Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
coś nie tak z silnikiem - obroty
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #1
coś nie tak z silnikiem - obroty
Witam

Sprzęt:
017
Gaźnik Dellorto SHA 14.12
Dysza 55
Zapłon CDI

Problem jest taki, że jak jest zimny, to muszę trzymać na pół otwartą przepustnicę, aby sam nie zgasł (nie mówiąc nawet o niskich obrotach, bo ich nie ma) oraz nie wchodzi na maksymalne obroty - chce, a nie może. Jeżeli się rozgrzeje, to wolne obroty silnika, przy tych samych ustawieniach gaźnika gdy jest zimny, nie są wolnymi obrotami, tylko zaczyna być lekko za duże oraz już wchodzi idealne na wysokie obroty. Z biegiem podniesienia temperatury, to coraz trochę większe są obroty na biegu jałowym. Czym to jest spowodowany problem? sprawdzałem inne gaźniki, dyszę i nawet zapłon. Wsadzałem mniejsze dyszę (50 i w dół), to silnik nie uruchamiał się za dobrze i nie wchodził na obroty, a większe (70+) to silnik robi Buuu i nic więcej - zalewa. Mam taką teorię, że gdzieś bierze lewe powietrze lub dawno temu cylinder był zatarty, zrobił ktoś szlif, ale tuleja wewnątrz cylindra straciła swoje właściwości cieplne, w sensie za szybko się rozgrzewa = zmęczenie materiału.

jednakże psikałem PLAK dookoła silnika i takowego nie zauważyłem lewego powietrza i zostaje mi wina cylindra, bo innego pomysłu ni mam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2020 22:57:21 przez Norweski Zomowiec.)
10-07-2020 22:54:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
W jaki sposób cylinder miałby być winny? Jeśli już coś by się działo z tuleją, to by się po prostu przycierał. Poziom paliwa ustawiałeś? Przepustnica nie jest wytarta, nie ma nadmiernego luzu?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
10-07-2020 23:35:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
w tym Dellorto nie można regulować poziomu paliwa przez wkręt regulujący, tylko ustawienie przepustnicy. Gaznik jest praktycznie nowy - kupiłem go w sklepie oraz MADE IN ITALY Co więcej powiem - muszę na prawdę wysoko - prawie na maksa wkręcić wkręt przepustnicy w dellorto, aby jako-tako pracował silnik na jałowym na zimnym... mam inny silnik s38, co tam takie ustawienie sprawia z tym gaźnikiem, że silnik wyje na jałowym...

na Ustawienie paliwa mogę co najwyżej wkręcić większą dyszę np. 60 .Sprawdzałem także na k60b by zsrr i tak samo pracuje silnik - jak wyżej napisałem. Trochę, ale to trochę lepiej na oryginalnym gaźniku, ale już silnik na nim nie jest żwawy, jak pozostałym... sprawdzałem jeszcze dawniej na gaźniku bing i podobne problemy są.

Jutro odkręcę świece i zrobię zdjęcie jak wygląda - dość dużo przejechałem na nim.

Jednakże czuje, że cos nie tak z cylindrem jednak. Gdzieś chyba jednak łapie lewe powietrze. Około 2 miesięcy temu zamontowałem chiński (ale do dupy) cylinder. Silnik na nim dobrze pracował na jałowym, ale totalnie brak mocy, nawet na poruszanie się (opisywałem to w innym temacie)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2020 00:45:51 przez Norweski Zomowiec.)
11-07-2020 00:43:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
(11-07-2020 00:43:15)Norweski Zomowiec napisał(a):  w tym Dellorto nie można regulować poziomu paliwa przez wkręt regulujący
poziom paliwa a regulacja wkrętem to różne rzeczy
Cytat:Jednakże czuje, że cos nie tak z cylindrem jednak. Gdzieś chyba jednak łapie lewe powietrze.
Sprawdź, czy wszystkie przylgnie są proste. Czy silnik nie dymi nadmiernie? Miałem podobne cyrki, kiedy uszczelniacz od strony sprzęgła był uszkodzony i ciągał sobie olej. Jak z ciśnieniem sprężania? Tłok nie ma głębokich rys od strony wydechu?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2020 12:56:42 przez seler1500.)
11-07-2020 12:53:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
Poziomu ustawienia poziom paliwa w tym gaźniku, jak mi wiadomo, jest niemożliwy możliwy - chodzi o to, jak w k60b ustawia się blaszkę pływaka? Układ wolnych obrotów jest zasilany z dyszy głównej.

Uszczelniacz od strony magneta zmieniałem i nadal to samo - od strony oleju nie - nie zauważyłem ubytku oleju ze skrzyni lub dymienia nadmiernego. Profilaktycznie mogę to zrobić. Rzucić okiem znów na uszczelnienia
Ciśnienia sprężania nie sprawdzę urządzeniem - tylko mogę co najwyżej przyłożyć palec pod świece i wiem, że jest kompresja Tongue Nie raz rozkręcałem i patrzyłem na cylinder wewnątrz i tłok - rys takowym nie zauważyłem, żeby to obwiniać

świeca
11-07-2020 13:16:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
Próbowałeś sprawdzać bez wydechu?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
11-07-2020 15:55:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
Ciekawa sugestia. Sprawdzę odkręcę tłumik i sprawdzę na samym kolanku

chociaż dodam, że około miesiąca temu czyściłem go kretem

Odkręciłem kolanko z cylindra i odpaliłem. Chwilę pracował, ale znacznie lepiej! O czym to świadczy? że uszkodzony tłumik lub zatkane kolanko?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2020 17:58:37 przez Norweski Zomowiec.)
11-07-2020 17:25:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
Przytkany tłumik, kolanko.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2020 19:03:11 przez seler1500.)
11-07-2020 19:02:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
zanurzyłem w roztworze z kreta tłumik na 4 godziny. Zobaczymy
11-07-2020 21:52:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
Płukałem dwukrotnie po 3h w roztworze z kreta. Wygląda na czysty tłumik (wylewało się całe czarne i inne syfy po 1 razie, po 2 dużo mniej), jednakże nadal jest tak samo. Odpala, odpalić, ale brak niskich obrotów, gdy zimny. Coś mu przeszkadza utrzymywać te niskie obroty.


Uznałem, że może nadal jest zasyfiony tłumik. Mam jeszcze trzy inne tłumiki, w tym jeden przedziurawiony. Odczepiłem dziurawy tłumik od innego komara, co działa dobrze. Na tym przedziurawiony trochę jest lepiej, ale i tak gaśnie po chwili :/ Najwidoczniej to nie jest wina tłumika. Ktoś pomysł?
12-07-2020 20:41:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #11
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
Ciśnienie sprężania

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
12-07-2020 20:51:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
Wyczyściłem przy okazji kolanko. Sugerujesz wymianę pierścieni?
12-07-2020 21:57:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
Jak masz możliwość pożyczenia miernika, to zmierz ciśnienie. Nic innego mi do głowy nie przychodzi.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
12-07-2020 23:01:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
Myślę, żeby podejść do takowego serwisu i tam pewnie mają. Za około 10zł by to zrobili
12-07-2020 23:07:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: coś nie tak z silnikiem - obroty
Kupiłem całkiem nowy cylinder i tłok z almotu i wszystko cacy. Stary dam kiedyś do szlifu z tłokiem od Hondy MB
15-07-2020 21:32:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3194
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2999
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165928
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 121
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53866
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 569
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 275
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 97
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52101
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 114
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10923

Reklama