuje się w miejscu, gdzie jest zaznaczona, gdy da się gazu.
29-08-2020 13:12:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Po szlifie nadal słaby
Spróbuj ze znacznikami np. z białej taśmy

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-08-2020 14:02:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Po szlifie nadal słaby
Nie ma żadnych oznaczeń. Patrząc na wygląd (kształt, kolory przewodów) to powinienem mieć ten
https://gmoto.pl/modul-c.d.i-2t,74559.html
29-08-2020 15:13:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Po szlifie nadal słaby
Ok

zdjąłem pokrywę z tego s38 oraz 017

okazuje się, że magneto z s38 obraca się z jakimś oporem, niż te w 017, które gładko lata. pół obrotu jest ok, a pół następne opór. To zapewne świadczy, że coś nie tak z wałem lub tłokiem w cylindrze - jednakże tak samo się grzał przed szlifem, to coś nie tak może łożyskami wału...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2020 18:57:17 przez Norweski Zomowiec.)
29-08-2020 18:56:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: Po szlifie nadal słaby
(29-08-2020 15:13:54)Norweski Zomowiec napisał(a):  Nie ma żadnych oznaczeń. Patrząc na wygląd (kształt, kolory przewodów) to powinienem mieć ten
https://gmoto.pl/modul-c.d.i-2t,74559.html

Chodziło o sprawdzenie wyprzedzenia, zamiast kreseczek naklej białą taśmę.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-08-2020 20:07:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Po szlifie nadal słaby
aha, ok. Zrobię z taśmą. Robiłem czarnym markerem pasek i tak sprawdzałem wyprzedzenie. Ustawione na 3mm przed GMP

a jak dam większe oborty, to robi się tak:

Czytam, że to normalne
Cytat:Uwaga o działaniu lampy stroboskopowej.

Lampa stroboskopowa ma ten minus że im wyższe obroty tym znak na obracającym się kole będzie bardziej rozmazany. To samo dotyczy profesjonalnych lamp z palnikiem ksenonowym, tylko tam efekt będzie mniej widoczny bo błysk lampy ksenonowej trwa krócej. W tej lampie czas błysku trwa 250 mikrosekund. Przy obrotach 3000/min znak na kole będzie 3 razy szerszy niż przy 1000 obr/min. To zrozumiałe bo koło wykona tym samym czasie błysku trzy razy dłuższą drogę. Ostrego znaku na kole nigdy nie uda się uzyskać ( chyba tylko robiąc zdjęcie, a i to przy jak najkrótszym czasie migawki). Kąt wyprzedzenia można ustawić dokładnie niezależnie jak długi jest czas błysku lampy. Przy wysokich obrotach, jeśli znak na kole jest szeroki trzeba tak regulować zapłonem aby znak na korpusie silnika był zgrany z końcówką znaku na kole. Przy niskich obrotach też najlepiej stosować tą metodę.

Niebawem wezmę dokładnie przyjże się całemu silnikowi i napiszę raport. Proszę nie zamykać tematu
29-08-2020 20:49:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 16:47:27
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 4
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 9927
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 10:17:17
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 5559
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12876
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:19:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 227
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 246
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
Wczoraj 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2351
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 176
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 301
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1101
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5739
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 481
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2260
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 309
Pomoc w dobraniu gaźnika ...
Ostatni post: romek
15-04-2024 10:02:31
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 2929

Reklama