Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Rozpoławiacz do silników/ Ściągacz wałów.
Autor Wiadomość
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Rozpoławiacz do silników/ Ściągacz wałów.
Witam. Dziś zaprezentuję rozpoławiacz i wyciągacz do wałów.


Do wyboru jeden podpunkt z każdego punktu. Wszystko ze wszystkim można mieszać.
Mój zestaw to 1,1,2,1,1
Potrzebne materiały:
I
1-Blacha na wielkość dekla. Moja ma grubość 3mm, ale jest to trochę za mało. Pasowałoby wspawać jakieś wzmocnienia wzdłuż.
2- Alternatywą jest deska tej szerokości. Dużo bardziej wytrzymała, tańsza i łatwiejsza w znalezieniu.

II
1- Śruby m6 długości około 70mm 3 sztuki. Należy to sobie przymieżyć w zależności od grubości deski/blachy.
2- lub szpilka m6 podocinana i skontrowana z nakrętką bądź zaspawana z nakrętką
III
1- Śruby m6 długości 100mm lub dłuższe 3 sztuki.
2- szpilka m6 podocinana i skontrowana z nakrętką bądź zaspawana z nakrętką.
IV
1- Śruba m8 która będzie naszym głównym narzędziem. Może być m10 a nawet m12
V
1- nakrętka m8/m10/m12 w zależności od śruby.

Narzędzia
1-Wiertarka
2-Wiertło 7mm
3-Jedno z tych trzech w zależności od śruby.
-wiertło 9mm
-11mm
-m13mm

Narzędzia peryferyjne (obędzie się bez nich)
Spawarka
Szlifierka kątowa(Bosz/diax/gumówka)
Ściągacz stolarski
Punktak
Marker


Dobra. Tyle z głupot. Teraz robota.
Łapiemy sobie dekielek jako wzornik do ściągacza


Zaznaczamy w otworach po śrubach markerem miejsca pod odwiert. Fajnie także odrysować całość.
Nazwijmy to teraz strona sprzęgła.

Na zdjęciu widać 2 puste otwory. Z nich osobiście nie korzystam.


Stawiamy punkty, odwiercamy otwory.
Teraz czas na otwór pod 2-gą stronę silnika. By przykręcić ściągacz od strony magneta celem wypchnięcia wału korbowego należy zrobić dodatkowy otwór który trzyma dekiel.
Jakoże delke mają 2 otwory "wspólne">>


Przykładamy dekiel magneta od 2-giej strony naszego ściągacza i przestrzeliwujemy śrubami dekiel ze ściągaczem, następnie ściskamy ściągą stolarską i stawiamy punkt w 3-cim otworze delka. Nie jest to takie proste, gdyż dekiel jest dość wysoki w tym miejscu i nie ma prowadzenia śruby, ale liczę na waszą pomysłowość.




Dobra. teraz jak już większość otworów mamy wykonanych, należy wykonać otwór pod główną śrubę.
Jak to zrobić? Pogłówkować, pomierzyć, pomatematykować ALBO
Posmarować czubek wału sylikonem/olejem przykręcić ściągacz do prawego karteru na 3 śruby o te wystające

I wedle prowadzenia tych śrub odcisnąć znacznik na ściągaczu.

Można także włożyć kulkę w centrowanie wału, docisnąć naszym ściągaczem i pieprznąć młotkiem celem odbicia znaku.

Osobiście nie polecam robić gwintu w blasze, gdyż często potrafi wyjść zwyczajnie krzywo. Łatwiej przewiercić otwór większą średnicą wiertła a śrubę "wyciskową" kontrować od spodu nakrętką ręcznie, bądź przyspawać z którejś strony blachy.
Wysoce wskazane jest także naostrzyć śrubę wyciskową która będzie się trzymała nakiełka na wale. Bądź jakieś kombinacje z kulką łożyskową.

Tutaj strona odpowiedzialna za przykręcenie od magneta i wypychanie wału z lewego karteru


Brak wyciskacza w miejscu skrzyni biegów jest spowodowane tym że skrzynia nie trzyma niczym obu połówek. Jedyne co może delikatnie blokować jest to wałek pośredniczący od kopniaka. To to gówno którego nigdy się nie odkręca i nie wymienia, bo się nie psuje.


Pamiętajcie o wystarczająco długich śrubach mocujących i śrubie wypychającej!

Pamiętajcie o wybijaniu gum tłumiących drgania (silentbloki) z połówek przed rozpoławianiem!



Analogicznie można wyprodukować ściągacz do jakiegoś innego pierdziela, typu jawka czy czwórka.
A nie, przepraszam. Czwórki się nie psują.

Notatka od seler1500, 31-10-2019 15:39:07

Jedyne do czego można się przyczepić, to ostrzenie śrub wyciskaczy - będą nam niszczyć nakiełki wału, przy regeneracji będzie to sprawiało problem. Najlepiej wspawać tam kulkę łożyskową i zapomnieć o sprawie. Przed wspawaniem kulki oczywiście frezujemy w śrubie "dołek" ustalający kulkę do spawania.

Mam małe wątpliwości jeszcze co do spawania tej kulki a ostrzenia śruby, dlatego nie zamykam do czasu rozwiania ich.



"Ten komar za pomału się porusza"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-10-2019 15:33:00 przez seler1500.)
31-10-2019 13:00:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo gabriel0 za ten post.
Reklama
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Rozpoławiacz do silników/ Ściągacz wałów.
Zamiast frezować w śrubie, można nakręcić nakrętkę łączącą tak by wystawała i w to wkładać kulkę. Wadą będzie wypadanie tejże.


"Ten komar za pomału się porusza"
31-10-2019 17:45:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #3
RE: Rozpoławiacz do silników/ Ściągacz wałów.
...albo po prostu wspawać kulkę w 'nakrętkę łączącą' ('dlugą nakrętkę', czy po najmniejszej linii oporu - przedłużkę) i mieć to w razie konieczności Rolleyes
DIY bardzo lubię i szanuję- klimam "pomógł" Wink


01-11-2019 03:08:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 21:47:28
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 242
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1455
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 17:37:11
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 209
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1459
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1649
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 547
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10700
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 645
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 153
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 188
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16347
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 158
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 239
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1115

Reklama