Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Autor Wiadomość
sowa.ps Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Sowa
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Witam,

ostatnio kupiłem motorower z papierami na białej tablicy, w dowodzie wpis KOMAR, wygląda na OGARa 50T1, silnik DEZAMET 023 a nie 019, właściciel dał dokument do silnika. Załączam kilka zdjęć i pytanie czy to dobrze określiłem model czy robilibyście z silnikiem 023 czy lepiej z 019? Historia z dokumentem zakupowym silnika ciekawa. Dajcie jakieś opinie. Przydałyby się również jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy renowacji Ogarka.

   
   
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2020 21:32:23 przez sowa.ps.)
06-06-2020 21:31:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 827
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
A w dowodzie jest ten sam numer silnika?

Komar 2352
Motorynka m3
Romet Polo
Daelim Daystar VL
Kawasaki vn800 vulcan custom
06-06-2020 21:53:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sowa.ps Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Sowa
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
W dowodzie nie ma numeru silnika, jest tylko ten historyczny kwit do silnika.
07-06-2020 23:12:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #4
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Jak biała tablica to nr-u silnika może już nie być. Rama generalnie jest od 2370/2375, czyli generalizując późniejszy TJ, modele 2375 miały już właśnie silniki 023, więc rób jak uważasz. Ostatnio prowadziliśmy podobną dyskusję odnośnie tego, który silnik lepszy - jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Jak poszukasz forumową szukajką to znajdziesz, nie chcę się powtarzać, więc w telegraficznym skrócie - 023 jest mniej kłopotliwy, wręcz jak to się mówi "idiotoodporny", no ale to tylko dwa biegi... 019 ma już 3 biegi, ale nie jest dla 'laików' - a już na pewno wymaga zwyczajnie więcej troski. Ma złe opinie, ale jest de facto mocniejszy i przy odrobinie chęci, możliwości oraz samozaparcia będzie działać jak należy. Jest z kolei droższy od "dwubiegówki", do której to z kolei jest więcej części.
Mówię, nie ma tu wyraźnego, przeważającego argumentu Wink

A kwit to fajna rzecz, tym bardziej data - już po zakończeniu produkcji przez Romet, "ostatni wypust" Wink


08-06-2020 01:14:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Podpinam się do kolegi wyżej i chciałbym dodać że ogar to ogar a 50t1 to 50t1, ogar mial silnik 023 (ogar 205) lub silnik z jawki 223 (ogar 200). A 50t1 miał 019. Ta twoja rama wyglada mi na 50t1 ponieważ ma metalowe schowki które występowały w t-jedynkach
08-06-2020 02:01:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sowa.ps Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Sowa
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
No właśnie trzcinka też tak wnioskowałem że z uwagi na metalową obudowę schowków zakładam że to 50t1

Jorginsson, bardziej przy decyzji chciałbym się kierować prawidłowością dla modelu, oczywistym dla mnie jest że dobrze wyremontowany i dbamy każdy z tych silników będzie właściwie funkcjonował, niemniej dzięki za obszerną wypowiedź w temacie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2020 19:29:19 przez sowa.ps.)
08-06-2020 19:15:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szabla Offline
Mzciarz (Spsodg)
*


Liczba postów: 200
Imię: Mikołaj
Skąd: Ostromecko
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #7
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Tu akurat jest prawie 100 proc pewności że to t1 i powinien być nowszy 019. Ta rama prawdopodobnie jest z 80 roku.

09-06-2020 12:56:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szabla za ten post.
sowa.ps Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Sowa
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
No fakt pewnie 019 modelowo powinien być do t1 ale jest 023 z historią popartą kwitem, qurde sam nie wiem :/
09-06-2020 20:35:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 827
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Kwit jest na sam silnik.
Nie masz żadnego papieru ze jest akurat z tego motoroweru.

Komar 2352
Motorynka m3
Romet Polo
Daelim Daystar VL
Kawasaki vn800 vulcan custom
09-06-2020 21:48:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sowa.ps Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Sowa
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #10
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Masz rację nie mam.
09-06-2020 21:55:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Tak ciężko popatrzeć na datę wydania tego kwitu? Ktoś wymieniał silnik w okolicy 1997 roku. Ten silnik nie jest fabryczną sztuką od tego egzemplarza.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
10-06-2020 17:46:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #12
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Dlatego powtórzę, albo może doprecyzuję: w zależności od rocznika, może być tu poprawny zarówno silnik 019 jak i 023, sądząc po "dużych" schowkach - raczej to pierwsze, ale istotny jest rocznik tej ramy, którego nam nie podajesz. I prawdą jest też to, że kwit na silnik, chociaż to nie wątpliwie ciekawa rzecz - o niczym nie świadczy. Chociaż, jakby już się w detektywa bawić, to ewentualnie byłby argumentem "za" przy założeniu, że oryginalnie był tam "kłopotliwy" silnik 3-biegowy, do którego ktoś stracił cierpliwość Wink
No a znów telegraficznie: ja jestem za 019.


10-06-2020 22:11:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Tomasz-pr110 Offline
Kierowca
*


Liczba postów: 382
Imię: Tomek
Skąd: kuj-pom
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Jak silnik z 97 roku to już BMP, czyli totalnie nie pasuje. Chyba że masz gdzieś oryginalność i chcesz zachować tą wyjątkowość to jak najbardziej tak zrób, Twój Romet, Tobie ma pasować Smile
10-06-2020 23:48:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sowa.ps Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Sowa
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Nie mogę zlokalizować pod kilkoma warstwami farby numeru ramy, tabliczki brak nawet otworów po niej nie mogę namierzyć. W T1 powinna być z prawej strony ramy przy silniku czy się mylę i na główce ram?
16-06-2020 16:38:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #15
RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023
Tak, na prawym mocowaniu silnika powinna być tabliczka znamionowa (znaczy niektóre kwartały niektórych roczników ich nie mają, z tego co szatek pisał) a numery ramy były chyba na wszystkich na główce wybijane
17-06-2020 00:44:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2972
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Dzisiaj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165778
Witam .
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 94
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 50
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53808
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 556
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 268
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52067
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 108
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10895
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63

Reklama